Philips Senseo

Senseo voor in de Auto,
Ik had daar ook al aan gedacht, ze laten een gat in de markt open !! Philips, Bosch, waar ben je ??

[Bericht gewijzigd door elektron_ op zaterdag 21 mei 2005 14:09:49

beetje gek

aangezien je verwarmingselement werkt op 230 Volt zou ombouw niet mogelijk zijn (het verwarmingslement kun je niet vervangen door een exemplaar met een andere spanning).
De meest eenvoudige manier is een omvormer er voor hangen.

"What are we going to do tonight, Brain?". "Same thing we do every night, Pinky: try to take over the world!"

Inderdaad, een omvormer is het makkelijkste. Voor deze vermogens zal dat alleen niet al te goedkoop zijn ben ik bang. Ze zijn bij in veel elctronica winkels wel te koop.

GJ_

Moderator

Op 21 mei 2005 16:43:41 schreef No_Brain:
aangezien je verwarmingselement werkt op 230 Volt zou ombouw niet mogelijk zijn (het verwarmingslement kun je niet vervangen door een exemplaar met een andere spanning).
De meest eenvoudige manier is een omvormer er voor hangen.

Nieuw boilertje maken? 12 volts verwarmingselement is geen probleem alleen trekt dat nogal stroom.

----update--------------
even aan de onderkant gekeken: 1450W. Da's op 12V dus 120A!! Dat worden draden van 25mm2. Kun je je senseo bedraden met startkabels.
Niet zo practisch.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zaterdag 21 mei 2005 20:31:34

Je zit inderdaad ook met een vermogensprobleem, de senseo vraagt nogal wat Watts, bovendien en dat is veel belangrijker moet je een true sinus omvormer hebben. Doordat de pomp en het verwarmingselement aangestuurd worden met een Triac en deze getriggerd is op de sinusflank komt de timing ervan nogal kritisch.
De meest verkrijgbare 12 V -->230V omzetters zijn blokgolf omzetters en deze zijn zeer ongeschikt om de senseo op aan te sluiten...
Uit ervaring weet ik dat een senseo dan een keer een knal geeft en daarna niets meer doet ;)...

senseo in de auto

moet het zo nodig met een senseo apparaat ?
kun je niet gewoon met 200w dat water aan de kook brengen (duurd iets langer ok)om daarna een pompje een bepaald aantal seconden aan te zetten tot het kopje/bekertje halfvol is ?

niks niet dikke draden !
gewoon wat langer wachten ,wat maakt het uit in de file

Evarist

Golden Member

Op 3 januari 2005 22:32:17 schreef k.p.meinesz:
stelletje zwakkelingen bah ,al tevreden met enkel een blauw ledje.
een beetje die hard zet er of een fadende rgb in of een echte rgb status led .
blauw =standby
groen =loopt door
rood =opwarmen

Ik houd van zo'n taal.
Tot mijn grote spijt lust ik geen koffie. Heb je geen koelhouder voor icetea? Uiteraard met Led'jes

[Bericht gewijzigd door Evarist op zaterdag 18 juni 2005 02:36:21

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Ik heb gisteren ook even een blauw ledje in mijn senseo2 geplaatst door de voorkant open te buigen (met moeite), en na veel geknoei, en het verkeerd aansluiten van de interne stekkertjes, en het verdraaien van de led is alles uiteindelijk toch nog goed gekomen. Maar nu kreeg ik opeens het idee om zo'n Rainbow RGB led te plaatsen onder het waterreservoir zodat dit mooi doorschijnt. Dit zou toch goed mogelijk zijn? Alleen ben ik nog niet in staat geweest om de onderkant van de achterkant los te krijgen, ondanks de hardnekkige clipjes los te maken. Weet iemand hoe dit wel moet?

Jammer dat je e-mail hier niet staat, iemand is zo vriendelijk geweest me de Service Manual te sturen.

beetje gek
Hugo Welther

Moderator

Op 17 juli 2005 21:48:56 schreef elektron_:
Jammer dat je e-mail hier niet staat, iemand is zo vriendelijk geweest me de Service Manual te sturen.

Die staat in zijn profiel. ff op de nick klikken.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Mijn e-mail adres stond verborgen, is nu gefixed...

Ik vroeg me af, wel leuk zo'n senseo
maar mijn bekers zitten maar half vol..

kan ik hem niet zo tweaken dat ie er meer water
door heen perst
zegmaar 1,5x zo veel..

2kopjes in 1 beker is weer net te veel nl.

Laterz..

Hugo Welther

Moderator

De hoeveelheid koffie in de pads is afgestemd op de hoeveelheid water.
Als je de waterhoeveelheid verandert is je koffie niet mee te drinken, wordt een slap bakkie.
Een grotere beker is ook een optie.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 25 september 2005 22:01:39 schreef Collen:
Ik vroeg me af, wel leuk zo'n senseo
maar mijn bekers zitten maar half vol..

kan ik hem niet zo tweaken dat ie er meer water
door heen perst
zegmaar 1,5x zo veel..

2kopjes in 1 beker is weer net te veel nl.

Laterz..

Je krijgt er idd wel een slap bakkie van. Maar de standaar 1 kopje tijd is voor het pompen ong. 20 seconden. Deze tijd is afhankelijke van de windingen van de pomp. Het bleek namelijk dat de pomp die in de senseo is gebruikt nogal fluctueerd. Dus vandaar dat deze tijd instelbaar is gemaakt, software matig. Nu is de mogelijkheid om bij de apparaten een potmetertje te verstellen waardoor deze tijd ongeveer 5 seconden variabel is gemaakt. Dus als je geluk hebt kun je 25 seconden instellen.

Succes ermee

Op 25 september 2005 22:14:39 schreef Hugo Welther:
Als je de waterhoeveelheid verandert is je koffie niet mee te drinken, wordt een slap bakkie.
Een grotere beker is ook een optie.

Ditis volgens wens van de gebruiker.
Nu wil mijn moeder 1 padje bij 2 kopjes water.
Het is jammer dat er geen 1,5 portie water op staat.

beetje gek

ja 1,5 is goed zat of 1,3..
en dat met die sterkte valt dan wel mee volgens mij..
(neem ik wel darkroast koffie pads..!)

nog tips welk potmetertje en waar die zit ... ??
(heb zo'n nieuw type senseo)

Thx
Collen

GJ_

Moderator

Op 26 september 2005 13:29:00 schreef elektron_:
....
Nu wil mijn moeder 1 padje bij 2 kopjes water...

Gedverdemme. Ik gebruik 2 pads voor 1 kopje.

Op 3 januari 2005 21:34:18 schreef Bastiaan:
[...]
Daar heb je toch geen schema voor nodig, dat kan je zo wel (uit de losse hand) uitzoeken en maken.

ik wil een paar led-jes in mijn senseo plaatsen maar ik weet niet hoe ik dat ga doen. ik heb er 1 aangesloten op het bestaande led maar die doet het dan niet. kan iemand mij een tip geven. ik ben nog leek in electronica

ik heb nachtmerries van dat ding :P
leraar kwam net vandaag met een opdracht om een pic te programmeren voor de roczeeseo :S :P mja jammer dat we moeten programmeren in basic

Woow, het werkt!

Op 21 november 2005 17:59:58 schreef wiqu:
ik heb nachtmerries van dat ding :P
leraar kwam net vandaag met een opdracht om een pic te programmeren voor de roczeeseo :S :P mja jammer dat we moeten programmeren in basic

maar als jij een opdracht krijgt om een pic te programeren dan moet je mij ook wel kunnen vertellen hoe ik die led's aan kan sluiten in mijn senseo.
dus deel je kennis

tja we moeten het meer simuleren als echt een senseo programmeren ;) maar hier is wel wat leuke info te vinden..

http://www.sargasso.nl/?p=1033

[Bericht gewijzigd door wiqu op dinsdag 22 november 2005 18:01:03

Onlangs ook een Senseo (HD 7810) hersteld waarbij de LED bleef knipperen en die niet opwarmde. Ik was begonnen met hem open te maken en vond geen "mechanische" problemen: geen kalk enz. Dan de printplaat gecontroleerd: beide triacs (die de stoomgenerator en het pompje aansturen) waren okee. Ook de temperatuursensor: dat is blijkbaar een NTC die koud ca. 10 kOhm weerstand heeft.
De fout bleek in het magneetcontactje voor het waterniveau te zitten. Ik heb gewoon dat plastic busje met het defecte relaiscontact volgens z'n as doorboord en er een reed-contactje in gelijmd. Dan alles terug aangesloten en ie deed het terug.
Moraal van het verhaal: controleer ook de waterniveau-sensor eens met een magneetje. (Is normaal open contact dat sluit zodra er een magneet bij komt, wat gebeurt als er voldoende water in het reservoir zit en het magneetje door de vlotter opgetild wordt.)

GJ_

Moderator

Niet echt een aktueel onderwerp, het topic is drie jaar oud.

Liever geen oude topics meer kicken als er niet echt iets heel belangrijks aan toe te voegen is.

AUB geen reakties hierop, ik heb geen zin om een slotje te zetten!