Hoi,
Het is bijna kerst en ik vroeg me af wat jullie allemaal voor een kerst versieringen hebben gemaakt met ledjes en zo:D Of of jullie nog dingen hebben die jullie willen gaan maken. dus posten maar!
ps. ik zelf wou graag een lichtkrantje in een kerstbal maken 
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Een looplicht met 8 kanalen met RGB LEDs, in een ring gevormd gaat dat dienst doen als kerstkrans. Als het af is (normaal gezien komend weekend) post ik wel een foto ofzo 
Steven.
Een lopend lichtje in de vorm van een hartje als kerstcadeau voor mijn vriendin
Heb ik hier voor je liggen. 3.95 bij Baco 
Baco Army Goods
http://www.circuitsonline.net/shops/1/name/0
Counter
Cq3 cQ3
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Ik heb mijn kerstboom vol gehangen met 5 watt weerstanden en een hoop oude elco's.
Wat nou kerstversiering is duur, gewoon even kijken wat je op zolder hebt 
Op 7 december 2005 17:23:26 schreef jcg:
Ben bijna klaar:
kerstverlichting
Ehm... niet meer origineel 
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 7 december 2005 17:49:19 schreef Gadget_inc:
Ik heb mijn kerstboom vol gehangen met 5 watt weerstanden en een hoop oude elco's.
Wat nou kerstversiering is duur, gewoon even kijken wat je op zolder hebt
Nice, foto's:D
200W @ een 5W weerstandje moet idd mooi vuurwerk geven, evenals wat leuke elko'tjes:
Ooooooow .. wat een mooi rond packje. Is ie voor mij .. aah toe:9?
hallo,
Vroeger (een 5-tal jaar geleden) heb ik uit een grote plaat een kerstboomvorm gezaagd. (Hoogte 1,70 meter) De boom geschilderd en gaten ingeboord. Door die gaten leds (gele, rode en gele) en alles op een voedinkje.
Spijtig genoeg hebben ze hem vorig jaar uit onzen tuin geplukt en is hij spoorloos verdwenen. Tijd dus om een nieuwe te maken. Dit keer wordt het een met RGB-leds 
nerootje
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
ik zou wel een soort sterrenhemel in ons plafond wille make, maar ik denk nie da ons pap en ons mam daar zo blij mee zulle zijn:)
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Op 7 december 2005 18:26:11 schreef jossie14:
[...]
Nice, foto's:D
200W @ een 5W weerstandje moet idd mooi vuurwerk geven, evenals wat leuke elko'tjes:
[...]
Ik heb mijn vriendin ook niet gekozen wegens haar uiterlijk of innerlijk, puur practische overweging....
ze is brandweer 
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
gadget inc: lomperik, laat haar dat maar niet lezen.... kon het nog wel eens een eenzame kerst worden 
ik zit erover te denken om wat met mijn glasvezel de doen. heb ik tocch nog liggen. ook wel een aantal 10mm leds. vezel is -meen ik- 0.75mm dus er passen wel stuk of 6 in 1 ledje... nu nog een mooi effect zoeken.
klein is fijn
Moderator
Op 7 december 2005 18:51:33 schreef Gadget_inc:
Ik heb mijn vriendin ook niet gekozen wegens haar uiterlijk of innerlijk, puur practische overweging....ze is brandweer
Whahahahahahahahahahaha.
:D:D
Gadget_inc
Op 7 december 2005 19:01:23 schreef MAH:
gadget inc: lomperik, laat haar dat maar niet lezen.... kon het nog wel eens een eenzame kerst worden
ik zit erover te denken om wat met mijn glasvezel de doen. heb ik tocch nog liggen. ook wel een aantal 10mm leds. vezel is -meen ik- 0.75mm dus er passen wel stuk of 6 in 1 ledje... nu nog een mooi effect zoeken.
Off-topic....
het leven is geven en nemen 
Maar met glasvezel een halogeenlampje en een kleurenwieltje kun je hele leuke effecten maken simpel bedrijfszeker kun je al je vezels opbossen in 1 pijpje, moet je alleen je filter aan passen zodat niet alle vezels hetzelfde kleurtje krijgt.
Op 7 december 2005 18:39:01 schreef nerootje:
Spijtig genoeg hebben ze hem vorig jaar uit onzen tuin geplukt en is hij spoorloos verdwenen. Tijd dus om een nieuwe te maken. Dit keer wordt het een met RGB-leds
Dit keer maar vastmaken met een dik hangslot he.]
Wel een leuk idee, mischien ga ik zoiets nog wel in het klein maken.
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Op 7 december 2005 20:13:11 schreef Laurens66:
Dit keer maar vastmaken met een dik hangslot he.]
Of iets anders creëren met alle electrofantasie die je in je donder hebt. 
Een paar messing stripjes her en der over de plaat zetten.
De rest laat ik over aan de fatasie van de zoete wraak.
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Heb hier ook nog een onafgewerkt projectje liggen, en zal waarschijnlijk niet klaar zijn voor Kerst 2005, zal eerder iets zijn voor Kerst 2006.
Het betreft een robotkop gemaakt in polyesther (zelf gemaakt); voor de kenners van RobotWars onder ons, het gaat om het hoofd van Sir Killalot. FOTO
Voor de ogen was ik van plan RGBleds te nemen of een printje met veel SMD-leds van 3 basiskleuren op zodat je elke gewenste kleur kan mengen.
De bedoeling is om de "ogen" aan te sturen m.b.v. een Atmelcontrollertje waardoor ik de intensiteit en de kleur in alle mogelijke variaties kan sturen of in automode random laten varieren.
Elke andere kleur heeft dan tot doel een andere humeurstemming aan de robotkop te geven, bvb. groen=rustig plots omslaand naar rood=nors en furieus, blauw=energierijk
Noem maar op.
Als ik het ooit afwerk zal het wel een aparte stemming in de kamer opwekken, en met Kerst kan hij gewoon zijn ding naast de kerstboom doen.
- - big bang - -
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
MR elco
altijd leuk om met stroom te spelen
Op 7 december 2005 21:25:32 schreef Fantomaz:
De link gaat niet goed BB...
Oh nee???...bij mij wel hoor. Het is toch die blauwe robot??