CO tegenwoordig erg traag

De site is idd een stuk trager de laatste tijd. De responce tijd van de server is bij mij ook snel. 300ms en lager maar het laden van de rest van de pagina gaat dan meestal een stuk trager dan voorheen. Heeft mss toch met dat "Google analytics" te maken. Ik weet het niet. Maar ik weet wel dat het langzamer gaat dan een poos geleden.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Idd, pagina's laden duurt gewoon beduidend veel langer de laatste weken...
Overigens: is die tijd (in ms.) die onderaan de pagina's wordt weergegeven niet slechts de tijd die de CO server nodig heeft om de gegevens uit de database op te zoeken en de pagina klaar te zetten voor verzenden naar de PC van degene die de pagina heeft opgevraagd?
Als dat zo is, kun je aan die tijdsindicatie dus niet afleiden of het openen van pag's bij de CO gebruikers lang duurt...

[Bericht gewijzigd door MNM(tm) op woensdag 7 december 2005 18:22:57

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

De tijd onderaan de site is de responce tijd van de server. Daarna begint pas het laden van de pagina.

Dit is wat ik vaak als totale laadt tijd heb:
http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=COtraag.jpg

En voor het plaatsen van deze post had hij een hele lange responce tijd en laad tijd. Uiteindelijk was het zo'n 25sec.

[Bericht gewijzigd door Nightwalker op woensdag 7 december 2005 18:31:42

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
help

Golden Member

Ik heb meestal dat dan het forum al is geladen en dat daarna nog dat onderste balkje waar de laadtijd in staat nog komt ..

Op 7 december 2005 18:32:58 schreef help:
Ik heb meestal dat dan het forum al is geladen en dat daarna nog dat onderste balkje waar de laadtijd in staat nog komt ..

Dan is hij nog iets aan het laden...
Bijvoorbeeld de banners of onderaan de pagina's wat je
alleen ziet als je naar beneden scrollt

Dat zie je ook op het plaatje van mij. Hij heeft nog 2 plaatjes te gaan. Maar het lijkt alsof de pagina al helemaal geladen is.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Het verscheeld bij mij ook er van 50 ~ 500ms

Ik heb pennen besteld >:)

-
Alain

Webhoster

Als er tig mensen zijn die zelden/nooit problemen hebben, dan is het toch niet zo lastig te concluderen, dat bij de mensen die dit wel hebben, het probleem bij hun of hun internet provider zit? Het is heus niet zo dat de server zegt van, oh daar hebben we Pietje, laten we die maar ff 10 seconde langer laten wachten....

Daar zul je wel gelijk in hebben, maar ik zoek regelmatig toegang tot CO vanaf diverse PC's en diverse ISP's. ADSL, kabel, enz. maakt niet veel verschil. Had tot 1œ week geleden ADSL van Tiscali (via KPN ADSL-netwerk). Nu via Planet (nog steeds via KPN ADSL). Resultaat: geen verschil noch verbetering kwa snelheid CO.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

google-analytics is bekend om zijn traagheid en de tijd die onderin staat is gewoon de verwerkingstijd dat de server nodig had om er HTML van te maken om op te sturen.

Koffie, het bier van de wiskundigen en natuurkundigen.

Op 7 december 2005 19:38:15 schreef Ganzz:
Het verscheeld bij mij ook er van 50 ~ 500ms

Ik heb pennen besteld >:)

Je snelheidzal overeenkomstig het aantal pennen verhoogt worden.

Is iets gratis te gebruiken is het weer te traag.
Het is toch eigelijk een zegen dat je een site als deze kan bezoeken, zonder je door een woud van ad´s te hoeven klicken.Zonder een verplicht abbonnement te hoeven nemen zoder elke keer als je denkt dat je het antwoord krijgt een bord te zien krijgt eerst ff betalen.

Je mag een gegeven paard niet in de mond kijken!

voordat je loopt te zeiken over dat het langzaam gaat daar had je 5 jaar geleden met je modem ook geen klachten over dat was pas langzaam.Kijk eerst eens of je eigen route ernaar toe, lekker loopt voordat je begint te wijzen naar de verkeerde.

Henry S.

Moderator

De route: Tracert blijft onder 20ms (7 hops), daar zit de bottleneck in mijn geval niet.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

En dan heb je altijd nog je eigen pc die traag is>:)

Woei! *heeft etsbak*

Op 8 december 2005 00:23:30 schreef The Headhunter:
[...]Je snelheidzal overeenkomstig het aantal pennen verhoogt worden.

1ms per pen

dan ben ik bang dat ik er te weinig het gekocht. Maar mij boeit niet zo als ik een seconden moet wachten op een pagina

-
GJ_

Moderator

Van klagen zal CO niet sneller worden >:) eerder trager.

Afgelopen dagen is CO weer lekker snel, zoals hij "eerst" was. Werkt toch weer een stukkie lekkerder! :)

Is er toevallig sinds een dag of 4-5 wat veranderd? Het probleem van mijn vorige post in dit topic is plots weg, ik zelf heb niets veranderd...

Hmm .. laatst was t weer traag, maar de 40ms die onderaan de pagina stond deed dat niet vermoeden:P

Woei! *heeft etsbak*

Op 20 december 2005 17:44:23 schreef jossie14:
Hmm .. laatst was t weer traag, maar de 40ms die onderaan de pagina stond deed dat niet vermoeden:P

*Weer* traag? En jij had nergens last van! :D

Op 20 december 2005 18:17:34 schreef Rd12tf:
[...]

*Weer* traag? En jij had nergens last van! :D

:D
M'n internet was heel raar aan het doen. Alle stemmen op de radio-via-internet waren helemaal vervormd:|. Klonk echt eng/buitenaards achtig:P. Hield na een minuut of 10 op.

Woei! *heeft etsbak*
KT88

Overleden

Sorry voor deze schaamteloze kick, maar het viel me op dat sinds vandaag "Google analytics" de boel weer vreselijk aan het ophouden is.
Het is een paar weken weer lekker snel geweest, is dat iets wat Alain of Jeroen misschien in de hand heeft?

hieruit blijkt maar weer eens dat ik geen ruk afweet van wat er achter die telefoonstekker allemaal gebeurt.....

[Bericht gewijzigd door KT88 op vrijdag 30 december 2005 20:30:22

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
free_electron

Silicon Member

ik heb af en toe het volgende probleem :
de server 'hangt'. ik open bijvoorbeeld 6 of 7 topics in een keer als background page .
de eerste twee laden correct en snel de andere 5 bladzijeden zijn leeg. hij hangt altijd op het laden van een of andere graphic file.

ik moet al de links stoppen en relaoden. zolangd er een van de vensters hangt kan ik geen nieuwe openen ( die hangen dan ook )

Ik gebruik opera als browser en wat ik doe is het volgende. ik open de 'laatste disuccies bladzijde. scan van boven naar onder de titels door en open ene interessante titel als backgroudn page. dat doe ik voor allen nieuwe paginas. ik heb dan soms 30 venstertjes open. en dan ga ik aand eslag. als ik geantwoord heb : venstertje dicht. en volgende

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 30 december 2005 20:33:39 schreef free_electron:
Ik gebruik opera als browser en wat ik doe is het volgende. ik open de 'laatste disuccies bladzijde. scan van boven naar onder de titels door en open ene interessante titel als backgroudn page. dat doe ik voor allen nieuwe paginas. ik heb dan soms 30 venstertjes open. en dan ga ik aand eslag. als ik geantwoord heb : venstertje dicht. en volgende

Probeer dat eens in firefox, ik heb ook recent eens opera getest, en ik had dat ook (niet enkel bij co trouwens)

Edit: ik heb er nu 18 open om te testen, en die laden toch relatief snel...

Henry S.

Moderator

Er zit een bug in de laatste paar versies van Opera, in eens krijg je een 'waiting #xx' onderin, mail blijft dan ook hangen. Alleen Opera opnieuw starten helpt.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Dat doe ik ook, en werkt bij mij prima;)

[Bericht gewijzigd door jossie op vrijdag 30 december 2005 20:48:12

Woei! *heeft etsbak*
free_electron

Silicon Member

Op 30 december 2005 20:36:08 schreef Bertrix:
[...]

Probeer dat eens in firefox, ik heb ook recent eens opera getest, en ik had dat ook (niet enkel bij co trouwens)

Edit: ik heb er nu 18 open om te testen, en die laden toch relatief snel...

forget it. firefox komt er bij niet in. dat ding is 1) veel te groot en traag 2) heeft meer serieuze bugs en security flaws dan internet explorer ...

kzal eens mijne opera updaten . ik zie net dat er een nieuwere is dan de mijne

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM