Je Mooiste Meetapparatuur!

Dit topic is gesloten

fred101

Golden Member

sinds kort mijn eigen labje. Ik heb nog niet veel omdat ik net begine en het toch nog niet goed kan gebruiken maar het begin is er.
-Ik heb een Voltcraft multimeter met scoopfunctie en een fluke (gebruik ik in de garage, deze heb ik ooit op straat gevonden, lag in de berm).
- Ik heb een simpele soldeerbout van 20W.
- Een simpele voltcraft regelbare voeding (0-15V en 1,5A, had ik toen maar een betere gekocht met regelbare stroom, wist ik veel)?
- Ik heb een eigenbouwvoeding van 10A 1,5-18V (ik wil hem nog een keer stroomregeling en meters geven, het is een omgebouwde caravanvoeding)en een voeding die vast 7, 12, 20 en 40V geeft (zowel gelijk als wisselspanning)

En het mooiste verwacht ik van de week. Ik heb zaterdag bij Baco in ijmuiden een Philips PM3233 scoop besteld, incl. manuals en probes uit een opslagdepot van het duitseleger.

Zal wel de foute keus zijn en te duur maar het ding kan altijd meer dan ik en als ik ooit wel meer weet (dankzij dit forum leer ik wel veel) dan kan ik altijd nog een goede kopen. Maar hij was zo mooi met al die knopjes :-)

http://www.baco-army-goods.nl/meetapparaten/pm3233.jpg

fred101

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

zo'n scope werkt dit met een beeldbuis want ik heb altijd al bewindering voor dieschermen gehad (die papierwitachtige achtergrond)

always look on the bright side of life

Op 12 februari 2006 20:03:45 schreef fred101:
sinds kort mijn eigen labje. Ik heb nog niet veel omdat ik net begine en het toch nog niet goed kan gebruiken maar het begin is er.
-Ik heb een Voltcraft multimeter met scoopfunctie en een fluke (gebruik ik in de garage, deze heb ik ooit op straat gevonden, lag in de berm).
- Ik heb een simpele soldeerbout van 20W.
- Een simpele voltcraft regelbare voeding (0-15V en 1,5A, had ik toen maar een betere gekocht met regelbare stroom, wist ik veel)?
- Ik heb een eigenbouwvoeding van 10A 1,5-18V (ik wil hem nog een keer stroomregeling en meters geven, het is een omgebouwde caravanvoeding)en een voeding die vast 7, 12, 20 en 40V geeft (zowel gelijk als wisselspanning)

En het mooiste verwacht ik van de week. Ik heb zaterdag bij Baco in ijmuiden een Philips PM3233 scoop besteld, incl. manuals en probes uit een opslagdepot van het duitseleger.

Zal wel de foute keus zijn en te duur maar het ding kan altijd meer dan ik en als ik ooit wel meer weet (dankzij dit forum leer ik wel veel) dan kan ik altijd nog een goede kopen. Maar hij was zo mooi met al die knopjes :-)

http://www.baco-army-goods.nl/meetapparaten/pm3233.jpg

fred101

Ik kan je zeggen: Prima scoopje om mee te beginnen! :)

Op 12 februari 2006 20:08:48 schreef Camping Carl:
zo'n scope werkt dit met een beeldbuis want ik heb altijd al bewindering voor dieschermen gehad (die papierwitachtige achtergrond)

Ja een CRT.

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

Kt88, last van houtwormen? ;)

doel op bovenste plaatje scoop

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
Henry S.

Moderator

Metalen houtwormen dan zeker ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 12 februari 2006 21:17:49 schreef Henry S.:
Metalen houtwormen dan zeker ;)

Nee, zo "repareert" KT moderne smd-boards: Met een hagel geweer.
(Zoals het hoort)

;)

KT88

Overleden

Op 12 februari 2006 20:25:43 schreef alrik:
Kt88, last van houtwormen? ;)
doel op bovenste plaatje scoop

Je moest eens weten wat dat zelfbouw werkbankje van mij allemaal al heeft meegemaakt.....

Het ziet er inderdaad uit alsof het zo uit Beirut komt, maar dat zijn dus allemaal boorgaten en Fe3Cl vlekken (vroeger etste ik nog wel eens printjes....)

Die werkbank is ongeveer 30 jaar oud, nog door mijn vader zelf gemaakt en alleen daarom al gaat-ie nooit meer weg :-)

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Sinds vandaag heb ik eindelijk een scoop

http://www.uploadarchief.net/download.do?file=leader1020_co.jpg

Sinds mijn MTS heb ik geen scoop meer aangeraakt, maar alles komt weer boven. Weet iemand misschien waar ik een manual zou kunnen vinden. De meeste functies/instellingen spreken voor zich. Maar ik zou graag alle mogelijkheden en specificaties van het apparaat willen weten. Het is een Leader 1020.

Heb ik hier een goede koop aan? Wat zouden jullie ervoor gegeven hebben incl. 2 probes?

Om toch weer ontopic te blijven nog een foto van m'n voeding.

http://www.uploadarchief.net/download.do?file=zelfbouwvoeding_co.jpg

ej zo'n ding hebben wij op school voor tijdens labo analoge technieken.
kmoet wel zeggen het is een gemakkelijke scoop om te gebruiken maaaaaar....
de potmeters en dergelijke doen wel eens lastig. aan die scoops van het school is er altijd wel iets dat slecht contact geeft is best wel hatelijk en naar het schijnt worden die pots en schakelaars niet meer gemaakt allé dat zij die docent toch.....
is 2X20 Mhz
is geloof ik 400v peak to peak maximum op ingang.
voor de rest vrij standaard

My Tube is bigger then yours

Ik heb een jaar op de MTS gezeten, daar werden ze expres gesloopt, omdat er mensen waren die het niet leuk vonden met zo'n ding te werken (te ingewikkeld)... ;(

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

als ik dat zie gebeuren sloop ik die mensen :(
met een vette condensator kan je veel ook al is dat maar 40v ofzo :)

My Tube is bigger then yours

Mijn eerste en enige bouwwerk tot nu toe. Voeding 2-20V met LCD schermpie. Die trafo is voor een 2e voeding met stroombegrenzing etc.

Daarnaast mijn bouwsel op dit moment.. Een DCF77 klok i.c.m. het prachtige VFD display...

Maargoed ben pas net met elektro bezig (voornamelijk PIC's) dus alles op zn tijd ;)

http://www.nack.nl/co/labgroot.jpg

Sine

Moderator

Mooi kastje !

Ik neem aan dat alleen je metering door de pic wordt verzorgd ? Het ding actief opnemen in de regelkring van je voeding is in het algemeen niet zo handig ...

Het is inderdaad alleen voor het display. Owja check mijn 5 euro multimeter... :P

En dat kastje komt van Conrad

[Bericht gewijzigd door ZX6RR op dinsdag 14 februari 2006 18:54:47

mooi vanwaar dat kastje zoek nog zoiets voor een labovoeding....

My Tube is bigger then yours

van conrad, kastjes altijd kopen als je ze op beursen ziet, zeer nuttig :P

hmm, weten jullie eigenlijk waarnaar ik moet kijken voor een goeie scoop?
(geen ingewikkelde dingen, enkel voor aflezen frequenties en golven e.d.

Take a parachute, and jump!

-2 kanalen
-20 mhZ ofzo
-een redelijke tijdsbasis
-niet al te vee ruis maar moet ook niet extreem zijn als het voor simpele dingen is.

My Tube is bigger then yours

Op 14 februari 2006 19:04:42 schreef beertje_01:
-2 kanalen
-20 mhZ ofzo
-een redelijke tijdsbasis
-niet al te vee ruis maar moet ook niet extreem zijn als het voor simpele dingen is.

ik denk niet dat ik ooit zo hoog kom met frequenties eerlijk gezegd...

Take a parachute, and jump!
Henry S.

Moderator

2e hands Philips, Handykit, Dynatek, Hameg of Voltcrap.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Geen mooie meetapparatuur om te showen maar wel mijn huidige project:
http://home.versatel.nl/even-snippert/Behuizing5.JPG

Digitale 7.1 Kanaals volumeregelaar/voorversterker :D
En hij is bijna klaar!

Wat is dat mooi afgewerkt:/.

Woei! *heeft etsbak*
fred101

Golden Member

Ik heb mijn philips scoop binnen met toebehoren (4 probes en klemmetjes enz) en handboek.

Nu is mijn vraag zou er iemand een soort korte "meten met scoop voor dummies" handleiding voor beginners kunnen maken in de artikelen sectie. Wat wel en niet te doen, welke probe waneer, welk knopje waarvoor, wat is trigger enz. Niet te diepgaand maar praktisch evt met wat oefeningen. Pretty please.

Hij werkt op 220V of 240V, waat moet ik hem op zetten, wij hebben nu 230V toch ? Hij staat op 220V en ik heb hem nog niet aangezet.

Fred101

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 14 februari 2006 19:18:18 schreef fred101:
Ik heb mijn philips scoop binnen met toebehoren (4 probes en klemmetjes enz) en handboek.

Nu is mijn vraag zou er iemand een soort korte "meten met scoop voor dummies" handleiding voor beginners kunnen maken in de artikelen sectie. Wat wel en niet te doen, welke probe waneer, welk knopje waarvoor, wat is trigger enz. Niet te diepgaand maar praktisch evt met wat oefeningen. Pretty please.

Hij werkt op 220V of 240V, waat moet ik hem op zetten, wij hebben nu 230V toch ? Hij staat op 220V en ik heb hem nog niet aangezet.

Fred101

standaard 230 uit stopcontact ja.

Take a parachute, and jump!
fred101

Golden Member

zover was ik al maar moet ik het ding op 220 of 240 zetten of maakt dat niet zo veel uit

fred

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dit topic is gesloten