alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
Hallo,
Vraagje Hoe lastig is het om er achter te komen wat voor voeding spanningen er nodig zijn in een tetronix scoop zonder voeding en service manual? Op het internet is er niks te vinden en een service doc is vrij prijzig. Zelfs zo dat ik beter een andere scoop kan kopen voor het zelfde of nog minder geld.
m.v.g Alrik
Edit: wat aanvullende info
Deze Tek heeft een switched mode power supply.
Tek kennende zullen er flink wat verschillende en exotische voedingsspanningen uit die voeding komen.
Probeer een andere Tek2205 te pakken te krijgen en dan meten.
alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
Dankje Hugo, dan weet ik alweer wat meer had er ook al aangedacht om dezelfde scoop ergens tepakken te krijgen maar waar en dan moet die gene ook nog willen dat ik er even mijn meetpennen in zet
weet ondertussen dat deze waarschijnlijk op 3 verschillende spanningen draaid
de zoektoch gaat door 
Tek nl ff bellen. ( nee, niet mailen, bellen )
Hele aardige jongens, kreeg een paar jaar terug zo een manual een weekje in bruikleen.
Ganzz
-
Op 17 februari 2006 23:37:23 schreef alrik:
Dankje Hugo, dan weet ik alweer wat meer had er ook al aangedacht om dezelfde scoop ergens tepakken te krijgen maar waar en dan moet die gene ook nog willen dat ik er even mijn meetpennen in zetweet ondertussen dat deze waarschijnlijk op 3 verschillende spanningen draaid
de zoektoch gaat door
Ik kijk voor je zaterdag, maar geen idee waar ik moet meten, waar moet je de spanningen weten?
alrik
Op 28 februari 2006 20:49:41 schreef Ganzz:
[...]Ik kijk voor je zaterdag, maar geen idee waar ik moet meten, waar moet je de spanningen weten?
Ik zou graag de spanning willen weten die van de transformator afkomt van jou scoop. Volgens Tektronix is dat 38V wissel of 50V gelijk. En hoe de bezetting van de connektor is die, van de transformator afkomt.
@ Sine zijn inderdaad hele aardige mensen bij Tek werd er echt super geholpen. 
Ganzz
-
Op 28 februari 2006 23:19:52 schreef alrik:
[...]Ik zou graag de spanning willen weten die van de transformator afkomt van jou scoop. Volgens Tektronix is dat 38V wissel of 50V gelijk. En hoe de bezetting van de connektor is die, van de transformator afkomt.
Ben ik weer, maar die mooie scoop zit met gbrrbb%$%#^ inbus en sterschoefjes dicht.
Iemand enig idee, welke er los moeten. Acherop zitten 2 imbus schroefjes, waneer die los zijn kun je volgens mij de acherkant eraf halen.
Dan zitten er recht nog 3 ster schroefjes in de zijkant en links 1.
Iemand deze scoop al eens eerder uit erkaar gehaald?
het is de bedoeling dat hij ook weer in elkaar kan