Mijn laatste displeejtjes...

* JuuL ligt kwijlend voor het beeldscherm

Als er een IA komt dan bestel ik er wel wat! :D Die kijkhoek en dat contrast, pfff...

Dat met die dubbele letters heb ik zelf ook last van soms. Ik zat te denken aan storing op de Enable lijn ofzo, maar ik weet het niet. Als iemand het weet hoor ik het ook graag! (Als de timing immers verkeerd zou zijn zou dit veel regelmatiger moeten voorkomen lijkt me, maar is ook een mogelijkheid)

[Bericht gewijzigd door JuuL op dinsdag 28 februari 2006 23:36:27

Heb net vandaag mijn blauwe lcd'tjes binnen.
Heb er lang op moeten wachten bij world-led, maar heb ze nu.
Best wel leuk maar inderdaad beetje traag.

Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Op 28 februari 2006 23:42:31 schreef chipje:
Heb net vandaag mijn blauwe lcd'tjes binnen.
Heb er lang op moeten wachten bij world-led, maar heb ze nu.
Best wel leuk maar inderdaad beetje traag.

die van mij komen oko van lcd world vandaan en ik heb ze nu al verkocht, de 2 4*20 LCD echt bagger, de 2*16 zijn voor test doeleinden.

Ik heb contact met de verkopen en kan er 50 leveren, voor de prijs van nu 15 euro EX verzenden.

ik ga handelen en kijken hoeveel ik er af kan krijgen, ik kan er iig wel een stuk of 20 kwijt denk ik om te beginnen.

Maar deze IA gaat niet via co (dacht dat ze dat niet meer wilden hebben, of was dat got?)

-

Hier zijn volgens mij geen problemen met een IA.
Heb misschien ook wel interesse.
Heb net je filmpjes gezien, ziet er goed uit.
Mijn volgende schermpjes worden denk ik ook maar pled.

/edit
mijn lcd'tjes komen bij world-led vandaan.
16x2 en een 20x4

[Bericht gewijzigd door chipje op woensdag 1 maart 2006 00:01:59

Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Turbokeu

Golden Member

Op 28 februari 2006 23:02:18 schreef Ganzz:
Daarna heb ik deze besteld op ebay vanuit china. Was in 1,5 week hier,
Een HD44780 Compatible Pled scherm.
En misschien aangeven waar je ze vandaan hebt.

Op 28 februari 2006 23:28:05 schreef Ganzz:
[...]
hij koste 12$ en voor 40$ waren ze onderweg hiereen (2 stuks) Hij heeft er wel meer, misschien een IA?

je ziet dat hij soms iets flipt, er komt dan een dubbele letter te staan. Ik heb nog geen idee waardoor dat komt.

Ik heb eind december ook een paar van die OLED-PLED's van seller Sure Electronics op eBay gekocht.

Het contrast/kijkhoek is perfect maar volgens mij is't toch maar 'Chinese brol'...

Ik heb een PIC-testschakeling waar al mijn LCD's en LCD-compatibele VFD's (een 15-tal) perfect in werken, BEHALVE deze PLED.
Dubbele en/of verkeerde karakters, duidelijk een timing probleem...

Ik ben echt niet tevreden over deze LCD.

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 1 maart 2006 00:07:32 schreef Turbokeu:

Dubbele en/of verkeerde karakters, duidelijk een timing probleem...

Ik ben echt niet tevreden over deze LCD.

CD :)

tja daar zat ik dus ook mee maar ik dacht dat het aan de software/omliggende HW zou liggen. Ze komen idd van die seller.

Dat is jammer, dan ga ik op zoek naar andere Goedkope P/Oled schermpjes

-
free_electron

Silicon Member

ik heb fantastisch LCD 's van Optrex nu in gebruik

Zwart met witte achtergornverlichting ( tzijn negatieve displays. in rust zijn ze zwart , de tekst is wit )
precies een VFD display , maar zonder hoge spanning en zonder het stroomverbruik van een VFD.

supercool die dingen ( 2x40 karakters )

mijn volgende project krijgt een 240x64 van optrex aan boord ( ook een negatieve maar donkerblauw display met witte pixels )

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Anoniem

Ik hoor iedereen zowat omver gaan over displays. Ik vind displays zelf ook leuk om te zien maar doe er niets mee ik heb er enkele op mijn website staan.

Staan nu in verkoop als ze niet verkocht worden ga ik ook maar eens expermineteren al heb ik geen idee wat ik er mee moet doen voor die gene die belangstellingen hebben is het misschien leuk om even te kijken welke displays ik momteel heb.

Ze komen vooral uit Kopieer machienes je moest eens weten wat een gaaf spul daar ik kan zitten

http://www.startoursg24t.com/htfverkoop.htm

Op 1 maart 2006 00:41:52 schreef free_electron:
ik heb fantastisch LCD 's van Optrex nu in gebruik

Zwart met witte achtergornverlichting ( tzijn negatieve displays. in rust zijn ze zwart , de tekst is wit )
precies een VFD display , maar zonder hoge spanning en zonder het stroomverbruik van een VFD.

supercool die dingen ( 2x40 karakters )

mijn volgende project krijgt een 240x64 van optrex aan boord ( ook een negatieve maar donkerblauw display met witte pixels )

Wat voor een controller zit daar op en wat moet ik er voor neerleggen voordat zo'n scherm hier op mijn buro ligt?

-

Ik ben op zoek geweest op internet en ik geloof naar 10 verschillende bedrijven gemailt voor de prijs, E.D. van P/leds

Ik heb reactie van de LCDtjes van ebay

code:


Dear Sir,
We are very glad to see you again. The price for 20x OLED
 LCD would be $250. The shipping cost for China-post 
airmail would be $30. If you would choose TNT express,
 the shipping cost would be $50. Feel free to tell us if
 you have any questions.
Thanks a lot and best regards.
Johnson Zhang

Maar deze LCDtjes zijn dus van mindere kwaliteit. Ik ga op zoek naar andere en ik vond ook Pled met oranje/amber pixels

Ik ben wel in voor een Eventueele inkoop actie maar ik ga eerst LCD zoeken. Ebay laat my in de steek.

-
Turbokeu

Golden Member

Op 1 maart 2006 09:19:50 schreef Ganzz:
Maar deze LCDtjes zijn dus van mindere kwaliteit. Ik ga op zoek naar andere en ik vond ook Pled met oranje/amber pixels

Ik beweer niet dat de OLEDs van Sure Electronics van slechte kwaliteit zijn, het zijn in elk geval géén A-merk LCD's.

Er staat geen merk op, de bijgeleverde DS stelt niets voor, en de andere bijgeleverde DS is die van een PLED van Crystalfontz...

Je kan het best vergelijken met een Powertip, Optrex, Densitron, Crystalfontz, Matrix Orbital of Data Vision LCD, én een noname LCD van bij Led-World (die zijn ook niet veel soeps...).

Wat mij het meest afschrikt is het feit dat het LCD gewoon niet betrouwbaar werkt waar alle andere LCD's het wel perfect doen.
Mijn LCD PIC-testopstelling is een DCF77 klok/kalenderprogramma met 4-bits LCD aanstuurroutines met de juiste timings én busy bit-polling.

Ik zal eens contact opnemen met coorz (een Nederlandse LCD-guru) die er ook een paar in zijn bezit heeft.

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 1 maart 2006 09:42:55 schreef Turbokeu:
[...]
Ik beweer niet dat de OLEDs van Sure Electronics van slechte kwaliteit zijn, het zijn in elk geval géén A-merk LCD's.

Er staat geen merk op, de bijgeleverde DS stelt niets voor, en de andere bijgeleverde DS is die van een PLED van Crystalfontz...

Je kan het best vergelijken met een Powertip, Optrex, Densitron, Crystalfontz, Matrix Orbital of Data Vision LCD, én een noname LCD van bij Led-World (die zijn ook niet veel soeps...).

Wat mij het meest afschrikt is het feit dat het LCD gewoon niet betrouwbaar werkt waar alle andere LCD's het wel perfect doen.
Mijn LCD PIC-testopstelling is een DCF77 klok/kalenderprogramma met 4-bits LCD aanstuurroutines met de juiste timings én busy bit-polling.

Ik zal eens contact opnemen met coorz (een Nederlandse LCD-guru) die er ook een paar in zijn bezit heeft.

CD :)

Ik heb heb aan mijn pic gehangen en aan mijn laptop. Ik heb de Pled eraan gehangen en met VU meter krijg ik af en toe een $ of een # teken tussendoor. Ik heb gespeeld met timing maar dat hielp nog niets. Er is geen touw aan vast te knopen waneer het gebeurd. Iig kan als ik wil voor 20,00(maximaal) euro zorgen dat er een op de mat ligt, maar ik wil wel dat ik eerst mijn lcd goed heb werken.

Ik heb iemand gemail die in bezit is van deze Pleds
http://img219.imageshack.us/img219/7889/ganzz8ei.jpg

-

wow, die laatste hier is ook wel wat werk denk ik, en nice.

Turbokeu

Golden Member

@Ganzz:
Is dat je eigen OLED module?

Ik ben ondertussen tot de vaststelling gekomen dat de OLED modules die ik van Sure Electronics gekocht heb EXACT dezelfde zijn als deze Crystalfontz CFAP2002A.
Dit verklaart ook de bijgeleverde Crystalfontz datasheet.

Het zou mij sterk verwonderen dat Sure Electronics OLED/PLED modules van het merk Crystalfontz verkoopt, ik vermoed eerder dat Crystalfontz zijn modules in China aankoopt...

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Op 1 maart 2006 11:36:05 schreef Turbokeu:
@Ganzz:
Is dat je eigen OLED module?

Nee maar ik heb wel de verkoper gemailt voor meer informatie, kosten E.D. ook HD44780controller

Ik ben ondertussen tot de vaststelling gekomen dat de OLED modules die ik van Sure Electronics gekocht heb EXACT dezelfde zijn als deze Crystalfontz CFAP2002A.
Dit verklaart ook de bijgeleverde Crystalfontz datasheet.

Het zou mij sterk verwonderen dat Sure Electronics OLED/PLED modules van het merk Crystalfontz verkoopt, ik vermoed eerder dat Crystalfontz zijn modules in China aankoopt...
CD :)

Wat zijn het toch een n**iers
voor 27$ p/s
Ik heb gekeken en de layout van de chips, en PCB 100% gelijk.

Maar ik vroeg mij af. Zijn ze Uberhoud wel goed aan te sturen? Of heeft Sure Electronics ze goedkoop ingekocht omdat ze problemen hebben. Want ik denk niet dat een fabriekant, ook al wil hij zo goedkoop mogelijk zijn, "echte troep wil maken" waar je niet heel aan hebt?

-
free_electron

Silicon Member

crystalfontz maakt NIKS !!! ze verpatsen goedkope modules voor vele geld aan de naiveling die er zijn case wil mee modden.

der zijn mensen die ene probleme hebben met dubbele karakters.
waarschijnlijk zit daar een KS066 controller op en gene 44780
pas uw communicatie eens aan.
als je bit 7 niet test ( fixed delay timing ) ( speelt geen rol of je 4 of 8 bit gebruikt )
WR en CS sturen , RD hard aan voeding.
je moet bij die ks dinges zowel de CS als de WR sturen. die dingen zijn timing gevoelig.

als je bit 7 wel test : de RD pin ook sturen

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
free_electron

Silicon Member

Op 1 maart 2006 01:05:50 schreef Ganzz:
[...]

Wat voor een controller zit daar op en wat moet ik er voor neerleggen voordat zo'n scherm hier op mijn buro ligt?

de controller is een epson. doodsimepl aan t sturen ( straks meer )

een 128x64 heb je al voor 36$ de 240x64 zit op 70$

die dingen zijn echt ongelofelijk cool. slechts 3 millimeter dik 9 de chip zit op het glas gemonteerd in naakte vorm .
en der komt direct een pigtail uit ( ene flex pcb kabel )
Hirose heeft de connectortjes ervoor.

voor de aansturing : je moet 6 condensatortjes aan de kabel hangen , ene 8 bit databus een rd en een write strobe , een chip select en 1 address lijn ( er is 1 data en 1 command register )

de backlight is gemaakt met 4 witte leds. 50 milliampere is genoeg om de boel te latne oplichten op 5 volt.

de aansturing is heel eenvoudig. dit display gedraagt zich als ene ram. je kan lezen en schrijven. de address pointer incrementeert automatisch ( net zoals bij een 44780 )
er zijn commandos om het contrast te programmeren , het display te draaien en flippen ( je kan de boel in spiegelbeeld laten verschijnen , of op zijn kop. reeds gescrhevne data blijft bewaard )

de mapping van de pixels is op ene originele manier gedaan

een byte ligt verticaal
als je dit schrijft
11001100 dan licht de pixel linksboven op , die vlak daarONDER , dan de volgende twee eronder zijn uit en dan 2 pixels lager zijn ze weer aan
als je nu 00110011 schrijft dan gaat de 2e kolom aan

dus om bijvoorbeeld de letter A te schrijven stuur je gewoon dit

01110 D0
10001 D1
10001 D2
11111 D3
10001 D4
10001 D5
10001 D6
00000 D7

er is ene index register waar je kolom programmeert
en een index register waar je 'page' , zeg maar de regel , programmeert

ene karakter generator maken is dan ook een peuleschil.

het bovenstaant geldt voor de 128x64

de 240x64 heeft 2 controllers aan boord.
ene die de linkerhelft doet en ene die de rechterhelft doet

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 28 februari 2006 23:28:05 schreef Ganzz:
Als iemand enig idee heeft hoe ik een 4*40 met 2 Enable's aan een pic of pc hang hoor ik dat graag.

LCD Smatie ondersteunt ook dit soort display's met twee enable lijnen tot 4*40.
http://lcdsmartie.sourceforge.net/circuits.htm

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP

Op 1 maart 2006 17:48:11 schreef Switching Power:
[...]
LCD Smatie ondersteunt ook dit soort display's met twee enable lijnen tot 4*40.
http://lcdsmartie.sourceforge.net/circuits.htm

die werkt dus helaas niet, ik zie wel blokjes als contrast.

Enig idee hoe ik in proton PICbasic dat doe?

-

Op 1 maart 2006 16:52:41 schreef free_electron:
[...]

Verhaal

Hmm wat voor jouw simpel is, is voor mij nog iets mider simpel.

Ik ga eerst mij in grafice LCD verdiepen
Bedankt

-
free_electron

Silicon Member

ik heb een proggie gemaakt in visual basic waarmee je zo een optrex op de printerpoort kan hangen.
je kan BMP filekes laten verschijnene, ,tekst laten verschijne , display draaien en spiegelen en met contrast spelen.
alsook een fontbuilder waarmee je fontmaps kan aanmaken ervoor.
( ding spuwt een ASM file uit die je direct kan meelinken , voor 8051 cpu)

doodesimpel.
kzal eens fotoke trekken van zo een display in actie. das echt knap

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 1 maart 2006 18:49:02 schreef Ganzz:
[...]
die werkt dus helaas niet, ik zie wel blokjes als contrast.

Enig idee hoe ik in proton PICbasic dat doe?

PICbasic instellen voor een 2*20 lcd en dit gebruiken

Hobby, maar sample met mate. | BumbleBee plus pack | Weerstand calculator voor je PSP

Op 1 maart 2006 22:11:00 schreef Switching Power:
[...]
PICbasic instellen voor een 2*20 lcd en dit gebruiken

Oke, ik ga dat eens proberen

-
elmowww

Golden Member

Weer eens een kick.

Ik ben op zoek naar de OLED of PLED displays van minstens 16x2 karakters.

Ik kan ze bij farnell bestellen voor 50 euro, voor de eersten is dat niet zo erg, maar stel dat het later een serie`tje word... Iemand in Nederland een betrouwbare (consistente) niet ál te dure leverancier?

En hoe gaat het bij PLED`s met contrastregelingen enzo?

Trouwnes Turbokeu: heb jij nog interesse in 2 van die 12" rode led displays of wil je alleen nog maar blauw? :P

[Bericht gewijzigd door elmowww op zondag 16 april 2006 15:01:27

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Turbokeu

Golden Member

Op 16 april 2006 15:00:14 schreef elmowww:
Weer eens een kick.

Ik ben op zoek naar de OLED of PLED displays van minstens 16x2 karakters.

Ik kan ze bij farnell bestellen voor 50 euro, voor de eersten is dat niet zo erg, maar stel dat het later een serie`tje word... Iemand in Nederland een betrouwbare (consistente) niet ál te dure leverancier?

En hoe gaat het bij PLED`s met contrastregelingen enzo?

Trouwnes Turbokeu: heb jij nog interesse in 2 van die 12" rode led displays of wil je alleen nog maar blauw? :P

Diene Chinees op eBay heeft zo te zien actueel geen 20x2 OLEDs meer in zijn aanbod.
Maar er zijn wel 128x64 Graphical PLED/OLED displays met KS0108 controller te koop:
Objectnummer: 7610013698
Objectnummer: 7610014207
Objectnummer: 6870853749

Contrast: OLED/PLED kent niet echt een contrast setting - dus pin3 (Vbt) aan +5V leggen

12" displays: 'k Zou zeker geïnteresseerd zijn als je 6 exemplaren van die dingen had.

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"