Je Mooiste Meetapparatuur!

Dit topic is gesloten

Op 5 maart 2006 20:31:20 schreef free_electron:
[...]
der is er ene voor de 245 ook dacht ik ( ik kan mis zijn )

kzal eens kijken anar de tda9886. die die ik hier liggne heb zijn nog TSA5510 of 5511. ik weet dat de nieuwere ook de demoudlatie doen ( de mijn nog niet )

voor de anderen : wat gebruik je als signaal ? gewoon de amplitude van het ontvangen signaal ? vergeet je daarbij niet de agc uit te schakelen ?

Uit mijn tunertje komt idd kant-en-klaar audio (mono), en video. Maar er is ook een pin aanwezig waar Sound-IF uit komt, wat doorgaans naar een externe audio-processor (meestal zo'n Micronas MSP ding) gaat.
Om volledig te zijn heeft mijn tunertje de volgende aansluitingen:

- +5V (Main power)
- +33V (Tuning ref. voltage)
- GND
- SCL (I2C clock)
- SDA (I2C data)
- Video out (FBAS)
- Audio out (Analog mono)
- Sound-IF out
- AGC (Automatic Gain Control)
- AFT (Automatic Fine Tune)
- ADC (?)
- SW (I2C address ?)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
KT88

Overleden

Ik onderbreek niet graag een goede discussie, maar dit is eigenlijk een foto-show-topic.

Ik heb hier een nieuw topic aangemaakt waarin alles mbt. spectrum analyzers met TV tuners kan komen te staan.

Een vriendelijk verzoek om daar dan verder te gaan.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Op 5 maart 2006 20:46:21 schreef Ganzz:
[...]

Ik heb ze nu beide aangesloten en zit nu te kijken maar het is iets vlekkerig, het zit vooral rond de buitenrand en het is beetje geel/blauw

Grootte kans dat je polarizors verbrand zijn. mss een fototje?

Op 5 maart 2006 20:47:11 schreef Sine:
zijn die polarizers btw ook als sparepart verkrijgbaar ?

Niet dat ik aan dit ding geld ga uitgeven, als de lamp het begeeft is het toedeledokie, maar ik vroeg me dat af.

Dat is overigens nog het grootste nadeel van die dingen, de prijs van die verrekte lampen die is vaak 1/3 van de beamer prijs of meer !

Ik heb de indruk dat daar een beetje erg veel gilette/hp praktijken op na gehouden worden, beamer aan kostprijs de deur uit en dan flink winstmaken op de lampen.

De lampen zijn nu eenmaal erg duur. Op de beamers zit best wel winst. Infocus heeft bijvoorbeeld als 'thuis'bioscoop de ScreenPlay 777. Bij ons bekend als tripple 7. Origineel koste deze 30.000 euro, maar er werden bijna geen verkocht. Toen hebben ze de prijs verlaagd naar 15.000 euro. En je weet dat geen enkel bedrijf onder de kostprijs gaat zitten. Oja, Pavarotti heeft er een.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Op 5 maart 2006 22:27:45 schreef Nightwalker:
En je weet dat geen enkel bedrijf onder de kostprijs gaat zitten. Oja, Pavarotti heeft er een.

Microsoft verkoopt naar het schijnt zijn X-boxen met 100$ verlies.

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

hier een paar foto's van mijn werkplek

totaalbeeld
www.wilcodejong.nl/fotos/PICT0005.JPG

iets dichterbij
www.wilcodejong.nl/fotos/PICT0004.JPG

close-up met AVR exprimenteerprint
www.wilcodejong.nl/fotos/PICT0002.JPG

nog een close-up
www.wilcodejong.nl/fotos/PICT0003.JPG

blik onder het bed
www.wilcodejong.nl/fotos/PICT0006.JPG

en nog één
www.wilcodejong.nl/fotos/PICT0007.JPG

zoals je ziet stelt het allemaal niet zoveel voor. maar ik kan me eigen ermee redden. ondanks al low-budget spul

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Op 6 maart 2006 17:16:54 schreef WilToyo:
hier een paar foto's van mijn werkplek

totaalbeeld
www.wilcodejong.nl/fotos/PICT0005.JPG

iets dichterbij
www.wilcodejong.nl/fotos/PICT0004.JPG

close-up met AVR exprimenteerprint
www.wilcodejong.nl/fotos/PICT0002.JPG

nog een close-up
www.wilcodejong.nl/fotos/PICT0003.JPG

blik onder het bed
www.wilcodejong.nl/fotos/PICT0006.JPG

en nog één
www.wilcodejong.nl/fotos/PICT0007.JPG

zoals je ziet stelt het allemaal niet zoveel voor. maar ik kan me eigen ermee redden. ondanks al low-budget spul

netjes hoor :0

ow, low budget spul gebruik ik ook vooral, iig niet zo verschrikkelijk duur spul.
denk dat het duurste tot nu toe mijn soldeerstation is...
maar ik weet nog niet wat ik verder ga kopen
mssg dat ik ooit nog is een leuk hot-air soldeerstationnetje koop.
http://inkoopacties.net/ia/3656fw75/1/js7tn9s2
nuttig om nu te kopen (loopt snel af)??
of eerst maar is op de beurs in rosmalen rondsnuffelen en dan verder kijken???

Take a parachute, and jump!
Henry S.

Moderator

Is dat een steriele werkplek WilToyo? ;) Hoe hou je dat zo netjes... zelfs mijn computer tafel heeft meer zooi. :P
Ok, ik ben een chaoot!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 6 maart 2006 17:44:54

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

dubbbelpost

[Bericht gewijzigd door WilToyo op maandag 6 maart 2006 18:08:15

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Op 6 maart 2006 17:44:22 schreef Henry S.:
Is dat een steriele werkplek WilToyo? ;) Hoe hou je dat zo netjes... zelfs mijn computer tafel heeft meer zooi. :P
Ok, ik ben een chaoot!

ik ook maar ik moet eens in de 2 weken m'n kamer opruimen

Hier nog een close-up van de voeding. COM-poort en scoop aansluitingen (voeding en scoop (pc based) liggen onder het bed)
www.wilcodejong.nl/fotos/PICT0009.JPG

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Op 6 maart 2006 17:44:22 schreef Henry S.:
Is dat een steriele werkplek WilToyo? ;) Hoe hou je dat zo netjes... zelfs mijn computer tafel heeft meer zooi. :P
Ok, ik ben een chaoot!

Een soort van spacelab :+

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Henry S.

Moderator

Een bug in m'n metertje gevonden, 9V batterij was binnen een week leeg zonder de meter te gebruiken :(

Wat bleek: De voeding van de op-amp LF412 liep buiten de schakelaar om |:( Een missertje van Elektuur.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 7 maart 2006 16:43:20 schreef Henry S.:
Een bug in m'n metertje gevonden, 9V batterij was binnen een week leeg zonder de meter te gebruiken :(

Wat bleek: De voeding van de op-amp LF412 liep buiten de schakelaar om |:( Een missertje van Elektuur.

lol
ik plaats bij batterijen ALTIJD een schakelaar DIRECT achter de batterij.

Take a parachute, and jump!
Sine

Moderator

Op 7 maart 2006 16:43:20 schreef Henry S.:
Een bug in m'n metertje gevonden, 9V batterij was binnen een week leeg zonder de meter te gebruiken :(

Wat bleek: De voeding van de op-amp LF412 liep buiten de schakelaar om |:( Een missertje van Elektuur.

Missertje ..

Zo heb ik er ook ooit eentje gehad, in de inmiddels beruchte labvoeding uit 90 kun je door het verleggen van 1 ( één ) printspoortje de rimpel in het stroombegrenzings bereik met 10x verminderen.

hint, een voedings spoor wat als referentie wordt gebruikt vertrekt DIRECT aan de brugcel ipv aan de elco, dus laad pieken van de elco staan mooi versterkt op de uitgang |:(

Henry S.

Moderator

Op 7 maart 2006 18:21:20 schreef pcnerd:
[...]
lol
ik plaats bij batterijen ALTIJD een schakelaar DIRECT achter de batterij.

Ik ook, maar op het printje mooi 2 aansluitingen voor de batterij en 2 voor de schakelaar, naast elkaar, wat kan er misgaan?

En dan is je batterij zo maar leeg, ga ik meten... 5mA terwijl de meter uit staat... huh? 5mA? Pieperdepiep dat kan niet... Kijk ik 2 tellen op het schema: Ja hoor, bingo!

Op 7 maart 2006 19:27:42 schreef Sine:
[...]

Missertje ..

Zo heb ik er ook ooit eentje gehad, in de inmiddels beruchte labvoeding uit 90 kun je door het verleggen van 1 ( één ) printspoortje de rimpel in het stroombegrenzings bereik met 10x verminderen.

hint, een voedings spoor wat als referentie wordt gebruikt vertrekt DIRECT aan de brugcel ipv aan de elco, dus laad pieken van de elco staan mooi versterkt op de uitgang |:(

Als het die triac-voeding is... daar doen ze dat 2x, zowel pos als neg een onhandige routing (C11/C12), heb deze Elektuur op m'n tafel liggen dus meteen gekeken. CMIIW.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

@Wiltoyo,

Netjes hoor...

[Bericht gewijzigd door doorslagspanning op woensdag 8 maart 2006 10:55:07

tja...
Sine

Moderator

Op 8 maart 2006 03:05:28 schreef Henry S.:

Als het die triac-voeding is... daar doen ze dat 2x, zowel pos als neg een onhandige routing (C11/C12), heb deze Elektuur op m'n tafel liggen dus meteen gekeken. CMIIW.

Jup, dat ding ...

Over die triac "regeling" ga ik het al helemaal niet hebben ...

Hint :

http://members.home.nl/guidomennen/temp/KIF_1043.JPG

Het rechterstuk van de print heb ik er inmiddels afgezaagd ... ( aanrader ! dat lucht op ... )

[Bericht gewijzigd door Sine op donderdag 9 maart 2006 02:25:35

Op 10 maart 2006 01:34:50 schreef stefan67:
Leuk topic,leuke apparaten al gezien
Nu laat ik ook de mijne eens zien (ben al 20 jaar aan het sparen.

[[url=
http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=IM000119k.JPG
]afbeelding[/url]]

[[url=
http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=IM000117k.JPG
]afbeelding[/url]]

[[url=
http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=IM000128k.JPG
]afbeelding[/url]]

Agilent 33220A Functiegenerator, mijn nieuwste aanwinst sinds begin dit jaar. De droom van elke hobbyist.

[[url=
http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=IM000125k.JPG
]afbeelding[/url]]

[[url=
http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=IM000045k.JPG
]afbeelding[/url]]

oeps

-

Op 10 maart 2006 01:34:50 schreef stefan67:
Leuk topic,leuke apparaten al gezien
Nu laat ik ook de mijne eens zien (ben al 20 jaar aan het sparen.

Agilent 33220A Functiegenerator, mijn nieuwste aanwinst sinds begin dit jaar. De droom van elke hobbyist.

Ik moet niet te vaak in dit topic kijken. Dan ga ik kwijlen :-p

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

Op 10 maart 2006 01:34:50 schreef stefan67:

http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=IM000120k.JPG

Ook nog een HP deskjet 520? :P Ze zijn onverwoestbaar die dingen, heb hem zelf ook nog! :P

[Bericht gewijzigd door Zoefje op vrijdag 10 maart 2006 08:10:36

Druk- en typfouten voorbehouden.
Henry S.

Moderator

Op 9 maart 2006 02:08:34 schreef Sine:
[...]

Jup, dat ding ...

Over die triac "regeling" ga ik het al helemaal niet hebben ...

Hint :

[afbeelding]

Het rechterstuk van de print heb ik er inmiddels afgezaagd ... ( aanrader ! dat lucht op ... )

Hoe zou dat nu komen >:)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 5 maart 2006 22:30:11 schreef Stynus:
[...]
Microsoft verkoopt naar het schijnt zijn X-boxen met 100$ verlies.

denk je dat echt?
denk je echt dat Bill Gates zomaar 100$ verlies wil maken?? dan zou hij in korte tijd heel veel minder geld te veel hebbenn!! :p

sorry.. ik kan niet tegen microsoft.. daarom zijn die dingen steeds doorgestreept:p

Op 10 maart 2006 17:07:33 schreef snake:
[...]

denk je dat echt?
denk je echt dat Bill Gates zomaar 100$ verlies wil maken?? dan zou hij in korte tijd heel veel minder geld te veel hebbenn!! :p

sorry.. ik kan niet tegen microsoft.. daarom zijn die dingen steeds doorgestreept:p

Verkoop je Xbox met 100$ verlies, aangezien alleen maar spellen met toestemming (lees licentie gelden) van ome bill gemaakt mogen worden voor die doos haal je je winst uit de games en niet uit de hardware.

Je gratis mobieltje van je GSM provider krijg je ook alleen maar op dat je veel zal bellen bij hun.

Een inktjet printer die minder kost dan een inktcartridge.

Kwestie van het apparaat bijna weggeven en dan zullen de mensen de hoge prijs van gebruik, games, cartridges en duurdere bel minuten voor lief nemen.

Mensen worden graag bedonderd :+

[Bericht gewijzigd door jovak op vrijdag 10 maart 2006 17:17:52

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Robin F.

Golden Member

Ook benieuwd wat er in al die chips zit? Kijk op Tiny Transistors!

Dit topic is gesloten