Wat voor scoops hebben jullie dan?

ik was ook niet naar een scoop op zoek, want ik heb er allang eentje. Alleen een networkanalyzer/spectrumanalyzer, of een goede funcgen, of teller had ik nog wel willen hebben. Maar die hadden ze niet met de specificaties die ik wilde voor een bedrag lager dan zelfbouwprijzen...

Tja... Ik zag mijn scoop voor 40 euro te koop staan. Dat is toch al snel 40 euro meer als dat ik betaalde... :9
Maja zweetvoeg jij was zeker naar een spectrum analyzer opzoek?

Zo, ben net weer helemaal thuis, was gezellig. :)

M'n buit:

Grote zak met SMD, veelal zeners, torren, spoelen en zekeringen.
Paar zakjes SMD condensatoren.
Laptop voor €1,- die het nog doet, leuk voor de sloop SMD onderdelen. >:)
Stapel onderdelen voor de electronica club (zo'n beetje alles om 6 voedingen te maken..)

Best geslaagd dagje bij elkaar.

De buit:

-Philips PM 3212 scoop, tweekanaals 25 MHz
(eindelijk een scoop! had ik nog niet :-))
-Twee probes, wat waren die vreselijk om te vinden! Ik heb echt de hele hal doorgelopen, elke kraam nauwkeurig bekeken, maar kon nergens probes vinden... Toen eindelijk gevonden, maar die vent had alleen maar hele dure probes van Fluke. Uiteindelijk de goedkoopste die hij had gekocht, om later twee rijen verder prima probes te vinden voor de helft van zijn prijs :-(
-Farnell 2x 0-30 V 0-1 A labvoeding
(eindelijk een labvoeding! had ik ook nog niet :-))
-5 stuks 4/5A NiMH accu's met soldeerlippen. Speciaal type dat ik echt nergens kon vinden behalve heel duur (7,50 /st) bij Conrad, hier voor 1,00 /st. Vers gereviseerd accupack van mijn notebook is nu aan het opladen :-)

En nog wat klein spul, veelal gratis mitzunehmen rommel.

Uiteindelijk wel een geslaagde dag, maar als ik geen scoop en labvoeding nodig had gehad, vraag ik me af wat ik dan zou hebben gekocht. Het valt me behoorlijk tegen dat ik geen zakken vol klein grut heb meegenomen, er was eigenlijk niks echt boeiends te vinden. Er waren wel wat stands met nuttige onderdelen, maar voor een zakje weerstandjes ga je toch niet naar een beurs?

ah, je hebt een pm3232, ja dan is 15 euro al heel wat >:)
nee, valt best mee, ik heb ook een flips uit die serie, maar dan eentje met 3.5 groter bandbreedte en logicanalyzer (waarvan ik bij god niet weet hoe ie werkt, maar de lettertjes zijn wel cool :))

edit: @KIF, wat voor laptop is het? Ik dacht dat die dingen veel duurder zouden zijn, ik heb er dus niet naar gekeken...

of isie kapot?

[Bericht gewijzigd door zweetvoetje op ]

Op 18 maart 2006 20:56:11 schreef Robin F.:
maar voor een zakje weerstandjes ga je toch niet naar een beurs?

heel goed!
naar een beurs ga je voor idd de grote dingen, en 2e hands spul.
ook ga je naar de beurs voor buizen tegenwoordig (:r).
en nixies, maar die waren te duur (5euro/stuk :'()

Niet zo minderwaardig over buizen!
Ik zag ook nog Dell laptops (P3 800MHz) staan, voor 40 euro... Vermoedelijk gestolen dan >:-)

ah, zo'n dingetje was nog wel leuk geweest...

nouja, jammer dan...

Op 18 maart 2006 21:05:04 schreef zweetvoetje:
ah, zo'n dingetje was nog wel leuk geweest...

nouja, jammer dan...

die waren helemaal kaal, zonder voeding, cd station, floppy station, accu enz.

Op 18 maart 2006 20:58:51 schreef zweetvoetje:
ah, je hebt een pm3232, ja dan is 15 euro al heel wat >:)
nee, valt best mee, ik heb ook een flips uit die serie, maar dan eentje met 3.5 groter bandbreedte en logicanalyzer (waarvan ik bij god niet weet hoe ie werkt, maar de lettertjes zijn wel cool :))

edit: @KIF, wat voor laptop is het? Ik dacht dat die dingen veel duurder zouden zijn, ik heb er dus niet naar gekeken...

of isie kapot?

Nee, het niet die laptop met een hoek er uit en een 'kleurenmonochroomscherm', daar vroegen zo nog €20 voor... |:(

Op 18 maart 2006 20:59:22 schreef pcnerd:
[...]
heel goed!
naar een beurs ga je voor idd de grote dingen, en 2e hands spul.
ook ga je naar de beurs voor buizen tegenwoordig (:r).
en nixies, maar die waren te duur (5euro/stuk :'()

Je gaat naar de beurs om uitgebreidt in de €1 bak staan te graaien. ;) En soms loop je tegen wat 'LVT' aan ;)

mooi, dan heb ik toch niets over het hoofd gezien...
(kon ook moeilijk anders, na al die tijd :P)

owja, trouwens, die probes heb ik wel over het hoofd gezien, maar daar was ik ook niet echt naar op zoek geweest. (ik ben al gewend aan zonder)

Op 18 maart 2006 19:09:43 schreef Henry S.:
-20x XR2206, functiegenerator anyone? >:)

Hee leuk.. die wil ik wel twee van je kopen!

Op 18 maart 2006 21:13:04 schreef echtepino:
[...]
Hee leuk.. die wil ik wel twee van je kopen!

heej, gemist.
ik ook wel :).
gaan tot 1khz of niet?

Mijn buit:

http://members.home.nl/j.vreuls/pics/rosmalen2006.jpg

Een ijsbak met onderdelen (veel trimpotmeters en IC's), wat buisjes, buisvoetjes, een uitgangstrafotje en een behuizing. Verder nog 2 HV elco's en printboortjes die hier niet op staan.

Op 18 maart 2006 21:15:12 schreef pcnerd:
[...]
heej, gemist.
ik ook wel :).
gaan tot 1khz of niet?

Nee joh ruim 1 MHz

Op 18 maart 2006 21:18:37 schreef echtepino:
[...]
Nee joh ruim 1 MHz

oh, da's wel lekker :)
iemand nog toevallig een max038 + pcb'tje liggen? of een complete meetzender :P

Op 18 maart 2006 20:58:51 schreef zweetvoetje:

Een Dell 320N+, doet het nog, er staat zelfs nog word perfect 5.1 op. :)

wat voor processor heeft dat ding?
zit er hardeschijf en alles in?

386 processor, harde schijf zit er in, met wel 60MB ruimte, waarvan 6MB vrij. :D

Inclusief floppy drive, 6MB ram, math co-processor, seriele poort, paralelle poort, PS2, VGA-out en stand-by knop. :)

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op ]

ja, da's dan ook wel erg verouderd...

als het nou nog een 486 met 250Mb was, dan had ik m heel misschien nog over willen kopen, maar dit is nutteloos...

Ik kwam ook met een flink zware boodschappen tas thuis.
het enige nuttige dat ik heb aangeschaft is een omgebouwde mobilofoon voor 70cm
ik heb nog zat van die troep liggen. maar het ontbreekt me wat aan tijd om daar ook nog mee aan de gang te gaan.
verder wat klein grut
helaas vond ik niet waar ik eigenlijk naar op zoek was.

Op kleine beursen heb ik meestal meer sucses
zeker als het om onderdelen gaat.

Josje,
ik heb ook zo'n LC metertje gebouwd werkt prima
aleen ligtie momenteel weer uitelkaar.
weer es fixen
eenne scoops heb ik gezien vanaf 5 euro
Ik gebruik die dingen echter niet zo vaak
heb een heel simpel ding en sinds kort een PM3233, die is wel aardig

De reactie van sommigen hier dat Rosmalen tegenviel was wel te voorspellen. Ik moet ook zeggen dat het aanbod nieuwer spul inderdaad wat afneemt. Nadat enkele jaren terug Barend&Hendriksen al afhaakten, ontbrak dit jaar ook o.a. Van Dijken. Desondanks blijft deze beurs een goudmijntje voor de HF-prutsers. Helaas heb ik niet alles kunnen vinden wat ik zocht maar was toch weer zeer tevreden.
http://www.pulsarfm.nl/fotos/rosmalen_all.jpg
Aantal verlooppluggen (die dit jaar overigens wel bij erg veel kramen te krijgen waren), spoelwikkeldraad, klein grut en wat halfgeleiders. Leukste was misschien nog wel het blikje links onder op de foto, dat ik kocht voor E1,= vanwege het blikje en de N-connector, kom ik thuis maak ik hem open zie ik dit:
http://www.pulsarfm.nl/fotos/blikje_bovenkant.jpg (hi-res)
http://www.pulsarfm.nl/fotos/blikje_onderkant.jpg (hi-res)
Die BLY87C was dus een meevallertje (als-ie het doet natuurlijk). Verder aan het einde van de beurs nog een Philips STU901 en CTU902 (compleet inclusief afstandsbedieningen) cadeau gekregen(!), leuk voor de onderdelen (bijv UV816 tunerblikje voor een panorama ontvanger). Al met al vond ik het dus wel weer geslaagd.

Op 18 maart 2006 18:26:08 schreef de kastelein:
vraagje de ropex dx-150 hf antenna range 0-30 mhz is dat een beetje goede om mee te zenden lengte is 7 meter

Ik geloof dat die ropex setjes alleen voor ontvangst was,als je wil zenden zal je de balun aan moeten passen.De orginele balun kan je hooguit echte qrp vermogen <500mW en mischien wel minder op zetten.

Kwam terug met meer geld dan dat ik heen ging ;)

Henry en Jorrit hadden wat van me over gekocht, en hetgeen ik aangeschaft heb zijn een paar halogeenspots, een fluke 8120A (tafel dmm, met nixies), en een F->BNC en BNC->F verloopje voor Fantomaz.

Later heb ik mijn geld dan wel weer uitgegeven aan een mooie hamerboor van Metabo