jossie, ik heb toch zat scoops gezien. Ging de deal met Tom niet door?

Op 18 maart 2006 19:15:18 schreef Berry:
jossie, ik heb toch zat scoops gezien. Ging de deal met Tom niet door?

500kHz is te weinig.
En de meeste scoops waren te duur of in een niet-werkende staat (een mooie gezien, stond niet eens de max freq op die scoop).

Heerlijk, lekker veel rommel op zo'n beurs.
Als je goed zoekt tussen de 'rommel' kon je leuke koopjes doen.
Sommige handelaren waren wat aan de dure kant, maar heb er hier en daar toch wat van gekocht.
Ook was het leuk om eens wat CO mensen in het echt te zien :-)
Oja de buit:

- een handje vol snelle schakeldiodes
- een handje vol condensatoren 1kV
- 8x high voltage mosfet's voor de bouw van een voeding
- schakeltransistoren
- 2x optisch gescheiden solid state relais
- 2x 450V elco's voor de bouw van een voeding
- stuk of 15, 400V en 200V elco's mogelijk ook handig voor een voeding.
- 3x witte power led's
- 4x BNC voor paneelmontage
- 4x BNC pluggen
- 4x verzilverde BNC dummy loads
- zak met 19 stuks 'mysterieuze' ferrietkernen
- 20x ferriet buisjes voor ontstoring
- een LED knijpkat, grappig ding maar wel gammel
- 10x teflontrimmers 100pF en 80pF
- 2x matrix displays 126x64 pixels, leuk voor een uC projectje
- 2x balansmixer LREMS-1
- 2x SSM2017P, ultra low noise audio pre amplifier
- IXUS 30 digicam ? (ja die verkochten ze ook)

Nou, nu is mijn portomonee weer leeg en zal ik voorlopig zuinig aan moeten doen :-P

Op 18 maart 2006 19:17:09 schreef jossie:
[...]
500kHz is te weinig.
En de meeste scoops waren te duur of in een niet-werkende staat (een mooie gezien, stond niet eens de max freq op die scoop).

jij moet leren zoeken, deze scoopjes gezien:
-pm 3232 scoop 10mhz,, dubbelstraals, moet enkel nieuw rastertje op. 15 euro
-hm312 (van tevoren besproken)10mhz, 30 euro (incl 2 probes)
-philips ? scoop, 20 euro, 10 mhz, perfect ding
-telequipment, 15mhz dacht ik, 20/25 euro, perfect.

zoeken makker!

Owja, nog een beperking was het meeslepen van zo'n ding...

veel rommel inderdaad en sommige prijzen rezen de pan uit. ben ook helaas met lege handen moet en trugkeren.

Ik ben ook weer thuis. Mijn lijstje:

- Extra draadloze handset voor thuis (display heeft de rit naar huis niet overleeft :(, maar lijkt ook defect verder. Was de prijs ook naar)
- 4x 12V 7Ah accu's (lijken nog niet veel te doen, maar laden wel heel langzaam. Heb er ook maar 4 euro voor betaalt, was te verwachten :p)
- 6-way antenne versterker (Moet hem nog testen, eerst zelf een stekker eraan zetten. Voor 5 euro)
- Wireless router 11mbit. Ook voor 5 euro, wel zonder antenne of adaptor. Lijkt gewoon te werken.
- 2x 30V 2A ringkern. Nieuw, 5 euro.
- CD-Brander voor 3 euro, moet hem nog testen.
- Dergelijke kunstof behuizing (240x160x80). Kwam er later achter dat er ook nog inhoud in zat :D. Onderandere een "heilige" UA78GU1C volgens de kenners.
- C-Control Station, van GJ_. Super bedankt daarvoor!

Special thanks to Xenobinol voor het vervoer, en GJ_ voor de C-Control!

Ik heb nog wat fotos en een filmpje op http://westerweb.homeip.net/zooi/pics/co/autotron%202006 staan.

Als iemand zich zelf herkent, graag even melden :p. Ik heb namelijk met de meeting niet echt mee gekregen wie iedereen nou precies was.

Op 18 maart 2006 19:21:26 schreef Xenobinol:
- 2x matrix displays 126x64 pixels, leuk voor een uC projectje

Ik was je bijna voorgeweest! Ze zagen er wel erg mooi uit :D

Ja mensen, je moet wel goed zoeken, als je snel kijkt zou ik ook zeggen: wat een rommel. Maar daartussen staat inderdaad veel leuks.

Daar sta ik, de jongen met blauwe rugtas linksvoor

http://westerweb.homeip.net/zooi/pics/co/autotron%202006/image003.jpg

Op 18 maart 2006 19:47:32 schreef Ganzz:
Daar sta ik, de jongen met blauwe rugtas linksvoor

[afbeelding]

En ik de 3e van links.

Op 18 maart 2006 19:33:37 schreef Brokencore:
Ik ben ook weer thuis. Mijn lijstje:

- Extra draadloze handset voor thuis (display heeft de rit naar huis niet overleeft :(, maar lijkt ook defect verder. Was de prijs ook naar)
- 4x 12V 7Ah accu's (lijken nog niet veel te doen, maar laden wel heel langzaam. Heb er ook maar 4 euro voor betaalt, was te verwachten :p)
- 6-way antenne versterker (Moet hem nog testen, eerst zelf een stekker eraan zetten. Voor 5 euro)
- Wireless router 11mbit. Ook voor 5 euro, wel zonder antenne of adaptor. Lijkt gewoon te werken.
- 2x 30V 2A ringkern. Nieuw, 5 euro.
- CD-Brander voor 3 euro, moet hem nog testen.
- Dergelijke kunstof behuizing (240x160x80). Kwam er later achter dat er ook nog inhoud in zat :D. Onderandere een "heilige" UA78GU1C volgens de kenners.
- C-Control Station, van GJ_. Super bedankt daarvoor!

Special thanks to Xenobinol voor het vervoer, en GJ_ voor de C-Control!

Ik heb nog wat fotos en een filmpje op [url]http://westerweb.homeip.net/zooi/pics/co/autotron 2006[/url] staan.

Als iemand zich zelf herkent, graag even melden :p. Ik heb namelijk met de meeting niet echt mee gekregen wie iedereen nou precies was.

leuk spul, zal straks ff invantarisje opmaken, eerst nog paar keer naar auto op en neer :P

Op 18 maart 2006 19:11:37 schreef jossie:
[...]
Ik wil er wel eentje:).
Dan nog _steeds_ even aan een scoop komen en dan kan ik lol hebben.

Je hebt echt met je neus gezocht! Tja, ik heb er 500km voor gereden dus de prijs is 'wat' hoger >:) €2.50 istie van jou.

Op 18 maart 2006 19:29:46 schreef jossie:
Owja, nog een beperking was het meeslepen van zo'n ding...

Dat is bij scoops wel 'vaker' zo... Heeft Tom die voor Jan Doedel meegenomen.

Op 18 maart 2006 19:33:37 schreef Brokencore:
[...]
[...]

http://plaatjes.metalruilen.nl/worshippy.gif

Op 18 maart 2006 19:51:20 schreef pcnerd:
[...]

leuk spul, zal straks ff invantarisje opmaken, eerst nog paar keer naar auto op en neer :P

Scoop? Eindelijk?

Mijn scanner is een Realistic Pro-2022. Iemand ervaring of een manual op de PC (vond wel wat maar wil graag een net exemplaar)?

Op 18 maart 2006 19:56:41 schreef Berry:
Mijn scanner is een Realistic Pro-2022. Iemand ervaring of een manual op de PC (vond wel wat maar wil graag een net exemplaar)?

http://support.radioshack.com/support_electronics/doc48/48536.htm
http://support.radioshack.com/support_electronics/doc40/40609.htm
Deze gevonden? Een nettere vind ik ook niet ...

http://web2.airmail.net/mattj/radio/pro2022.htm
Nog wat mods.

Op 18 maart 2006 19:52:35 schreef Henry S.:
[...]
Scoop? Eindelijk?

scoops, 2 :)
1 maal de hameg hm312 incl manual en 10:1 + 1:1 probes (philips)
1 maal philips pm 3232 (iemand nog een manual?!?!)
1 maal autotrafo(soort variac) 8a
1 keer 400volt meter
1 keer ampere meter tot 10 ampere
1 maal 22000 uf cap(99 joule @ 300v, yeah!)
4 hirschmann meetsnoeren
1 hq 5x precision magnifying lamp
1 maal printje + microcontroller voor lc meterl
4 maal dikke krokobekken(voor ontladen c)
1 maal medisch tangetje met karteltjes bij handvat (blijft staan in stand)
1 maal medische pincet (groot)
2 maal hirschmann meetpennen voor op bananenstekkers
6 vergulde bananenstekkers
that's it :)
1 maal ultrasonic transducer 40khz
1 maal soldeerpunt

//edit:
te vroeg gepost :+

[Bericht gewijzigd door pcnerd op ]

Ben niet geweest:-( maar ja volgend jaar beter.

Gepost zaterdag 18 maart 2006 17:17:43
Zo, ook net terug (17:00).
LC meter print/microcontroller/gebruiksaanwijzing, 6000µF 350V elko, paar meetkabeltjes en een paar 11-segment displays.

heb je nu al je geld er doorheen gedraaid?;-) Krijg nog 7,50 van je terug gestort he?! Nu moet ik ook nog op jou wachten;-). succes met je hoogspanning!

Op 18 maart 2006 20:22:12 schreef elektrohenri:
heb je nu al je geld er doorheen gedraaid?;-) Krijg nog 7,50 van je terug gestort he?! Nu moet ik ook nog op jou wachten;-). succes met je hoogspanning!

Nee, ik heb nog wat overgehouden:P.
Mail je even je banknummer door?

jammer dat ik de meeting gemist heb :(

nouja, verder nog wel kleine dingetjes gekocht, paar FETjes en diodes voor schakelende voeding, paar trafo'tjes, 30 amidon ringkerntjes voor 5 euro ofzo, elektrische zworpknarser, PCL86 (i.p.v. ECL86 :(), schakelaartjes, 100VA ringkerntje E5,-, en nog een hoop zooi dat jullie totaal niet interresseert.

edit: meetapparatuur was idd onbetaalbaar duur. Ik heb dan ook niets gekocht. Ze verkochten bijv. mijn scoop voor 10x zoveel geld als ik m zelf gekocht heb...

nouja, toch wel weer wat leuks binnengesleept..

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (12%)]

In het kader van: "Ik ben net jarig geweest maar mijn geld is nu al weer op"?

nee hoor. aan jossie zn geboortedatum te zien is hij al lang jarig geweest;-)

Ik had het tegen zweetvoet..

Onder andere, maar er zijn hier mensen die nog meer reden hebben om geld op mijn rekening over te maken. (al is mij verjaardag natuurlijk een zeer goede reden, bij voorbaat dank!)

Op 18 maart 2006 20:25:36 schreef zweetvoetje:
jammer dat ik de meeting gemist heb :(

nouja, verder nog wel kleine dingetjes gekocht, paar FETjes en diodes voor schakelende voeding, paar trafo'tjes, 30 amidon ringkerntjes voor 5 euro ofzo, elektrische zworpknarser, PCL86 (i.p.v. ECL86 :(), schakelaartjes, 100VA ringkerntje E5,-, en nog een hoop zooi dat jullie totaal niet interresseert.

edit: meetapparatuur was idd onbetaalbaar duur. Ik heb dan ook niets gekocht. Ze verkochten bijv. mijn scoop voor 10x zoveel geld als ik m zelf gekocht heb...

nouja, toch wel weer wat leuks binnengesleept..

jullie kunnen niet zoeken, ik heb zelf 2 scoops gekocht voor 15 en 30 euro en kipmans een voor 20, allebei supermooi!.

ik heb ook nog gekeken voor een werkbankmultimeter, maar die kwamen idd niet onder de 40 euro :'(

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (8%)]

Hebben jullie al naar de LC meter printlayout gekeken? Die klopt echt niet met diegene in de handleiding...