Klinkt als koolborstels die even in moeten slijten.

M'n postpode heeft de mijne nog... hij kreeg hem niet door de brievenbus :+

Ik heb m ook binnen.. ziet er goed uit.. zo eens even aan een paar testen onderwerpen ;)

Dank aan de organisatoren voor de snelle afhandeling!

groeten,
Michel:)

Op 1 april 2006 17:59:40 schreef madwizard:
Ik heb em ook binnen. Inderdaad lekker ingevet, het dopje bovenop de lange buis was helaas al gebroken toen ik hem kreeg maar goed zonder dat doet ie het niet minder.

Boorkop erop gezet en aangezet, flinke ozonlucht kwam er vanaf. Gaat dat nog over, of hoort dat zo?

Omdat ik er toch voornamelijk printjes mee wil boren heb ik de kap opengemaakt om de pulli's anders te zetten. De stelschroeven daarin (voornamelijk op de motor) waren wel al half verpulverd door het vastzetten (niet door mij), die moet je volgens mij niet te vaak loshalen of vastzetten.

Als je de pulli's zo zet als op het plaatje voor 11k4 toeren kwam bij mij de stelschroef bij de motorkant op het ronde gedeelte, volgens mij is dat niet de bedoeling want zo blijft de boel niet vastzitten. Ik heb de pulli's dus op hun kop gezet ten opzichte van het plaatje, zodat de schroef daar ook op het platte deel vastgezet kon worden. De band zit nu dus ook boven. Voor de boor-as maakt het niet uit, daar is een veel langer stuk plat.

Paar gaatjes geboord en werkt prima. Mooie machine dus voor dat geld al denk ik wel dat het wisselen van de pulli's snel het einde betekent voor de stelschroeven.

edit: Oja, Jan Klaasen: bedankt voor alles, goede actie!

over die dopjes en de stel schroeven zou ik even een mailtjes sturen als ik jowu was. vast in elkaar gezet door een lompe chinees

Natuurlijk even reclameren.

Die stelschroeven zijn idd niet heel fijn, zijn namelijk voor een platte schroevendraaier. Ik neem van mn werk een paar van die dingetjes mee met inbus, die gaan veel minder snel stuk.

ik zal eens kijken of ik de leverancier geen nette inbus borgbouten en nieuwe doppen kan laten leveren

@ Jan Klaasen, het zou fijn zijn als ze dat dan meteen doen voor iedere deelnemer, want ze komen er allemaal mee te zitten.

Ga je uberhaupt in zoverre jou IA nog afhandelen dat je verifieert of iedere deelnemer zijn/haar machine heeft ontvangen?

SWSje

niet aan gedacht...ik zal maandag wel een mail naar de leverancier sturen.

een nette afhandeling zou ik wel waardevol vinden. het loopt best goed wat ik hier lees. Ook ontvang ik niet geen mails met lastige problemen van deelnemers. (er zijn altijd vragen van mensen die niet in het standaart stramien passen)

het blijft daarnaast altijd de vraag of iedere deelnemer betaald...(ik moet ook nog geld overmaken namelijk....maar ik wacht strategisch ook een beetje, leverancier moet wel zijn belofte nakomen)

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op ]

Misschien gaan transacties van postbank naar bank niet zo snel, daar kan de leverancier dan natuurlijk ook niets aan doen.

Zodra ik de machine in huis heb zal ik het hier ook melden voor de goede orde.

SWSje

Op 2 april 2006 01:36:47 schreef Sweet Winter Smile:
Misschien gaan transacties van postbank naar bank niet zo snel, daar kan de leverancier dan natuurlijk ook niets aan doen.

Zodra ik de machine in huis heb zal ik het hier ook melden voor de goede orde.

SWSje

Donderdag overgemaakt: Postbank -> bank, zaterdag postbode voor de deur, helaas was ik niet aanwezig.

@Jan Klaasen: Geld overmaken is 5 tellen werk, wat let je? ;)

Op 2 april 2006 01:40:03 schreef Henry S.:
[...]

@Jan Klaasen: Geld overmaken is 5 tellen werk, wat let je? ;)

nooit bij de pc geweest waar ik de benodigde inlog codes bij de hand heb...

alleen op school...of zoals nu bij mijn ouders thuis...of laat en dermate beschonken dat ik dat niet meer aan durfde

(ik heb wat betreft mijn ouders daar een soort weekend hotel, puur omdat ik naast ik hier in het dorp wat -vrij veel- vrijwillegerswerk doe)

en ik wilde ook even wachten tot dat andere ontvagen hadden, ivm met problemen met de leverancier. dit blijkt gellukig niet het geval

Ik heb em vandaag ook binnengekregen en staat hier naast z'n grotere broer :) (Donderdag geld overgemaakt)

Top geregeld Jan Klaasen!

Op 2 april 2006 01:40:03 schreef Henry S.:...Donderdag overgemaakt: Postbank -> bank, zaterdag postbode voor de deur, helaas was ik niet aanwezig...

Donderdag overgemaakt Postbank -> Bank (girofoon), Zaterdag wel postbode gezien, maar had niets bij zich.
Nou ja, niets... ...niets met mijn adres er op.

Maar wellicht kan het nog, het is nog mogelijk.

SWSje

sws... wellicht een probleem met andere naam (ivm voorletters) en adres van bank en postadres..

in dat geval even mailen met de leverancier

Die bouten en doppen: graag :)

Ik heb het geld direct na de mail overgemaakt van de postbank, volgens mij is het er de volgende dag dan al (de datum van de afschrijving verspringt een dag op een gegeven moment). Bij mij werd hij twee dagen na betaling verzonden, waarschijnlijk omdat ze het zo druk hadden. Er staat trouwens op de factuur ook gewoon een postbank nummer, ik weet niet of je daar ook op mag betalen. Nummer is 0440106. (niet dus).

edit: Trouwens postbodes brengen toch alleen post, pakketjes komen altijd apart bij mij in ieder geval.

[Bericht gewijzigd door madwizard op ]

het nummer wat ik gemailt heb willen zij de betallingen op.(neem ik aan)..anders moeten ze alle rekeningen gaan checken op namen op de lijst.

(de meeste bedrijven hebben rekeningen bij meerdere banken trouwens)

Ik wacht nog even af, het zal wel goedkomen. :)

Ze zullen zaken wel verifieren alvorens het te verzenden.

SWSje

Op 2 april 2006 01:53:23 schreef madwizard:
[...]
edit: Trouwens postbodes brengen toch alleen post, pakketjes komen altijd apart bij mij in ieder geval.

Idd, pakketjes worden altijd met een busje gebracht. Iig had ik een briefje in de bus, maandag 2e poging, ben ik er waarschijnlijk ook niet dus mag ik het zelf maandagmiddag ophalen.

Op 2 april 2006 02:01:57 schreef Henry S.:...Iig had ik een briefje in de bus, maandag 2e poging...

Klinkt goed toch ;)
Het busje komt zo! :D

SWSje

Heb na de mail betaald, en had hem gisteren (zaterdag) binnen. Volgens mij klopt alles; alleen die plastic dop zit los dus die moet ik nog even vastlijmen. Wat ik wel een beetje vervelend vind is dat je de kolom zelf lastig kan verschuiven kwa hoogte... dat kost enige kracht. Is dit bij iedereen zo? Misschien moet een en ander ook nog wel wat inwerken...

De kolom verschuiven kost hier ook wat inspanning. De machine optillen aan het motorgedeelte en dan met zachte tikken op de voet slaan helpt ook. Of tijdens het omhoog/omlaag bewegen het motorgedeelte van links naar rechts draaien en vice versa.

Wat betreft die dop die zat bij mij ook los en volgens mij zijn we niet de enige.

[Bericht gewijzigd door Wuzzelez op ]

Idd je moet niet lomp trekken, naar links en rechts + duwen/trekken.
Gaat vanzelf wel soepeler.

het zalk waarschijnlijk ook een handigheidje worden. Ik hoef hem eigelijk toch maar op 1 hoogte inte stellen