jeps hebben we berekend de spoel swr staat super
heh lache the tower heet dat station met live in de uitzending telefoon
http://www.globalxs.nl/home/w/weazel/IMGP0030.JPG
[Bericht gewijzigd door Weazel op ]
Op 30 april 2006 11:30:50 schreef evarist:
6301. De eerste Belg.
FOUT het was radio Tower uit oost NL
Staat je antenne voldoende hoog opgesteld? Die tower komt in gans Europa
[Bericht gewijzigd door Evarist op ]
nee hij staat nog niet hoog. op een paaltje in de tuin. misschien is dat het probleem. we moeten eerst een ladder regelen heh.
en hoe staat het met je tegencapaciteit de moederaarde??
Zag ik het goed ,is het een centerloaded gp??
[Bericht gewijzigd door Esoterist op ]
hij is geaard aan 6 meter buis in in de grond
centerloaded wat is dat we hebben de spoel berekend met een duits programma wat hier ooit gelinkt stond voor draad antenne met de gegevens van onze straler komen er de goeie berekeningen uit.
gehoord
6300 tower
6270 digitaal
6279 quintis
6210 borderhunter
6320 zodiac
Letten jullie er op dat er ook piraatjes op 6400 zijn?
Ja oké ik toevallig nu ook maar dat bedoel ik niet!
Er zijn veel beginnende en testende piraatjes daar hoor!
De @Pacman zat er en ook een vriend van @Weazel.
Niet voor mij maar misschien weet niet iedereen dit,
Het 6400KHZ kristal is een standaard kristal.
Zo te koop in de winkel tenminste een beetje goeie shop dan!
Deze bijvoorbeeld:
http://www.astelectronica.nl/AstCatalog/AstMain.php
(Grapje!)
Of dit een goeie shop is moet nog blijken!
Zullen jullie 6400 een beetje in het oog houden?
Ja? Doen jullie dat? Weten jullie dat zeker?
OOOOOooooo JAAAaaaaa! Wie zit er nu daar dan op?
Rob007.
iemand die bij mij heel erg in en uit fadet...
'i just can't get enough'
-wieeeee....
-nu helemaal sterk, even zender afgeregeld?
-jij ook goeie middag
komt nu goed door
-wieeeoeeeee.... nog iemand die erdoor probeert te komen? wisselt van toonhoogte...
-gekraak van onweer, rob007 hoor ik
hoeveel power dit keer? nogsteeds 35w?
-en weer weggezakt in de computerruis... nog wel flarden muziek, af en toe in sterkte toenemend...
-ledlover wacht nu op westcoast
-stilte op 6400...
-signaalmeter naar 10, ik hoor een stem maar nog niet verstaanbaar
-here is westcoast radio 
-trage fading, wiegt van 10 naar 4, maar wel goed verstaanbaar etc... prima verstaanbaar ook als je weggefadet bent.
-geluid is prima, echter door computerruis moet ik hem op smal zetten....
[Bericht gewijzigd door Ledlover op ]
MRF-Technoligy
MRF Always ON The Airwaves The Antenna is 90% of Your Radio - http://members.home.nl/mrf-technoligy/
Die met die geluiden westcoast was radio international uit Duitsland op 6395Khz.
Weasel als je gaat testen ga dan op een freq. zitten die vrij is zeker op MG maar geld ook op KG. 1602 is Waddenzee en die is hier 9+35Db dan hoor in weasel niet.
[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]
op 6400 (westcoast is net weg) zit iemand met SSB geloof ik, even opletten jongens
-hoor draaggolf aan en uitgaan...verstemmen...
-morse
-muziek, met daardoor dus morse, opera achtig, zelfde fading, prima signaalsterkte.\
-rob007 weer.... knalde er iets? niet te horen op de radio...
-weer in hoogte veranderende interferentie (draaggolf afstemmen van iemand) en SSB of morse, kan het niet goed horen wat het is
-james blunt... 
-gaan er nog eens piraatjes wat doen met SSTV? plaatjes bij uitzendingen?
-stevige draaggolf die verandert van toonhoogte...
het kanaal daaronder zit een omroepzender, dus blijf op 6400 en niet lager gaan.
ik ga weer eens, misschien luister ik vanavond nog. dan de plaatjes?
[Bericht gewijzigd door Ledlover op ]
MRF-Technoligy
MRF Always ON The Airwaves The Antenna is 90% of Your Radio - http://members.home.nl/mrf-technoligy/
Op 30 april 2006 16:09:07 schreef ledlover:
op 6400 (westcoast is net weg) zit iemand met SSB geloof ik, even opletten jongens
-hoor draaggolf aan en uitgaan...verstemmen...
-morse
-muziek, met daardoor dus morse, opera achtig, zelfde fading, prima signaalsterkte.\
-rob007 weer.... knalde er iets? niet te horen op de radio...
-weer in hoogte veranderende interferentie (draaggolf afstemmen van iemand) en SSB of morse, kan het niet goed horen wat het is
-james blunt...
-gaan er nog eens piraatjes wat doen met SSTV? plaatjes bij uitzendingen?
-stevige draaggolf die verandert van toonhoogte...
het kanaal daaronder zit een omroepzender, dus blijf op 6400 en niet lager gaan.
ik ga weer eens, misschien luister ik vanavond nog. dan de plaatjes?
dat sstv lijkt me wel wat , ik heb enkel geen flauw idee hoe dat gaat , kan jij daar wat uitleg over geven ?
Hans de Swan
HF-junk, verslaafd aan ether.
Op 30 april 2006 17:07:51 schreef Hans de Swan:
Magic-AM op de 6.210MHz. met een redelijk goede binnenkomst in ZO-Friesland.
zit er geen 6400 op jouw ontvanger, Hans ?
Op de amateurbanden wordt het meestal in SSB gedaan, maar AM is wat simpeler voor de ontvangende zijde
Je kan MMSSTV downloaden, gratis en voor niets op het internet. Daarmee kan je zowel zenden als ontvangen in verschillende modes (wel aangeven welke mode je gebruikt!)
in plaats van de CD speler sluit je dan de lijnuitgang van je computer aan. MMSSTV geeft het SSTV signaal op je geluidskaart. Je kan het ook opnemen op een GOEDE en stabiele cassetterecorder, of MD, en dan weer afspelen (de uitgang van cassette of MD aan de ingang van je geluidskaart) om te testen of het goed gaat.
MMSSTV is hier te downloaden: http://mmhamsoft.ham-radio.ch/mmsstv/index.htm
dus: MMSSTV opstarten, boven het plaatjesvenster TX aanklikken, plaatje selecteren, text eventueel editten (of weghalen, je lijn uit/koptelefoon uit van je PC aan je zender hangen, en dan zenden! en doorgeven welke mode je gebruikt.
Op 30 april 2006 17:14:11 schreef ledlover:
Op de amateurbanden wordt het meestal in SSB gedaan, maar AM is wat simpeler voor de ontvangende zijde
Je kan MMSSTV downloaden, gratis en voor niets op het internet. Daarmee kan je zowel zenden als ontvangen in verschillende modes (wel aangeven welke mode je gebruikt!)
in plaats van de CD speler sluit je dan de lijnuitgang van je computer aan. MMSSTV geeft het SSTV signaal op je geluidskaart. Je kan het ook opnemen op een GOEDE en stabiele cassetterecorder, of MD, en dan weer afspelen (de uitgang van cassette of MD aan de ingang van je geluidskaart) om te testen of het goed gaat.
MMSSTV is hier te downloaden: http://mmhamsoft.ham-radio.ch/mmsstv/index.htm
dus: MMSSTV opstarten, boven het plaatjesvenster TX aanklikken, plaatje selecteren, text eventueel editten (of weghalen, je lijn uit/koptelefoon uit van je PC aan je zender hangen, en dan zenden! en doorgeven welke mode je gebruikt.
bedankt voor de duidelijke uitleg ik ga het zeker proberen !
Hans de Swan
HF-junk, verslaafd aan ether.
Op 30 april 2006 17:11:56 schreef westcoast:
zit er geen 6400 op jouw ontvanger, Hans ?
Zekers! Op alle 4 wereldontvangers, dus...
Maarre...ik heb vanmiddag maar ff geluisterd i.v.m. privé-dingetjes die nog op mij stonden te wachten, vandaar...
Op 30 april 2006 17:56:24 schreef Hans de Swan:
[...]
Zekers! Op alle 4 wereldontvangers, dus...
Maarre...ik heb vanmiddag maar ff geluisterd i.v.m. privé-dingetjes die nog op mij stonden te wachten, vandaar...
ok hans , groetjes vanaf deze zijde !
MRF-Technoligy
Op 30 april 2006 13:01:22 schreef Weazel:
hij is geaard aan 6 meter buis in in de grond
centerloaded wat is dat we hebben de spoel berekend met een duits programma wat hier ooit gelinkt stond voor draad antenne met de gegevens van onze straler komen er de goeie berekeningen uit.
Alles goed en wel Weazel aarde en aarde voor hf is niet een maar twee. Hf aarde is een groot oppervlak onder de antenne wat als tegencapaciteit dienst doet.En niet die bliksem afleider die jij er van gemaakt hebt.Wil je het goed doen dan waar nu de aarde verbonden is stukjes draad vast maken van een kwartgolf en die in alle richtingen uitleggen zeg maar ster vormig met een middenpunt.
De antenne van jullie staat recht op en dat is vertikaal gepolariseerd dit is prima voor DX maar voor Europa en met name West-Europa zou ik een dipool of iets dergelijks gebruiken.Voor 6300Khz betekent dat in het simpelste geval 2 stukkendraad van 11.3 mtr wegspannen en in het midden voeden met een 1: 1 balun voor de symetrie en dan direct onder de balun een mantelstroom filter in de coax.Hang deze dipool op ongeveer 7 a 8 meter hoogte (dan is hij ongeveer 50 Ohm )en past dan met de 1 : 1 balun goed aan op de 50 Ohm`s coax.
Deze antenne is dan voor 1 band te gebruiken 6300Khz dus.
Suk6.
[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]
we hebben een andere antenne gemaakt nu met een 6 meter draad straler en een spoel en de meter komt nu niks uit de hoek weg persies 1 op 1.
oftopic > Ik heb net de ARRL handbook van de newsserver geplukt.Als er nog meer liefhebbers zijn stuur dan even een meeltje zodat ik het nzb kan opsturen.Verander in mijn mail adress van punkass in hotpop want anders word de mail gebounced.
voor verdere afhandeling zouden we in dit http://www.circuitsonline.net/forum/view/28649 draadje verder kunnen gaan als de mods dat goed vinden?
[Bericht gewijzigd door Esoterist op ]
dat just can't get enough ik denk dat wij dat wel waren ja.
we werken met een ouwe bandrecorder heh. dus ik heb het idee dat deze antenne wel beter werkt, horizontaal gepolariseerd nu en persies 1:1. vermogen is trouwens 10 watt
Op 30 april 2006 17:14:11 schreef ledlover:
Je kan MMSSTV downloaden, gratis en voor niets op het internet. Daarmee kan je zowel zenden als ontvangen in verschillende modes
Interessant !. Heb helaas van de week erg weinig tijd, zal het zeker even downloaden en uitproberen. Wellicht wordt het komend weekend wat. Maar goed, moet ook nog mijn antennmast weer enigszins op orde brengen.
Op 30 april 2006 12:17:00 schreef Weazel:
jeps hebben we berekend de spoel swr staat super
heh lache the tower heet dat station met live in de uitzending telefoon
Ja weazel,Nou wat hard die gasten op de 6301khz,En ja lachen alles gaat gewoon rechtstreeks in de uitzending.Wil toch een keer bellen om te kijken daar,Want volgens mij is het daar als ze draaien wel een grote party.De hele dag aan de band knap hoor.Het lijkt wel f m hihihihi.Maar denk wel dat ik veel hoogfreq.snuif daar.