Hee hallo!
dankjewel voor rapport @MRF @We.
Ik heb ook nog even tussendoor zitten luisteren!
ik denk als John zijn maatje de zender misschien aan zet,
maar nee niks gehoord, deze keer niet!
ja Victoria heeft veel meer PWR (SK010)
met ter tijd zal ik ook kijken voor meer,
maar tijdens het testen kwam mijn buurvrouw vertellen dat ik in het
wekend op haar PC boxjes was ingeslagen,
niet raar natuurlijk (goedkope puin!)
Kwamen jullie ook naar de meeting?

Rob007.

Nee ik niet ik heb hier ook goedkope puin naast de pc staan maar dat gaat goed zonder er iets aan gedaan te hebben.je kan achter ieder boxje van de buren het ls snoertje een paar keer om een ferrietstaafje wikkelen dan is het weg....

rob had je mijn email ontvangen?

Waarom hoor ik de hele avond al "The story of Radio Gemini" ed via 6275kHz (Laser Hot Hits frequentie)?

Het is 'The anorak hour'... alleen dan elk uur herhaald...

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]

Op 4 mei 2006 01:18:33 schreef Henry S.:
Waarom hoor ik de hele avond al "The story of Radio Gemini" ed via 6275kHz (Laser Hot Hits frequentie)?

Het is 'The anorak hour'... alleen dan elk uur herhaald...

Zouden ze in Engeland nu ook vakantie hebben? ;)

ze zitten toch in ierland?

Weazel

Op 6400 hoor ik Wham met een S8/9 en R4/5..Dus jullie komen door..hoor nu ook Dolly Dots het gaat allemaal wat moeilijk door de Utility Stations..en de enorme hoeveelheid statics.

[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]

Op 4 mei 2006 14:45:56 schreef Hans de Swan:
[...]
Zouden ze in Engeland nu ook vakantie hebben? ;)

Om 03:00 ging het normale programma verder...

ja dat waren wij dus het werkt wel

Ik kom binnenkort ook weer op KG zowel op 48 en of op 76.
Zender is klaar TS440,Tuner is aanwezig en een stuk draad heb ik ook nog wel.Ik ga volgende maand testen vanaf mijn bootje!Nog ff programmas opnemen.Heb er zin in!
hopelijk gaat er niks over zijn nek.Ik gebruik een draad van 10 meter.Het zal wel niet erg sterk zijn,hopelijk kunnen jullie mij ontvangen.Output 40 Watt AM.
groeten!

[Bericht gewijzigd door kroket op ]

Op 4 mei 2006 22:31:36 schreef Weazel:
ja dat waren wij dus het werkt wel

Dan zijn jullie de nr.3 van de uitdaging, na mijn persoon en Hans. Gefeliciteerd! Nu nog even binnenkomen bij Dr. Tim ;)

ja dat zal mooi wezen heh.
nog even pielemosen om het helemaal goed te krijgen.

Kroket

Ik hoop voor je dat de modulatie goed is met de ts440 deze hebben een smal band filter alleen voor spraak. Dus of er ook muziek door heen wil zonder al te veel afgeknepen te worden????.
Mooie plannen veel suk6 ..

Henri
Ik heb weasel met zijn maat gehoord dan zijn zij nummer 3

[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]

Op 5 mei 2006 07:40:54 schreef MRF-Technoligy:
Kroket

Ik hoop voor je dat de modulatie goed is met de ts440 deze hebben een smal band filter alleen voor spraak. Dus of er ook muziek door heen wil zonder al te veel afgeknepen te worden????.

Ja klopt, goede morgen trouwens. Ook met de TS50 van kenwood getest, werkt prima, alleen wordt behoorlijk geknepen. De filter omzijlen was in mijn geval niet te doen, en na een half uur continue was de zender zowat aan de kook, ook met extra koeling.

Goeiemorguuuuhhh allemaal, orn@ die ts50 kan je die niet vol continu laten draaien want dan fikken die eindtorren eruit, wat je wel kan doen is op half vermogen draaien maar dan moet je nog oppassen dat ie na verloop van tijd niet smoorheet wordt, heb destijds de ft 707 gehad en zat met het zelfde probleem, ik zette er destijds een ventilator achter zodat er koude lucht opgeblazen werd, dat hielp wel wat zodat ik met 50 watt 4 uur continu kon zenden, bij 100 watt ging het helaas mis.......
Heb gisteren maar weer de indoorloop tevoorschijn gehaald en het spulletje getuned rond 6260, bij 100 watt geen gesodemieter iets wat ik met mijn ft 707 toen wel had was dat ie slechts 16 khz breed was, en nu met een zelfbouw buizenbakkie een bandbreedte van 0ngeveer 25 khz behaal op deze loop antenne, een indoordraad met mtft balun gaf echter teveel storing met zich mee, mogelijk omdat ie binnen hing, de isotron gaf voor mijn gevoel net zoals de zppiro eh een beperkte reiktwijdte mogelijk door de slechte afstraling binnenshuis, vandaar dat ik mijn oude vertrouwde loop maar weer te voorschijn heb gehaald en een swr van 1:1.5 haal op 48
http://www.qsl.net/g3pto/loop

Op 5 mei 2006 09:12:37 schreef Galaxy:
Goeiemorguuuuhhh allemaal, orn@ die ts50 kan je die niet vol continu laten draaien want dan fikken die eindtorren eruit,.....[[url= http://www.qsl.net/g3pto/loop ]afbeelding[/url]]

Ja klopt maar ik draaide ook op half vermogen, met daarachter een eindtrap, gaf 250watt. Nu even op 6300kc testen

Ik hoorde net wel wat ssb gebabbel met daardoorheen wat fading en muziek van ???? op 6300 S-5/8.
Ik moet er ff tussenuit, latuuurrrrrrssss.

hoorde een amateur in de fading op 6.325

@GALAXY: Wat ik gelezen heb bij de informatie van de Isotron-antenne is, dat deze het beter zou doen dan een loop. Je moet het zelf weten Welther, maar ik zou me houden bij de draad-antenne met 1 : 9 balun... Waarschijnlijk is een mantelstroomfilter genoeg om jouw problemen met HF-inslag te verhelpen en daarvan is veel terug te vinden op "de KG-uitdaging!" Misschien een idee? ;)
@KROKET: Als je op half vermogen zit (20 watt) hou je nog meer dan genoeg over... Het scheelt slechts een 1/4 S-punt t.o.v. jouw volle vermogen van 40 watt. Je kunt zelfs nog terug naar 10 watt om Internationaal te (kunnen) draaien. Bovendien is water een uitstekende aarde en reikt het signaal (over het algemeen) verder dan vanaf land (uiteraard onder dezelfde condities-voorwaarden). :)

Nog iemand interesse in een grijze SK010?
Alle EL34s in de voeding vernieuwd en nieuwe eindbuis.
Werkt perfect en ziet er heel mooi uit.
Intern gemoduleerd.500Euro.
radioalbatros@hotmail.com

ook nog een regenboog ontvanger van Telefunken te koop.
E127KW.IF bandbreedte instelbaar 0,1 0,5 1,5 en 3Khz
1,5-30Mhz AM SSB.
radioalbatross@hotmail.com

Op 5 mei 2006 07:40:54 schreef MRF-Technoligy:
Kroket

Henri
Ik heb weasel met zijn maat gehoord dan zijn zij nummer 3

Klinkt goed modulatie op de FSK ingang gestopt

Op 5 mei 2006 18:00:16 schreef kroket:
Klinkt goed modulatie op de FSK ingang gestopt

Ben je al aan het testen?

@Kroket

Ga me nu toch afvragen of je wel weet waar je mee bezig bent.De stations op 48 mtr moduleren AM (amplitude modulatie ) of te wel de draaggolf amplitude varieert in sterkte met de modulatie. FSK (Frequentie Shift Keying)is dat de draaggolf in frequentie verspringt afhankelijk van de aangelegde modulatie en meestal tussen 2 ingestelde waardes.
Nou verras ons maar ik kan je wel volgen maar of een ieder met een AM radio er nog wat van kan maken ik wacht af en huiver.Zal wel een patatje oorlog of fricadel speciaal worden op de freq.overgoten met joppie saus..