mts plus
Life is waiting!

Heeft 1 groot nadeel voor flops enz.
ALs je die in een andere pc wilt stoppen die dat niet kan heb je niks aan die flop.
Maar we gebruikt er tegenwoordig nog veel flops?
Ibanez
Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
Sorry,,
In de electuur las ik dat iemand zijn hardeschijf in een olie bad had gedaan om em stiller te krijen.....
volgende dag zat die vol met olie,, niet doen dus
@mtsplus ik met mn msxje:P
mts plus
Life is waiting!

heb thuis nog een 200 mhz liggen.
Deze is ideaal voor pic proggen
En een 80 mhz voor kloten :d
Heeft nu een 5 1/4 inch diskette station:p
wat betreft die olie.
Ik geloof dat ik er laatst een tegen kwam die had alleen ze hd er uit.
[Bericht gewijzigd door mts plus op ]
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Op 15 mei 2006 12:26:17 schreef BruzaQ-Inc:
Google : harddisk expansion + ghost (werkt alleen met een bepaalde versiereeks )
Je geeft zelf al aan wat er aan de hand is: het is een ghost. Het zelfde stuk schijf 2x gealloceerd. Niets verdubbeling. Schrijf je gemodificeerde schijf maar eens vol, dan ben je meteen de eerste helft kwijt.
BruzaQ-Inc
Gewoonte is de intelligentie van de menigte
Nee, nee het werkt effectief wel, zal straks eens de docs erbij halen en het dan zien te posten....
een vriend heeft uit een SATA schijf van 100 GB, zo'n 80 GB extra kunne halen...
ik ga nu vertekken, en zal de procedure posten als ik thuis ben
Je moet ze wel in 2 partitie's laten staan, samenvoegen lukt niet
[Bericht gewijzigd door BruzaQ-Inc op ]
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 15 mei 2006 12:26:17 schreef BruzaQ-Inc:
Heb ooit via norton ghost, via een wel bekend (internet)
manier een schijf van 10 GB op 18 GB gekregen. Wel in 2 partitie's, samenvoegen gaat niet.Naar het schijnt heeft elke hd bijna een dubbele capaciteit ingebouwd. SATA scoren het hoogst
das larie en apekool.
der zijn weliswaar een aantal ongebruikte tracks en sectoren ( die worden gebruikt om naar uit te wijken wanneer er een probleem is in een bepaalde zone . dat wordt ingetuned in de fabriek ) maar dat is maar 1 of 2 % van de totale user capaciteit.
trouwens die informatie is NIET toegankelijk via de IDE of SATA interface. alleen de diskcontroller op de harde schijf zelf heeft daar weet van.
schijven in olie stoppen.. tjeh een harde schijf heeft een 'breather hole'. das een klein gaatje om de intenre druk te kunnen compenseren als de schijf opwarmt of afkelt. daar zit interen een filtertje voor. ( meestal staat er een labeltje bij : do not cover this hole. )
BruzaQ-Inc
http://www.theinquirer.net/?article=14597
Werk echt wel, wel een beetje omslachtig 
Try it, and see for yourself
Dit http://www.theinquirer.net/?article=14608 ook gelezen? Net wat free zegt.
Dikke BS en garantie tot de deur dus.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
greenghost
onze site -- -- -- |Siemens - LOGO! rocks| "HELP! het werkt!!!"
Op 15 mei 2006 18:53:59 schreef BruzaQ-Inc:
http://www.theinquirer.net/?article=14597Werk echt wel, wel een beetje omslachtig
Try it, and see for yourself
ik geloof het niet echt eerst zien dan geloven>:)
BruzaQ-Inc
ik heb dit al met 2 schijven gedaan, een ibm van 10 GB ---> 17.6 GB en op een seagate van 1.6 GB ----> daar kreeg ik maar 800 MB extra uit.
Die schijven werken nu nog perfect, nooit problemen mee gehad...
Voor de ongelovige zal ik eens de test ( met foto's ) doen
En vul nu eens alles tot 100%...
Ghost houdt je voor de gek.
De enige manier om tot verdubbeling van schijfruimte te komen is door middel van datacompressie.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Werkt niet. het kan gewoonweg niet.
het enige wat zou kunnen is bijvoorbeeld in een 2 platter harde schijf dat 1 van de koppen onderdrukt is omdat er ene probleem mee is. maar die worden herwerkt. ( ander kop/arm assembly monteren )
een probleme met een van de platters is : vuilbak.
en problemen met 1 van de koppen van montage is herwerken van de arm.
als die kop gevlagd wordt als slecht dan is er GEEN enkele manier om die te reactiveren. daarvoor heb je de productie firmware nodig voor de schijf en die wordt niet vrijgegeven. ( de firmware in de schijf wordt herflashed met de release firmware als ze de fabriek verlaat. de initialisatie blokken zijn fysiek gewist zowel in de flash als op de schijf)
vroeger werden wel eens dergelijke schijven op de markt gebracht. de laatste 5 jaar doet men dat niet meer omdat je eigenlijk nooit weet wat er precies mis is met de kop. ( als de montage slecht is bijvoorbeeld dan kan die kop gaan krassen en stof veroorzaken wat de andere platters om zeep kan helpen.
een schijf moet 100% in orde zijn voor ze de fabriek verlaat.
al de rest zijn fabeltjes.
BruzaQ-Inc
De setup
HD info voor de expansie
Ghost running
HD info na ghost
Computer managment, 8 GB erbij...slachtoffer Western digital
De schijven ben ik momenteel aan het volschrijven, daarna ga ik dit nog een paar keer uitvoeren, en dan een hd check doen..resultaten morgen
Nu heb ik mij laten vertelen dat sommige fabrikanten dit gebruikte om een gecrashte os via een code terug te zetten. ??? dmv van die verborgen partitie.
Zo ik al zei, vul beide tot 100%... Dan raak je data kwijt.
Ok, zag je edit 
BruzaQ-Inc
ik heb nu alles al 5 x volgeschreven en alle data is nog steeds toegankelijjk....ik laat er deze nacht en auto script op uitvoeren die telkens alle data weer overschrijft....een 50 keer zal dan wel voldoen zeker...
uit commercieel oogpunt natuurlijk geen gekke optie als fabrikant. dezelfde schijven eerst met x capaciteit te verkopen en daarna met 1,5 . x
twee keer vol vangen voor de prijs van 1 x de ontwikkel kosten
mijn communistische genen spelen weer op
BruzaQ-Inc
Zij hebben dan waarschijnlijk wel een manier om die 2 partitie's samen te voegen....als ik dit probeer kom ik terug op 18,.. GB uit.
firmware update?
waarshcijnlijk is het gewoon gelul jouw pc ziet meer schijf feitelijk gewoon meer compressie
[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op ]
Op 15 mei 2006 23:15:46 schreef BruzaQ-Inc:
ik heb nu alles al 5 x volgeschreven en alle data is nog steeds toegankelijjk....ik laat er deze nacht en auto script op uitvoeren die telkens alle data weer overschrijft....een 50 keer zal dan wel voldoen zeker...
blijkbaar heb je mazzel, al zou ik er geen belangrijke data op zetten, dat gedeelte is niet voor niets uitgeschakeld, misschien nog een leestest na 24 uur? Heb zelf ook een keer een vergeetachtige schijf gehad. Write ok, Verify ok, Read ok, Read na 24uur niet ok 
Verder volg ik free, fabrikanten doen het niet voor hun lol, dat kost teveel.
[ot]
Verzamel je removeables? Of spaar je voor een serverbank?
[/ot]
BruzaQ-Inc
Nope, aan de andere kant (niet zichtbaar op de foto) staan nog 2 servers en een dikke HP switch + 3 ups'en. Op de foto zie je er maar 2 staan.
Deze zijn nu even in onderhoud, daar komen al die schijven vandaan. 
@ Henry S. ik heb zo nog 2 andere schijven gedaan, die gebruik ik nu al 2-3 jaar zonder enig dataverlies te hebben gehad. Alleen die seagate geeft nu een immenent failure bij de bios test, (leeftijd) maar die auto test zijn ook niet altijd correct. ondertussen werkt die schijf nu zeker nog een jaar na de eerste melding.
dat had je vroeger al, programma'S die je harde schijf verdubbelden, dat heette stacker, maar dat was idd. een compressieprogramma. Ging je zipfiles opslaan, dan leverde dat weer niks op, die waren al gecomprimeerd, en vroegen dan 2x de schijfruimte.
Of een MFM-disk op een RLL-controller aansluiten en opnieuw low-level formatteren, dan had je 26 ipv. 17 sectoren per track. (en dus ca. 1,5x de capaciteit) Nadeel: de kopversterkers en de rest van de schijfelektronica moest wel voldoende 'overgedimensioneerd' zijn voor de grotere informatiedichtheid. (heb zo wel eens een drive van 20MB opgewaardeerd naar 30 MB. (die ST412 laat zich niet RLL-formatteren (niet betrouwbaar i.i.g.) Heeft ws. niet voldoende bandbreedte 'over' in de kopversterker.)
In WindowsXP zit nogsteeds zoiets. Maar het verdubbelen van de HD space is gewoon fysiek onmogelijk geworden in de moderne HD's. Vroeger kon je net als bij floppy's een HD lowlevel formateren. Door de formaterings parameters aan te passen kon je dan meer tracks/sectoren op je HD krijgen. Voor floppy's kan dit ook. Zo kan je makkelijk 2MB (of meer) op een 1.44 MB floppy stoppen door hem anders te formateren. Dit kan allemaal omdat in de vroegere HD's (en floppies) gebruik maakte absolute positie m.b.v. stappenmoteren. Door de motor kleinere stappen te laten maken, kon je de de formatering aanpassen. Moderne HD's hebben geen stappenmotor meer, maar een 'zwaaiarm' (lijkt op een draaispoelmeter) die de koppen over de platters beweegt. Op de platter is (door de fabriek) positie informatie op de platter gezet. Via een terugkoppelsysteem kan dan de zwaaiarm op een bepaalde positie worden gezet. Hierdoor is het fysiek onmogelijk geworden de HD op een hogere dichtheid te formateren!
BruzaQ-Inc
fysiek verdubbelen ??? die verborgen ruimte is er gewoon al. Norton ghost kan die gewoonweg benaderen.
Na een nacht en halve dag schrijf operatie's erop uitgevoerd hebben, geeft een diskcheck geen enkel fout weer.
Nu ben ik een image van 1 deel op de andere aan het zetten...
free_electron
Silicon Member
Op 16 mei 2006 18:26:40 schreef BruzaQ-Inc:
fysiek verdubbelen ??? die verborgen ruimte is er gewoon al. Norton ghost kan die gewoonweg benaderen.Na een nacht en halve dag schrijf operatie's erop uitgevoerd hebben, geeft een diskcheck geen enkel fout weer.
Nu ben ik een image van 1 deel op de andere aan het zetten...
geef me daar eens het model nummer en serienummer van die 'magische' schijven. ik ga dat hier eens nagaan wat er precies is met die disken van jou.
o paard. ik zie net in een van je vorig posts dat die uit een server komen. Tzijn toch geen SCSI schijven zeker ? der bestaan SCSI schijven met ingebouwde RAID !
[Bericht gewijzigd door free_electron op ]
free_electron
Silicon Member
Op 16 mei 2006 12:20:32 schreef Lexy:
Vroeger kon je net als bij floppy's een HD lowlevel formateren. Door de formaterings parameters aan te passen kon je dan meer tracks/sectoren op je HD krijgen.
inderdaad.
lowlevelen kan je niet bij een IDE drive. wat men ook beweert. de manier waarop bepaald informatie ( systeeminformatie) aangebracht is op de ide drive is anders dan bij 'stepper motor' schijven.
Der worden bepaalde tracks geschreven tijdens fabrikage en dat is een MECHANISCH process. Een optische graticule wordt aangebracht op de koppenarm. Een laser tast die af ( een interferometer ) en de voicecoil wordt aangejaagd tot ze op de juiste plaats staat. Dan wordt een opdracht naar de preamp gestuurd om een speciale mode binnen te gaan en er wordt een servoburst aangelegd. die komt dan op de schijf te staan. ( vergelijk het met ene piloottoon. )
Zo 'burst' men elk spoor. Eenmaal dat klaar is wordt een bit geset in de koppenamplifier die een verbinding doorsmelt in de kop. ) dus zelfs als je later met die bit zou prutsen ( wat bijna niet haalbaar is je zou in de special modes moeten geraken , het paswoord kennen en weten waar die bit velden staan en die zijn preamp specifiek. en op de stream tussen de controller en de preamp moeten kunnen ingrijpen.) kan je nog niks doen. de kop kan het gewoon niet meer.
daarnaa wordt de ganse winkel verwijderd , de kast gesloten en gaat de scijf op de formatter. die praat tegen de preamp , de motor en de voicecoil en gaat elk spoor nu zoeken (door de servoburst te gaan zoeken van elk spoor en de kop in te tunen op maximaal signaal ) en er read write testen op doen. er wordt signaalsterkte gemeten en identificatienummers geschreven. zo wordt de drive map opgebouwd. ( welke sporen er goed zijn welke slecht, hoeveel gain er nodig is, wat de biassing moet zijn , wat de angle correction is , adjacent channel compensation en zomeer) die map wordt opgeslagen op de schijf in 5 speciale tracks , en met een zeer lage densiteit.
de ideale preamp settings worden berekend per track en ook opgeslagen. eenmaal dat klaar komt de definitieve printplaat erop met de test firmware.
de schijf wordt dan meerdere keren geschreven , gewist en getest. de laatste informatie voor het drive besturingssysteem en comensatiefactoren worden aangebracht , de flash wordt gewist en de firmware voor normaal gebruik wordt erin geplaatst. en dan gaan ze nog eens een paar uur spelen met de drive (de burn-in)
tussen het initialiseren van de schijf en de tijd dat ze uit burn-in komt verstrijkt in totaal iets van 8 uur, gedurende dewelke de schijf continue actief geweest is met lezen en schrijven en in-tunen.