Berry
A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
Op 2 juni 2006 16:03:49 schreef pcnerd:
...maar vooral omdat ik nog in de "ontwikkelingsfase" zit, komt er steeds meer bij hé.
Houdt dat ooit op dan?
kevin_
Don't Blame Me, Blame Yourself..
elektro FAN jens
www.christiaan-elektro.tk <====my site's====> www.vruchtenbuurtradio.tk ON line elektronica??? http://djjens.kempernet.net en bekijk Jens elektronica werkplek ON line
tja, ik ben pas 3 jaar bezig maar denk dat ik zo rond de 100€
per jaar zit. ( ik dezoldeer veel) maar.... nu ik de niewe velleman catalogus binnen het wil ik echt iets heeeeeeeeeeeel moois gaan kopen. een soldeerstatio met multimeter en voeding allemaal ingebouwt ( 130€ )
http://www.velleman.be/be/nl/product/view/?id=362320
dit is 'm:)
greetz jens
Roel
Hieper de piep!
Ik zit zo rond de 600 euro p/jaar gemiddeld
Uitgezonderd dit jaarrr aangezien ik een Weller WS51 heb gekocht 
kevin_
Don't Blame Me, Blame Yourself..
Op 2 juni 2006 16:53:08 schreef elektro FAN jens:
per jaar zit. ( ik dezoldeer veel) maar.... nu ik de niewe velleman catalogus binnen het wil ik echt iets heeeeeeeeeeeel moois gaan kopen. een soldeerstatio met multimeter en voeding allemaal ingebouwt ( 130€ )http://www.velleman.be/be/nl/product/view/?id=362320
greetz jens
is een lastig ding denk ik(als je geen apparte multimeter hebt)
station verhuizen om iets op een andere plek te kunnen gaan meten
ik ben 2 jaar bezig en ik zit al aan 300€/jaar :s
kevin_
greenghost
onze site -- -- -- |Siemens - LOGO! rocks| "HELP! het werkt!!!"
per jaar zit. ( ik dezoldeer veel) maar.... nu ik de niewe velleman catalogus binnen het wil ik echt iets heeeeeeeeeeeel moois gaan kopen. een soldeerstatio met multimeter en voeding allemaal ingebouwt ( 130€ )http://www.velleman.be/be/nl/product/view/?id=362320
greetz jens
beter de co voeding maken komt goedkoper uit:P
Voor m'n portemonnee geef ik te veel uit.
Maar voor wat ik allemaal nog zou willen hebben, geef ik te weinig uit.
Buizenversterkers zijn duur, maar ik doe er lang over om te bouwen, dus de kosten zijn een beetje te spreiden.
Maar ik zou best nog wel een toonfiets, zware labvoeding, tafelmultimeter willen.
Maar ook goede (e)lektuur is duur, ik wil dat boek van Free_Electron ook bijvoorbeeld nog.
pcnerd
Take a parachute, and jump!
Op 2 juni 2006 16:31:49 schreef Berry:
[...]
Houdt dat ooit op dan?
nou, laten we zeggen dat ik in een versnelde ontwikkelingsfase zit, 3 jaar geleden zat ik nog *slechts* aan de led's
.
nu bezig met pic's af en toe, versterkertjes, simpele zelf ontworpen schakelingen (flyback driver), ik pruts een beetje in het rond
.
morc
Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!
elektro FAN jens
www.christiaan-elektro.tk <====my site's====> www.vruchtenbuurtradio.tk ON line elektronica??? http://djjens.kempernet.net en bekijk Jens elektronica werkplek ON line
Op 2 juni 2006 17:00:01 schreef kevin_:
[...]
is een lastig ding denk ik(als je geen apparte multimeter hebt)
station verhuizen om iets op een andere plek te kunnen gaan metenik ben 2 jaar bezig en ik zit al aan 300€/jaar :s
kevin_
weet ik maar ik heb een apparte multimeter en soldeerbout ( 30 watt ) maar ik hou dat dan op 1 plek en ga hem niet meenemen naar mijn maat ofzo.
neeh dat zou dat nogal onhandig zijn:) en die labvoeding op co is ook wel mooi maar dat dat station heeft een iets hogere prijs een een ander station:) dus dan zou ik die van velleman nemen:) ( als beginneling lijkt me dat een goede keus
)
Amateur19
Overleden
Eens een CO'er, altijd een CO'er. 27MC, 3M-FM en nog meer Schema's en DataSheets
FF kijken hoor. Uhh WAO = €700 per mnd - €400 huur/gas/water/licht - €200 eten/drinken = €100. 12 x €100 = €1200 per jaar.
Verder goed zoeken naar partij goederen / opruimacties.
Ik heb soms iets wat een andere wil hebben, dan met gesloten beurs.
Defecte apparatuur die blijft staan, zit dan wel weer genoeg in.
En natuurlijk Koninginginnendagrommelmarkt, 5 sat-ontvangers voor €10,-, heeeeel veel HF spul, analoog en digitaal.
Soms een project waar wat parts van overblijven, klant tevreden, parts voor mij.

Berry
A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
greetz jens
'Labvoeding' stelt niet veel voor...
Op 2 juni 2006 17:42:49 schreef Harrie2:
ongeveer 8000 euro per jaar

Op 2 juni 2006 15:57:09 schreef Henry S.:
En de beurzen kosten ook de nodige liters benzine.
Ja, als we *dat* gaan meerekenen......
chipje
Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Wat geef jij per jaar aan de hobby uit?
Veeeel te veel.
En dan is er nog zo veel wat ik erbij wil kopen...

Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Ooh, dan zit ik met mijn 500 euries lekker safe 
Ik heb natuurlijk het voordeel dat onderdelen mij meestal bijna niks kosten.
Of de baas betaald of de fabrikant betaald (samples)
Is dat hobbymatig ? Of bedrijfsmatig ?
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
geld is een waardeloos iets, ga eens werkelijk na waar het geldbedrag op gebaseerd is.....
er is meer geld in de wereld dan ooit gedrukt is....en zeker meer als aan goudreserves....kapitalisme is een geloof gebaseerd op een leugen...
(sorry voor deze opmerking maar als het over geld gaat kan ik het niet laten)
[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op ]
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Mmm, heeel lastig te zeggen...
Mede door het volgende:
Als een van de weinige (volgens veel anderen dan) ben ik een electronicahobbyist die ook mechaanisch goede handjes heeft. Ik ben dus nogal bezig met álles wat met techniek te maken heeft. (ong van microprocessor via BLDC motor tot aan badkamers leggen en boothuizen isoleren).
Daarbij komt ook nog dat ik beide ook als inkomstenbron heb. Ik knap bij veel mensen in de buurt diverse klussen op in en om het huis, en heb mijn eigen bedrijf in de ontwikkelingen van laagspannings electronica toepassingen.
Behoorlijk divers dus!
Maar probleem: telt mijn nieuwe boormachine nou mee of niet? En mijn nieuwe elnec progger?
Ik denk dat ik op die manier (alle technische kosten bij elkaar geteld) toch wel op de 2.000 tot 7.000 euro kom.
Alleen dat haaik er ongeveer dubbeldik weer uit...
elektro FAN jens
Op 2 juni 2006 17:59:03 schreef Berry:
[...]
'Labvoeding' stelt niet veel voor...[...]
ik weet 't maar nu zit ik met een pc voeding te klooien en een regelbare addapter:)
dus dan is dat wel handig en zit 't in een mooie behuizing nu heb ik allen in een ouwe videorecorder behuizing gedaan:)
greetzzzzzz jens
.