muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Hallo,
ik plaats ok soms foto's op dit forum, er staat altijd een rood balkje onder dat zegt dat ik duimnagels moet maken, maar als ik erop klik vind ik niks terug over duimnagels.
http://www.circuitsonline.net/forum/faq/2
Kan ofwel dat weggehaald worden om misverstanden te voorkomen ofwel kan er in het faq voor foto's iets komen te staan over foto's.
Zelf gebruik ik voor dit doel graag imageshack.us. Als je daar een foto uploadt, hosten ze een grote en een thumbnail variant, en krijg je direct plakbare code voor in je forumbijdrage. Die laat dan een klikbare thumbnail zien.
ps. edit: stuk over rode balkje weg gehaald, stond bij nadere lezing al in post topic starter
[Bericht gewijzigd door Frans77 op ]
Een herziening van de FAQ is "in the works", we realiseren ons dat die op punten wat tekort schiet.
Er wordt aan gewerkt, even geduld nog.
Overigens is het maken van thumbnails of verkleiningen iets wat de gebruiker zelf moet/kan doen, via Irfanview, Paint of zelfs op Imageshack zelf.
Of het op het Uploadarchief van Marcel zelf ook kan, weet ik niet.
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Volgens mij hoorde ik (met alle respect overigens) dat ook al een half jaar geleden:). Ik zal eens met paint aan de slag gaan, maar tot nu toe heb ik daar geen verklein unctie bij gezien...
Paint:
Kies "afbeelding", dan "uitrekken/hellen", dan percentage kiezen voor X en Y.
Opslaan als gewenst format, ik doe meestal JPEG omdat dat voor iedereen probleemloos te zien is.
En dat sommige dingen wat traag gaan........tja, als er nu eens zoveel donaties waren dat we een full-time mod/admin zouden kunnen aanstellen...... 
Ik betwijfel overigens wel voorzichtig of een basisuitleg over het verkleinen van digitale plaatjes ooit deel zal uitmaken van de FAQ. Over het onderwep is gemakkelijk voldoende te vinden en het houd ergens op.
[Bericht gewijzigd door Aart op ]
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Fotofiltre (let op de opzettelijke spelfout "filtre" en niet "filter") is een alleraardigst klein programmaatje, dat net iets meer mogelijkheden biedt. Als je echt uit je dak wil gaan, dan is GIMP niet te verslaan. Het is namelijk gratis.
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
ik adviseer mihov image resizer
Marcel
AVR C tutorial http://expand.xs4all.nl/avr
Op 12 september 2006 21:14:29 schreef KT88:
Of het op het Uploadarchief van Marcel zelf ook kan, weet ik niet.
Nee nog niet, het staat wel op de planning. Maar wat dat betreft heb ik hetzelfde probleem als de mods.
Frits Kieftenbelt
Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl
Even een vraag die hiermee in verband staat:
Sommige mensen hier hebben een plaatje onder hun naam.
Dat wil ik ook! 
Maar hoe moet dat dan?
klein is fijn
Moderator
Dat is dan €5,95. 
Of je klikt even hier en vult de url van de afbeelding in bij "Icon URL".
Snap ik niet, die verkenner bij mij doet nis anders.
Overal stikt het van de tumpnails, vind ze wel gezellie.
Thumpnail is toch nis anders dan 'n zeer klein voorbeeld van 'n plaatje en/of foto ?
Genoemde progs zijn goed, zelf gebruik ik ACDSee.
Lekker makkelijk met verkleinen in % of pixels.
mvg
Op 14 september 2006 00:25:08 schreef klein is fijn:
Dat is dan €5,95.Of je klikt even hier en vult de url van de afbeelding in bij "Icon URL".[/quote]
Goed doe ik meteen, leg maar uit.
Dat mag toch ook hier, of niet ?
Pff voor die 6Euro, erg veel leesplezier
mvg
p.s. of 'n draadje dat bovenin blijft plakken ?