Onontbeerlijk voor in ieder geval mijn vrouw:
Volgende opdracht:
een zinvolle modificatie die je zelf hebt aangebracht in een apparaat.
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Hahahaa KT88, die is goe!
Zeer creatief!
Als je er toevallig twee hebt, en uit de hare het IRledje haalt terwijl de jouwe nog werkt wordt het nog leuker...
- - big bang - -
edit: Pros, die printer lijkt wel te komen uit 'The X-files'
[Bericht gewijzigd door big bang op ]
Marcel
AVR C tutorial http://expand.xs4all.nl/avr
Sorry, maar ik moest het echt even kwijt. Ik heb het idee dat dit topic voor sommige deelnemers een beetje verzand in een wedstrijd 'hoe kan ik op google zo snel mogelijk een plaatje bij de opdracht vinden'. Dat was toch niet de bedoeling? In de opdracht lees ik toch echt dat je ZELF iets moet fotograferen. Dat is toch ook veel leuker en persoonlijker? Dan zie je waar anderen zich mee bezig houden. En het geeft andere forum leden ook meer de kans om er tussen te komen.
Marcel die moet toegeven dat hij een beetje flauw was toen hij net een foto geschoten had en iemand hem met een gegoogled plaatje voor was.
Maargoed ik wacht m'n kans af.
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Dat was aanvankelijk de bedoeling, inderdaad.
Maar houdt er wel rekening mee dat mensen zonder digitaal fototoestel dan gewoonweg uitgesloten worden van deelname aan deze thread, wat op zich dan ook weer niet de bedoeling kan zijn me dunkt.
Soms worden er op het net ook goede foto's gevonden, die ik dan ook grappig of echt treffend vind. En daar zoek je soms langer achter dan even een klaarliggende situatie te fotograferen thuis en te posten. Zo zijn er mij ook al deelnemers voorgeweest.
That's the game.
Ik begrijp de mogelijke frustratie, maar de opzet is uiteindelijk voor de lol denk ik.
Ik vind, het moet kunnen, zolang het maar goed is, geen prutfotookes posten om maar te posten. Daar ben ik het volledig mee eens.
- - big bang - -
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
wat is modulair in dit geval? insteekmodules of in delen opgebouwd?
in delen opgebouwd ben ik mee bezig maar mee gestopt omdat het nog al een dradenzooi is geworden... zal ik ook ooit wel hervatten. het lijkt nu nog het meest op een bord spaghetie in een zwart houten kastje...
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Ik dacht aan een bus-systeem, met daarop een CPU-kaart, een geheugen-kaart, een I/O-kaart, enz...
Maar jouw interpretatie is net zo goed hoor; die werkwijze durf ik ook wel toe te passen.
Ganzz
-
Op 17 september 2006 20:30:46 schreef pros:
Ik dacht aan een bus-systeem, met daarop een CPU-kaart, een geheugen-kaart, een I/O-kaart, enz...
Maar jouw interpretatie is net zo goed hoor; die werkwijze durf ik ook wel toe te passen.
Ik heb wel een leuk systeem daar maak ik morgen wel een foto van op mijn werk
Rene Zwart
Draaiwerk? Proto Type? of ander enkelstuks draaiwerk? - draaitechniek.nl
pros
Rene Zwart
Draaiwerk? Proto Type? of ander enkelstuks draaiwerk? - draaitechniek.nl
nou het valt een beetje dood zo...
wie heeft een nieuwe simpele opdracht...evt niet elektronica gerelateerd.
een lantaarnpaal of zo
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
is een plint-of muurmod ook goed?
mijn plintmod. kan ook knipperen, knightrider etc.
dan mijn muurmod:
dit is de hardware en ik heb ook nog foto's van hoe íe op de muur (zat, hij is er af voor reparatie en word daarna ook netjes ingebouwd in een kabelgoot oid)+ een net kastje voor de aansturing met een eigen LED zodat íe ook makkelijk te programeren is en ik dan ook zie wat ik doe.)
effect op de muur:
electronisch siervuurwerk. met led's of met teslacoils, met soldeerfouten of met opzet, met een sis of met een knal, als een pijl of in een bol, perongeluk of voor de lol!
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op ]
joopv
Golden Member
Op 17 september 2006 20:30:46 schreef pros:
Ik heb zo'n 25 jaar geleden een Z80 bussysteem gebouwd. Centrale CPU + memory + keyboard was een Tandy TRS-80 model 1, daarop was een 19" rek met een ECB bus aangesloten waar ik een stuk of 10 voornamelijk I/O kaarten voor gebouwd heb:
- floppy controller (met daaraan 8" + 5" + 3,5" drives)
- 32K ram kaart
- video kaart met 128k ram en een hardware graphics accelerator (NEC upd7220)
- RS232 interface
- centronics printer interface
- besturingskaart voor een IC211e 2m transceiver.
- 15 bit d/a en a/d converter
- General Instruments AY3-8910 sound generator
- Votrax SC-01 speech synthesizer
- Philips MEA8000 speech synthesizer
Alles gebouwd op euroformaat experimenteer printen.
Uiteindelijk was het de bedoeling om de Z80 cpu zelf ook op een kaart te bouwen, maar tegen die tijd had ik een PC-XT zelf gebouwd(*) en was de interesse voor de TRS-80 minder geworden.
(*)
Men koopt bij Eijlander in Ede printen van een 8088 pc-xt kloon mainboard, voor de floppy controller, de videokaart en dan soldeer je daar voor vele honderden guldens aan ttl en andere onderdelen op... Uiteindelijk had je dan een IBM PC kloon.
Ganzz
-
Op 18 september 2006 22:00:30 schreef pros:
Wedden dat'ie met z'n VU-meter aan't prossen is?
Denk je dat ik dat soort dingen mag maken op mijn werk? Helaas camera vergeten...
Op 19 september 2006 22:47:26 schreef joopv:
[...]Ik heb zo'n 25 jaar geleden een Z80 bussysteem gebouwd. Centrale CPU + memory
Impressive ...
Speech synth, 2meter ... wat heeft het dingetje mogen doen ?
Sparks
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
en dan te bedenken dat ik al moeite heb om een interupter voor een vttc te bouwen op gaatjesprint...
jij hebt vast meer geduld als mij...
pros
Op 19 september 2006 22:47:26 schreef joopv:
Men koopt bij Eijlander in Ede printen van een 8088 pc-xt kloon mainboard, voor de floppy controller, de videokaart en dan soldeer je daar voor vele honderden guldens aan ttl en andere onderdelen op... Uiteindelijk had je dan een IBM PC kloon.
Zo heb ik ooit een AppleII-kloon gebouwd, maar enkele jaren later toch maar voor een Amiga gekozen. Mooi systeempje toon je daar, overigens. Aan de Z80 heb ik ook jaren lang hobby-plezier beleefd.
Oh, ja, je bent vergeten een volgende opdracht te geven.
joopv
Golden Member
Op 19 september 2006 23:22:13 schreef Sine:
[...]Speech synth, 2meter ... wat heeft het dingetje mogen doen ?
Van alles wat ik maar kon bedenken in BASIC (en kleine dingen in Z80 machinecode). Met de combinaties van de verschillende hardware kon je leuke dingen doen, zoals random roger beeps op 2m gebruiken. Ik heb ook een tijdje een wekelijks rtty bulleting gehad waarbij ik satelliet baan gegevens (opkomst/ondergang) berekende van amateursatellieten en die met 50bd baudot afsk uitzond. Of een rtty bulletin board station op 2m, of een station wat automatisch aan de tegenstations vertelde hoeveel ze van de frequentie afweken. Je fantasie is de limiet.
Helaas stoorde dat systeem afgrijselijk en dat beperkte de radio-bruikbaarheid nogal.
Als volgende fotoopdracht volg ik het idee van Lucky Luke.
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Elektronisch vuurwerk, heb ik in de aanbieding. Helaas is dit de oude versie en met maar 1 LED aangesloten, en is het geen filmpje. Officieel horen er 90 RGB leds aan te hangen, en kan hij autofaden, manual faden en random colors stroboscopen.
Misschien kan ik vanavond foto`s vinden van een 24 LED nieuwe versie.
Nieuwe opdracht: een zelfgemaakt project met een PLED
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
Op 19 september 2006 21:46:00 schreef Lucky luke:
is een plint-of muurmod ook goed?
[afbeelding]mijn plintmod. kan ook knipperen, knightrider etc.
dan mijn muurmod:
[afbeelding]
dit is de hardware en ik heb ook nog foto's van hoe íe op de muur (zat, hij is er af voor reparatie en word daarna ook netjes ingebouwd in een kabelgoot oid)+ een net kastje voor de aansturing met een eigen LED zodat íe ook makkelijk te programeren is en ik dan ook zie wat ik doe.)effect op de muur:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]electronisch siervuurwerk. met led's of met teslacoils, met soldeerfouten of met opzet, met een sis of met een knal, als een pijl of in een bol, perongeluk of voor de lol!
heb jij daar een schema van, of site waar het vandaag komt?...
Op 20 september 2006 14:01:59 schreef Blanckaert Tim:
[...]heb jij daar een schema van, of site waar het vandaag komt?...
Misschien heb je wat aan dit topic:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/21938
grtz nerootje
Lucky Luke
die 21 RGB led's zitten met bc337 via 470 ohm aan dit schakelingetje van willie worteltje.
je zou ook zelf een PIC programma kunnen maken maar dit vind ik wel een erg mooie/handige. mischien scrhijf ik later zelf eens wat, in basic is dat niet zo lastig. dan maak ik ook wat om het faden stil te zetten, zodat je wat langer van een mooie kleur kan genieten 
dat ding van william kun je proggen met je PC als ik ooit wat maakt is het gewoon een slow-fade effect, mischien selecteerbare effecten (blauw knipperen, rood knipperen, groen knipperen, slow fade, all colors falshing, zulk soort geintjes) en dan in het slow fade dat je de fade stil kan zetten.
dat andere, die plintmod komt niet van i-net. ik wist toen nog niet veel van electro, maar vond de effectjes van een achterlichtje wel leuk, dus eens zien hoe ik dat op wat meer led's kon krijgen zonder rook...
tsja, heel wat geleerd daarna. was er al in geintereseerd natuurlijk, en dat zal ook altijd wel zo zijn vrees ik.
maar toch weet ik zeker, en dat is dan ook het enige waarvan ik zeker weet dat ik het zeker weet, dat ik nog (bijna) niks weet over electronica 
vrij naar een of andere ouwe griek of romein of andere ouwe filosoof die me niet echt intereseerd, afgezien van dat 'ie vast wel meer leuke dingen gezegd heeft