Welkom terug, verwachtte je al eerder ;)

Nou ik zal je vertellen ik was wat doosjes aan het uitzoeken met allehande rommel (je kent dat wel verhuizen doosjes volgooien en in de auto met die zooi) en toen kwam ik een hamdvol buisjes tegen.
Ik denk verek ik moet ook nog ergens een chassis hebben voor het kg gebeuren....
Dus nu ligt de werkbank vol met krokkodillesnoertjes ceetjes etc etc
en de doosjes zitten nog vol :P

:P en over vele jaren nog? Ik denk dat ik voorlopig maar niet verhuis, veel te veel zooi...

Heeee Sparks! Weer terug op het "oude" stek? Great! :)
Maarre... zo moeilijk is het toch niet om aan een SWR en evt. een dummy-load te komen?
Je hebt genoeg hoogfrequent dunkt me. ;)

@ Henry jup over vele jaren staan er waarschijnlijk nog bakken en doosjes met rommeltjes die ik tegen die tijd dan al jaren kwijt ben.
Zo zoek ik me nu rot om een afstem cee van 2x500 pf ik heb er ooit 1 nieuw gekocht en ook gebruikt maar waar in welke doos.........

@hans Ik heb wel een swr meter en ook een dummy is met wat weerstanden wel te regelen
Maar ja je weet het waar in welke doos.....:P

En je bent dan bezig en dan probeer je ff gauw wat zodoende de ledjes en fietslampjes die lagen binnen handbereik ;)

Ik heb nu ook gewoon tig meter draad in de tuin gehangen.
Moet eerst een schutting plaatsen dan kan ik bepalen waar 1 poot van de inv V komt en van daaruit de rest.
Ik moet alleen even weer uitzoeken hoe dat zat met die inv V twee keer 20 meter draad onderlinge hoek 120 graden? of was het nu 120 ten opzichte van de aarde........
nah ja maar even googlen er zal vast ergens een duidelijk schetsje met uitleg staan.
Kan dat ding nu gewoon ophangen zonder dat ik problemen met de afmetingen krijg :D heel wat anders als een balkon op 3 hoog :D

De hoek tusen de twee benen is 120 graden ;) Ongeveer...

Over de Inverted Vee is veel terug te vinden op het AM-forum: http://www.am-forum.nl.nu/ (al aangemeld? anders zie je niet veel...) ;)
Zag nog een goedkoop SWR-metertje staan op Marktplaats die geschikt is voor 76mtr. én 48mtr.: http://koopjes.marktplaats.nl/telecommunicatie/zenders_en_ontvangers/5…

@Hans
http://koopjes.marktplaats.nl/telecommunicatie/zenders_en_ontvangers/5…
Deze meter heb ik ook!
Als je laag in de band gaat is ie eigenlijk ietsje ongevoelig!
Op 6mHz met ongeveer 10 Watt(misschien 12) moet je de potmeter helemaal terug draaien.
Dan als de meters een beetje het zelfde zijn kan je net de staande golf meten.

Hallo amateurtjes! Houden jullie nog een beetje van mij? ;-)

Rob007.

Hij staat nu aan met weinig effect denk ik op 6.4 heb er nog een ceetjes bij geknoopt en een rolspoel.
swr ligt in de hoek (de verkeerde:p )
Maar als je een stilte of brom hoort op 6.4 ben ik het.
het is wel onwaarschijnlijk dat het signaal ergens komt

15 meter koperdraad scheef naar achter de tuin in en het stuk dat over was nog weer een andere kant op...... beetje waslijn achtig :P

Maar goed het begin is er zal van de week even een dummy hobbyen en kijken wat ie op 50 ohm exact doet

Zal mij benieuwen! Hoogfrequent zat zo te lezen... ;)

Op 31 oktober 2006 21:37:48 schreef rob007:
Hallo amateurtjes! Houden jullie nog een beetje van mij? ;-)

Altijd, Robbie-boy!!! ;)

[Bericht gewijzigd door Hans de Swan op ]

Nu is het donderdag 2 nov 13.25 u Op 6300 Khz draaggolf met wat 50hz brom. Behoorlijk sterk signaal Wie o wie zit daar te ...
Ontvangen op een portabele in de betuwe

Zaandam met langdraadantenne hoor ik op 6300 ook een luide brom met trage fading, signaal is redelijk sterk

Aanbieding: een smoorspoel met bijbehorende afvlakcondensatoren. Speciaal voor korte golfzenders die overdag bromvrij willen uitzenden. rest is in overleg.

Graag de V&A daarvoor gebruiken!

Ik had het wel kunnen zijn.
Ik was vandaag "vrij"
Ik moest vanmorgen naar de tandarts had in mijn hoofd om na de tijd een inv. V te gaan ophangen.
Maar helaas de tandarts heeft mij dermate goed en lang 2 UUR !!! te pakken gehad dat ik mezelf de rest van de dag in de weg heb gezeten.
Dat krijg je er van als je drie jaar overslaat.
Mischien zaterdag afhankelijk van het weer dat er hier nog wat gaat gebeuren.....

Goeiedag mensen,
Effe laten zien waar ik me bezig ben:
http://home.deds.nl/~radio102/ecb80e00.jpg
Schema's staan hier
Gr, Arnold / Radio102

laat me weten hoe die pll bevalt

FF op 6375kHz aan het rammelen.

Rob007.

Radio Rob007 6375 kHz, S8 R5, slow QSB!
Ontvang je met een Zepp antenne voor de 20m band, getuned met een Z-match. Jammer dat mijn dipool even buiten bedrijf is!

[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]

mijn s meter zegt ook 8, maar zal wel de ruis zijn die daar voorzorgt, je komt net boven de ruis uit, de r krijgt maar een 3tje van me, 38 wordt het dus. Het is dat ik het nummer dat je draaide herkende en dat ik wist wat je zou zeggen, (iets over rob, en over am forum en dat we maar moesten laten weten hoe het binnen kwam.) anders had ik het niet kunnen volgen.

antenne, indoor draad dipool voor 20m..... beste wat ik heb :P

hier prima signaal op 6375 met 17m langdraad :)
hetzij met wat storing van de schakelende storingen hier inhuis.
het metertje wat op mijn radio zit zwaait tussen 9 en 3 heen en weer...

Dank je wel voor de rapportjes.
Zit er nog ff in!

Rob007.

Je piekt hier nu naar de S9+10dB, mooi signaal! Q5

signaal wordt nu steviger, metertje staat zowat constant in de hoek gedrukt :)
edit: heb me ook even aangemeld op het AM forum :)

[Bericht gewijzigd door Ledlover op ]

Op 5 november 2006 13:31:13 schreef rob007:
Dank je wel voor de rapportjes.
Zit er nog ff in!

Rob007.

Hoi Rob,

Mooi signaal hier in de betuwe. Modulatie loopt mooi diep door!
Ook op de portabele is het constant goed te nemen. Ben wel erg benieuwd waar je mee in de lucht zit.

Groet,
Lotus