Aan iedereen die woensdag examen moet doen wens ik alvast veel succes toe, ik vraag me af wanneer je weer kan inschrijven voor het voorjaars examen.

Even de site van het AT in de gaten houden. Ze geven dat aan op de site.
http://www.agentschaptelecom.nl/ en dan E-diensten.

Het nieuws over, ondermeer, de uitbreiding van de N vergunning staat nu ook op de site van het AT:

http://www.agentschaptelecom.nl/informatie/publicaties/nieuwsbrieven/i…

De teerling rolt verder ...

@Xenobinol
Hoewel het examen geen probleem voor je zal zijn, wens ik je toch veel sterkte toe! Gewoon aanmelden en doorzetten! Ik heb mij in december 2005 aangemeld voor het examen.

[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]

Op 7 november 2006 17:42:06 schreef Rd12tf:
Het nieuws over, ondermeer, de uitbreiding van de N vergunning staat nu ook op de site van het AT:

http://www.agentschaptelecom.nl/informatie/publicaties/nieuwsbrieven/i…

De teerling rolt verder ...

Ik heb afgelopen zaterdag op de DvA onze afdelingssecretaris (PDØOFX) nog gesproken. Hij had via de AT-stand vernomen dat dit in december 2006 in de Staats Courant verschijnt.
Per 01-01-2007 mogen de N-amateurs dan ook op de daarvoor vrijgegeven delen van de HF banden.
Als dit niet juist is dan lieg ik in commissie.

Op 7 november 2006 17:42:06 schreef Rd12tf:

@Xenobinol
Hoewel het examen geen probleem voor je zal zijn, wens ik je toch veel sterkte toe! Gewoon aanmelden en doorzetten! Ik heb mij in december 2005 aangemeld voor het examen.

Ik heb al even alle examen bescheiden uitgeprint om te kijken welke zaken in nog moet leren.
Uit de examen opgaven die ik meegenomen had van de tafel van het AT (niet die jongens die je 's ochtends van je bed komen ligten ;-)) kon ik al opmaken dat ik met name alle voorschriften rond de bediening van radio apparatuur moet leren.
De technische vragen vond ik zelf niet heel erg moeilijk, alhoewel er wel een paar gemene vragen tussen zaten.

Op 7 november 2006 20:18:15 schreef Hugo Welther:

Ik heb afgelopen zaterdag op de DvA onze afdelingssecretaris (PDØOFX) nog gesproken. Hij had via de AT-stand vernomen dat dit in december 2006 in de Staats Courant verschijnt.
Per 01-01-2007 mogen de N-amateurs dan ook op de daarvoor vrijgegeven delen van de HF banden.

Ik zal dan rond December maar weer eens een kijkje nemen, dat examen zal waarschijnlijk dan in Mei worden afgenomen denk ik.
Overigens ga ik natuurlijk voor de F-licentie :+

Op 7 november 2006 21:20:36 schreef Xenobinol:
[...]
Uit de examen opgaven die ik meegenomen had van de tafel van het AT (niet die jongens die je 's ochtends van je bed komen ligten ;-)) kon ik al opmaken dat ik met name alle voorschriften rond de bediening van radio apparatuur moet leren.
[...]

Heb hetzelfde probleem. Weet je al waar je deze gegevens vandaan gaat halen ?

Op 8 november 2006 11:33:15 schreef QRO_man:
[...]Heb hetzelfde probleem. Weet je al waar je deze gegevens vandaan gaat halen ?

Die krijg je toegestuurd als je je aangemeld hebt voor het examen. Anders eens bij het agentschap telecom zoeken op voorschiften en beperkingen voor radiozendamateurs.

Wie is er trouwens vandaag opgegaan (voor N of F)?
en nog veel belangrijker, wie is er geslaagd ?

Ik en Paul (mijn broer) zijn geslaagd voor de F-vergunning.

Hartelijk gefeliciteerd. Wat worden de nieuwe calls ?

PA2HW is nog vrij dus die neem ik. Mijn broer waarschijnlijk PA1PW.

Proficiat heren! Ga je nog door met de seinsleutel Hugo?

Als je A en B hebt gezegd moet de C (beetje verkeerde volgorde eigenlijk) er ook maar komen.

Vanvond is het hier verenigingsavond, dus ik zal de plannen die men had voor een morsecursus eens nieuw leven in blazen.

Het jammere is dat je geen aantekening meer op de vergunning krijgt.

Doe de groeten van PE2PCC op het catharinaland.

Op 8 november 2006 15:39:03 schreef DC2PCC:
Doe de groeten van PE2PCC op het catharinaland.

Zal ik doen.

Arrrgghhh 18 fout!!!
(toch net iets te weinig geleerd)
(toch paar flinke denkfoutjes gemaakt)
Naja volgende keer beter
Bas/pd1bjs

Mooi gezicht om die twee glimsnuiten uit de examenzaal te zien komen! (Hugo en Paul) en nogmaals gefeliciteerd!

Jammer Bas, had je wel voldoende geoefend met proefexamens? Want dat is de sleutel tot succes.

Sterkte in April! (Niet opgeven hè)

;)

Op 8 november 2006 17:30:52 schreef Rd12tf:
Mooi gezicht om die twee glimsnuiten uit de examenzaal te zien komen! (Hugo en Paul) en nogmaals gefeliciteerd!

Jammer Bas, had je wel voldoende geoefend met proefexamens? Want dat is de sleutel tot succes.

Sterkte in April! (Niet opgeven hè)

;)

Ik ga het in april weer proberen, das zeker
Ps wie was die gene met die groene trui aan?
(was rond de 20 a 25)
Volgens mij was dat ook een forum member

Mijn broer had een knalgroene trui aan, maar die is wat ouder (47). Hij had tafelnummer 95.

@Rd21Tf. Viel het zo op dan?

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op ]

De oogjes verraden een hoop, al houd je rest nog zo strak ...

Mijn felicitaties aan de geslaagden.

Op 6 november 2006 22:49:48 schreef Xenobinol:
Aan iedereen die woensdag examen moet doen wens ik alvast veel succes toe, ik vraag me af wanneer je weer kan inschrijven voor het voorjaars examen.

Oja, even nog wat vraagjes:

- wat kost het examen? (53,- euro of zo?)
- kijken ze de opgaven direct na ofzo?

Op 8 november 2006 18:06:48 schreef Xenobinol:
Mijn felicitaties aan de geslaagden.
[...]

Oja, even nog wat vraagjes:

- wat kost het examen? (53,- euro of zo?)
- kijken ze de opgaven direct na ofzo?

Kosten waren voor dit jaar €53,-

Je vult een computerkaart in met je antwoorden.
Zodra die zijn opgehaald aan het eind van het examen, lezen ze de voorlopig vastgestelde antwoorden voor.
De definitieve uitslag volgt na twee dagen. A.s. zaterdag ligt er een enveloppe in de bus.

@Xenobinol
Meld je gewoon telefonisch aan:
Klantcontactcentrum (050) 587 74 44

Op 7 november 2006 20:18:15 schreef Hugo Welther:
[...]

De ogen zijn eindelijk opengegaan , ik denk dat er wel eens flinke opleving kan ontstaan , toch blijven we lekker piraten en voor de jongens die examen gaan doen voor N & F , zet 'm op :-)

Voor de geslaagden goed werk mannen en ik hoop dat jullie gauw QRV zijn en net zoveel plezier aan de hobby beleven dan ik.

Diegene die het niet gehaald hebben pink je traantjes weg en kijk nog eens goed in je examenstof en voor al de machtigings voorwaarden, Zet door en ga gewoon de volgende keer weer op.

Een maal radioactief besmet ook al is het maar een klein vonkje, je komt er nooit meer van af., Hi !!!

Voor allen rest mij 73`s

PA3MRF

En wie zijn er geslaagd?