Dat is inderdaad ook het nadeel van het gebruik van een webcam, je zit vrijwel meteen vast aan een PC..
liever zo'n systeem met een uCtje..
gr madthijs
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
lichtgevoelige cel op een vaste plaats houden, en een klein spiegeltje aan een veertje op en neer laten draaien. Dan kan je een behoorlijk hoge resonantiefrequentie halen. Maar dan pak je natuurlijk alleen maar een 'kruis' uit het beeld, en niet het hele beeld. Je zal een soort rechthoekige lens moeten toepassen, die in de hoogte een andere focaalafstand heeft als in de lengte, zodat je niet meer echt een kruis eruit pakt.
was een composite signaal niet de samenvoeging van de luminantie en chromunantie, en de chromunantie niet de vectorieel opgetelde waarde van de RGB som?
[wow.. ik heb ooit nog eens iets geleerd én onthouden]
heej hier nog iets interresants..
http://www.cs.cmu.edu/~illah/ROBOCODE/USBVISION/Readme.pdf
gr madthijs..
ok je zou anders eens k3ccd tools moeten proberen
http://www.pk3.org/Astro/index.htm?k3ccdtools.htm
dit is voor webcams in combinatie met astronomie,
nu kan ik het niet controleren sinds ik het programa al een tijd niet gebruikt heb , maar ben toch best zeker dat je hiermee je camara raw binne krijgt en alle instellingen mooi kan veranderen en geloof dat je dus ook de kleuren apart kan opslaan maar dit schoot me ff te binnen nu zolaat hoop dat je er wat aan hebt
en anders probeer te zoeken astronomie met webcam deze mensen hebben wat kleuren betreft vast al een hoop werk voor je gedaan
( guidedog is ook een programma met tracking voor astronmie werkt op elke kleur ster
)
geloof beide zelfs heb je er meschie n dubell zoveel aan !!
edit
dat laatste met tracking is dan weer met telescoop software dus ... (dacht ik nu pas aan ) maaar zover ik weet is dat opensource hier staat meer over op guidedog website aangezien je er aparte libries voor zou moeten installeren ( deze praten in een telescoop taal uuren en minuten enzo tesamen met stepper mottoren en een encoder )
[Bericht gewijzigd door sould3mon op ]