Je Mooiste Meetapparatuur!

Dit topic is gesloten

danku, op die opmerking zat ik te wachten, had eerder die klok in men gedachten maar dit is ook goed ;)

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry

Op 8 januari 2007 18:28:26 schreef Andreesie:
:* das handig!
maar ik ben ben niet erg into audio
maar dus je kan ook de preieze frequentie aflezen?

Precies niet, ongeveer wel.

Anoniem

maar wel op de 10 hz?
(das voor mij precies genoeg)

Op 8 januari 2007 18:37:02 schreef Andreesie:
maar wel op de 10 hz?
(das voor mij precies genoeg)

10Hz op de hoeveel Hz?

Typisch gezien heb je 'n meetfout die ergens rond de 2 tot 5% ligt.

Ja ik ben nog op zoek naar een mooie digitale multimeter (geen pocket uitvoering), maar een grote kast zodat er meer functies op zitten.
En natuurlijk dat je er banaanstekkertjes kunt inpluggen.

:)

Op 8 januari 2007 18:54:07 schreef soundmouse:
Ja ik ben nog op zoek naar een mooie digitale multimeter (geen pocket uitvoering), maar een grote kast zodat er meer functies op zitten.
:)

:D

Wat voor 'functies' zoek je dan? De meeste bureaumodellen bieden alleen meer digits en een betere nauwkeurigheid. Qua functionaliteit blijft 't precies 't zelfde: volts, ohms, amperes. Een bureaumodel kan vaak zelfs geen diodes en transistors meten; niet dat ik dat wel eens gedaan heb met die pocketdingetjes...

Op 8 januari 2007 20:06:38 schreef alex278:
[...]
:D

Wat voor 'functies' zoek je dan? De meeste bureaumodellen bieden alleen meer digits en een betere nauwkeurigheid. Qua functionaliteit blijft 't precies 't zelfde: volts, ohms, amperes. Een bureaumodel kan vaak zelfs geen diodes en transistors meten; niet dat ik dat wel eens gedaan heb met die pocketdingetjes...

Diodetester is héél handig, daar kan je bijvoorbeeld perfect groene led's mee testen, die lichten nét op (doordat er een klein stroompje in het circuit gestoken wordt), of kijken of een condensator nog werkt (spanning loopt op), .....

Op 8 januari 2007 18:37:02 schreef Andreesie:
maar wel op de 10 hz?
(das voor mij precies genoeg)

Als je het heel exact wil, is een scoop niet geschikt, die is vooral voor het weergeven van de vorm van een spanning (als je bijvoorbeeld een blokgolf hebt, zal die bij de steile flanken wat te ver doorschieten, om dat te bekijken is een scoop het handigste). Wil je nauwkeurig een frequentie meten dan heb je een frequentieteller vandoen, als het érg precies moet zijn een GPS-gekoppelde (dan neemt ie de tijdsbasis van de GPS als referentie, nauwkeuriger is onhaalbaar).

AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor
High met Henk

Special Member

Op 8 januari 2007 20:06:38 schreef alex278:
[...]
:D

Wat voor 'functies' zoek je dan? De meeste bureaumodellen bieden alleen meer digits en een betere nauwkeurigheid. Qua functionaliteit blijft 't precies 't zelfde: volts, ohms, amperes. Een bureaumodel kan vaak zelfs geen diodes en transistors meten; niet dat ik dat wel eens gedaan heb met die pocketdingetjes...

JE vergeet de math functie

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 8 januari 2007 21:30:52 schreef High met Henk:
[...]

JE vergeet de math functie

't ging toch om een multimeter, niet? Nog nooit een 'math' functie daarop gezien.

Sine

Moderator

Bench meters zijn handig, maar voor de extra funcies hoef je het niet te doen, de helft van de doosjes die ik heb staan zijn niet eens autoranging ( wat ERG handig is ! )

Ik heb die meters simpelweg omdat ik niet moeilijk hoef te doen over plaatsing, geen batterijen hoef te wisselen en dat ik met 1 knopdruk alles spanningsloos kan maken :)

High met Henk

Special Member

Op 8 januari 2007 21:53:55 schreef alex278:
[...]

't ging toch om een multimeter, niet? Nog nooit een 'math' functie daarop gezien.

ehh ik wel eigenlijk keithley heeft hem er keruig op zitten hoor.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 8 januari 2007 22:32:37 schreef High met Henk:
[...]

ehh ik wel eigenlijk keithley heeft hem er keruig op zitten hoor.

De keithley 199 die ik heb staan niet hoor :*. En als 't er wel opzit dan geeft 't wel aan hoe vaak ik 't gebruikt heb :P

High met Henk

Special Member

hmm de nieuwe keithley (2000 series) zit het volgens mij std. op

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Henry S.

Moderator

Nu maar weer een show topic?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Anoniem

Je mooiste meetapparatuur! Deel 2
??

Henry S.

Moderator

Nee, foto's! En geen off-topic geblaat. Oud wijf! :(

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 9 januari 2007 19:03:47

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 9 januari 2007 08:31:14 schreef High met Henk:
hmm de nieuwe keithley (2000 series) zit het volgens mij std. op

FOTO! >:)

Henry S.

Moderator

Leuk voor je maar dat is een crosspost...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
High met Henk

Special Member

Op 9 januari 2007 19:07:54 schreef alex278:
[...]
FOTO! >:)

Ik had ze op mijn vorige werk: dit werk heeft ze niet, MAAREM!!! dit werk is wel veel leuker....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 10 januari 2007 07:59:51 schreef High met Henk:

Ik had ze op mijn vorige werk: dit werk heeft ze niet, MAAREM!!! dit werk is wel veel leuker....

Ja zeg, een beetje patsen met meetapparatuur *op je vorige baan*. :+

Op mijn vorige baan had ik een 10 kA, 3MW voeding tot m'n beschikking...

High met Henk

Special Member

hahaha, mijn vorige baas MAAKTE voedingen tot 6 kW..... Maar ik pastte niet zo goed in het team...

nu hobby ik in een vakgebeid wat ik leuker vindt: VOERTUIGEN!!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Vandaag gekocht:

Tektronix 2213 60MHz 2ch scoop:

http://users.skynet.be/onljoris/tekt3.JPG

Het signaal nu zichtbaar is 100MHz ;)

greets sjors

hehe, het is precies scoopkoopweek!
gisteren gaan halen!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LER8H8RW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EYHK4J6H.jpg
Het is een philips 4-kanaals!
mijn eerste eigen scoop!

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry

Heb afgelopen week ook m'n eerst scoop gekregen. Op school krijgen we in het lab nieuwe apparatuur en het hele oude spul gaat eruit (ze hadden zelfs nog buizenmilivoltmeters :P ). Na loting heb ik een Philips PM3233 gewonnen :)

http://pics.jer00n.nl/scoop.jpg

Heb alleen nog BNC-stekkers ervoor nodig :)

Dit topic is gesloten