Op 8 januari 2007 20:16:29 schreef pcnerd:
[...]
Het beleid op dit moment is niks op aan te merken, hoewel het soms nog wel ietsie strenger *mag* want op dit moment loopt het topic "Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 2" toch echt de spuigaten uit eigenlijk...
In welk opzicht?
En als je wat dwarszit waarom open je dan geen topic in Lieve Modjes? Daar is deze sectie voor.
Lithium
Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
Dus als ik problemen heb of wil ioets weten moet ik bij jou zijn:P
Ik werk ook bij een jongeren centrum en moest pasjes maken..
Kon niet op de pc want wist het wachtwoord niet, maar moest erop en dat is ook leuk ff pc'tje kraken alleen ben ik dan wel zo eerlijk om te vertellen dat ik een manier heb om in de pc te komen en help ze ook mee dat te veranderen..
Was ff offtopic maar moest ff kwijt..
Volgensmij is het aantal members ook flink gestegen deze aantal jaren
Verdubbeld binnen 2 jaar, het aantal aanmeldingen tenminste.
Trek daar de huiswerkers en andere eendagsvliegen af en tel een heleboel alleen lezers bij op.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
Lithium
WOW das wel heel veel..
Wil ook wel mod worden:P zal wel niet gedaan worden want denk dat je er voor gevraagd moet worden niet? en je moet veel lezen en doen...
Op 8 januari 2007 20:06:37 schreef Lithium:
Het gaat hier ook vrij soepel aan toe..
Ik heb wel eens op GoT een topic gestart met echt alle info die ik maar kon vinden over mijn probleem en ik weet zeker dat ik er op dit forum wel uitgekomen was als het over computers zou gaan maar daar had ik toch een slotje terwijl het serieus bedoeld was enzo...Over dat email adres gedoe is misschien wel een goed idee want dan is makkelijker te achterhalen wie het is..
Maar met hotmail is dat ook wel zo, als iemand mij toevoegd kijk ik altijd eerst op hun profiel er zijn veel mensen die dat helemaal invullen...
goh.... zie hier http://www.circuitsonline.net/forum/view/42678
het co slot had ik wel verwacht en deed me ook niet zeer.
het strenger optreden kan ook een negatief effect hebben. CO is een plek waar mensen met elkaar communiceren. er dan heb welleens dat het over iets anders gelult word dan het onderwerp. dat is menselijk en niet erg zollang het eigenlijk onderwerp maar de hoofdzaak blijft.
hoe zou je het vinden als je bij je baas op het matje moet komen als je 2 januarie een kwartiertje met je collega over de jaarwisseling babbelt.
ik vind het netjes gaan. dingen die echt niet kunnen worden geweerd maar er is ook ruimte voor wat noodzakelijk onzin dit maakt het luchtig
Lithium
Zou het niet handig zijn om een onderdeel te hebben chat ofzo dat mensen andere dingen kunnen neerzetten dan alleen elektronica als ze dan met elkaar willen praten kan het zo...
Denk dat er weinig mensen zijn die mod mogen worden kennen jullie elkaar allemaal? want het is toch moeilijk te zoeken wie er mod mag zijn en wie niet voor hetzelfde geld doet hij er dingen mee die niet mogen toch?
@ Mod worden. Men wordt er voor gevraagd.
@ onzin-hoekje: Zal er niet komen, zie ook de search over dat onderwerp. We zijn en blijven een elektronicaforum, als je dat soort dingen leuk vind zoek het dan elders. 
Heel persoonlijk ben ik sterk voor de `oplossing' voor allerlei problemen zoals ik die ook al kort in mijn post in het bans-topic noemde:
Don't feed the trolls (De trollen niet voeren)
- Als er alleen vriendelijk en spaarzaam wordt gereageerd op `twijfelachtige' topics doen ze weinig schade en krijgen ze vanzelf niet te veel aandacht.
Dan gaat de lol er af en houden probleemzoekers het hier (hopenlijk) voor gezien. 
Het `opruimen' van eventuele rommel en verder afhandelen van de problemen is een zaak voor de moderators.
En vooral niet gaan schreeuwen om een slotje of modje, heeft geen zin en dat vindt de troll alleen maar leuk.
Voor off topic chat is er de co-chat op IRC, dat gaat buiten CO om omdat het niet valt te modereren.
Lithium
Zou misschien wel helpen chat maar ok.
Want veel mensen weten niet dat er een irc chat is en willen toch hun ding kwijt..
Maar soms is het moeilijk om gewoon te blijven doen want als je een topic start en je wilt het graag af hebben en verder gaan op het onderwerp en er gaat iemand doorheen zitten jengelen dan is dat niet fijn..
Weet het we zijn snel op onze pik getrapt maar goed.
[Bericht gewijzigd door Lithium op ]
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
je ben idd snel op je pik getrapt. Dit forum wordt gemaakt door een grote hoeveelheid mensen met (meestal) verstand van zaken. Maar ze doen het wel voor hun plezier. Het is dan ook niet zo vreemd dat ze zo nu en dan wat lol maken. Trouwens, over het algemeen staat off-topic geneuzel het on-topic gebeuren alleen ten goede, omdat er meer mensen naar een topic kijken indien er vaak in gepost wordt.
Je moet niet denken dat je met een lidmaatschap recht heb op kwalitatief goede hulp, en dat je anders in je recht staat om te klagen. Het is andersom. Je mag blij zijn wanneer iemand je helpt, en niet gaan klagen wanneer mensen toevallig jouw topic uitkiezen om een grapje te maken.
Ik word zo nu en dan een beetje ziek van mensen die vinden dat er op CO alleen maar droog en on-topic mag worden gepost. Zij hebben toch nog altijd de mogelijkheid bepaalde posts/topics gewoon niet te lezen. Daarentegen blijven ze maar klagen over spelling, en dat het toch maar on-topic moet enzo. Da's niet hun zaak, daar zijn de mods voor. Daarnaast zijn dat posts die niets toevoegen EN ook niet leuk zijn om te lezen.
Goed, ik kan er zelf wel overheen lezen, maar zo nu en dan komt er één of andere jeugdige nieuwe gebruiker op het forum die meteen de wind van voren krijgt, omdat ie niet alles correct spelt. (dialecten zijn leuk) En dan vind ik niet dat we goed bezig zijn. Het is genoeg als een MOD(!) hem er even op wijst. Maar voor de rest hoeven wij ons er niets van aan te trekken. Ga dan lekker een ander topic lezen. Zint het je niet, klaag dan niet, maar post gewoon niet!
Nouja, ik wil jou, Lithium, niet direct aanvallen (kheb nie zo veel van je posts gelezen), maar over het algemeen is dit mijn mening. En de zuurpruimen onder ons zullen mijn post in een topic als deze dan ook zeker lezen. (en met afgrijzen, zoals ze vaker doen met mijn posts
)
Lithium
Kritiek is goed en dat mag vindt ik! alleen kan het soms wel erg veel worden:P
Zit hem ook altijd in de manier hoe je het brengt en woorden zijn heel erg direct en als ik wel eens iets post heb ik wat in m'n hoofd en net zoals ik het zou zeggen schrijf ik het op maar de stem zegt het hem en hier zijn het alleen woorden.
Maar als je zo'n topic leest dan krijg ik iets in m'n achterhoofd dat er iets niet helemaal klopt.
Soms wordt er mss teveel opgereageerd en dat is net way henry's zei dat we niet naar een mod moeten gaan screeuwen want dan krijgt hij aandacht.. is hetzelfde als je gaat schreeuwen om z'n taal maar als een mod dat leest kan dat topic wel meteen dicht.
[Bericht gewijzigd door Lithium op ]
Videomodulator
AKA Naftebakje @Tweakers.net --- Zonder dwarsliggers geen spoor
Ik wil nog ff meegeven dat ik érg tevreden ben met het bans-topic, ik vind het ideaal zo.
Het modereren vind ik hier relatief gelijk opgaan met GOT (daar ben ik zelf moderator), het modereren dient in eerste plaats om de goeie sfeer op het forum te behouden. De achterliggende ID is gewoon anders bij GOT dan op CO. Hier willen we gezellig met zijn allen over elektronica bezig zijn, en willen we iedereen op weg helpen om deze wondere wereld te ontdekken, zolang het niet teveel naar de PC-kant toegaat, en voor off-topic is geen aparte plaats voorzien.
GOT is veel meer (niet noodzakelijk beter) georganiseerd, mikt op een specifiek technisch publiek, eist dat de user zelf deftig zijn huiswerk doet, en heeft aparte onderdelen waar enorm veel offtopic kan gezeverd worden.
Het voordeel van CO is dat het gezelliger is, en dat kan alleen maar doordat het kleiner is. Ik hoop dat CO zo klein (dus gezellig) kan blijven, zodat het voor mij de mooie aanvulling blijft bij GOT.
@ledlover hieronder: Imho zijn die wat vele slotjes een groeistuipje, veel rommel dus veel slotjes zetten, dan ben je snel iets minder toegeeflijk voor een topic op het randje.
ik heb weinig moeite met de hoeveelheid onzinposts die hier gepost worden, ik geloof dat ik nu al 4 jaar hier actief ben en in die tijd is het mij erg meegevallen met de hoeveelheid spam. er zijn wel eens topics uit de hand gelopen (o.a. met Gerhard, terwijl hij alles best goed bedoelt...) en Aedolon (die gewoon euh... een beetje kort lontje had, maargoed)
dit waren er echter maar weinig. problemen zijn er dus niet echt.
iets waar ik mij de laatste tijd wel een beetje aan begin te ergeren is de hoeveelheid slotjes. Ik heb het gevoel dat er veel meer slotjes, en veel strenger gemodereerd word dan een paar jaar geleden.
de hoeveelheid slotjes is uiteraard uit te leggen omdat er veel meer gebruikers zijn, maar soms wordt er wel (te?) streng opgetreden.
* Ledlover denkt terug aan de tijd dat hij gewoon wel eens een beetje onzin kon posten, zonder op de vingers getikt te worden..
zie dit alsjeblieft niet als een persoonlijke aanval, maar het valt mij op dat Henry S. behoorlijk veel slotjes uitdeelt (vaak terecht, hij is snel bij dubbelposts en topics die niet met elektro te maken hebben) maar op de een of andere manier krijg ik het gevoel dat er ook wel eens te snel een slotje wordt gegeven...
maargoed, dat is mijn gevoel maar, en ik kan er overgens best mee leven
, is dat ook zo in de ogen van iemand anders?
verder verbaast het me wel dat er met zo weinig mods, zo'n goede controle gehouden wordt over het forum. vooral dat het al zo lang zo goed gaat, er zijn weinig vergelijkbare forums die zo lang zo goed draaien.
mochten er nog moderators nodig zijn, ik wil het wel eens proberen
net zoals vast en zeker veel anderen.
Je mag me 'schoppen' hoor als een topic "onterecht" gesloten is. Daar is Lieve Modjes oa voor.
Maar zoals al eens eerder gezegd, elk slotje is terdege overwogen.
Let wel dat dit forum veel newbies aantrekt met bijbehorend postgedrag, en het is een stuk drukker geworden.
BoudewijnEctor
Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...
nou ja ik kom hier weg met dingen (zie het vfd topic) waar ik op GoT niet mee weg zou komen (heb er 3k3 posts), en dat is best goed voor de sfeer 
ik zou wss allang afgehaakt zijn met electro indien we hier zo' policy zouden hanteren.
Ik kwam hier terug na 2 jaar en het viel mij meteen op: meer mods, meer slotjes
En ja: Henry en ik heb meteen nadat ik terugkwam ook ff flink gebotst, maar is opgelost.
Bovendien: ik zie weinig onterecht. Er moet ergens een grens getrokken worden en met meer mensen is die grens sneller overschreden EN zullen de grenzen beter bewaakt moeten worden.
Zo niet bijgesteld.
En dat heeft dit team prima voor elkaar. Ik kan me toen ik wegging herinneren dat het teveel werd voor Jeroen, Jeroen, Hugo en Bastiaan! Toen kwam Jonathan erbij.
Wat er daarna kwam heb ik niet meegemaakt. Maar als er niet meer mods kwamen en ze actief waren als Henry S. zou het hier 1 grote feestbende zijn.
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Op 8 januari 2007 22:36:52 schreef High met Henk:
Maar als er niet meer mods kwamen en ze actief waren als Henry S. zou het hier 1 grote feestbende zijn.
Dat is het nu ook al:
Anoniem
Op 8 januari 2007 20:36:58 schreef Henry S.:
Voor off topic chat is er de co-chat op IRC, dat gaat buiten CO om omdat het niet valt te modereren.
ik kan die niet vinden
;(
Nog maar een keer dan.
Via de browser:
http://webchat.xs4all.nl/cgi-bin/ircnet/irc.cgi , channel #cochat.
Via een echt IRC programma:
irc://irc.xs4all.nl/cochat
(als je bv mozilla hebt gewoon hierop klikken)
edit-----------------------
komma verwijderd
tnx Juul
Op 9 januari 2007 17:14:29 schreef GJ_:
Nog maar een keer dan.
Via de browser:
http://webchat.xs4all.nl/cgi-bin/ircnet/irc.cgi,
en als die het niet doet probeer het eens zonder de , http://webchat.xs4all.nl/cgi-bin/ircnet/irc.cgi
BoudewijnEctor
Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...
Kan je niet een soort topic-ban maken? dus wanneer mensen een toppic bevuilen (zever erop zetten) dat ze niet meer kunnen posten in dat toppic?
VB: je vraagt iets en iemand antwoord iets dat er totaal niet mee te maken heeft (off-topic) dat kan enorm irritant zijn.
Ik moet er wel bij zeggen dat de MODS op tijd ingrijpen als het teveel wordt
[Bericht gewijzigd door Electro op ]
Op 16 maart 2007 19:01:47 schreef Electro:
[...]
Ik moet er wel bij zeggen dat de MODS op tijd ingrijpen als het teveel wordt
Conclusie? 
Enoverend betekent btw het tegenovergestelde