Show your projects! Part 3.

Dit topic is gesloten

Simpele rechtuit ontvanger, rond de 300 kHz zal meer dan voldoende zijn. Een simpele niet afgestemde loopantenne geeft meer dan genoeg spanning af want de "zenders" zijn abnormaal sterk.

[Bericht gewijzigd door Rd12tf op zondag 21 januari 2007 17:11:42

Je moet juist GEEN loop hebben. Je wil namelijk het electrische veld van de bliksemschicht opvangen. Daarvoor zijn dingen als magnetic loops, raamantennes, en ferrietantennes nie zo goed in, die ontvangen alleen de magnetische component. Een simpele draad ontvangt echter vooral de electrische component.
Is mij vertelt tenminste... (de colleges electrodynamica beginnen volgende week pas :+)
Je kan evt. afstemmen met een circuit met lage Q-factor, om het wat minder storingsgevoelig te laten zijn.

Je moet trouwens de ingangstrap hoogstwaarschijnlijk wel beveiliging met 2 kleine diodes tegen overspanning.

[offtopic]
* (Z)weetvoetje is blij

* (Z)weetvoetje heeft zojuist 16 kopervezeltjes vastgebakken aan een SSOP16 IC (pootafstand is 0.65mm) :D

[/offtopic]

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Kolder, zoek maar op Watson-Watt. Voordeel van een loop is de ongevoeligheid voor LOKALE electrische storingen.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Dat is niet te hopen ...
Denk bij lokale storing aan de deurbel vonkzender van de buren.

nouja, als we het hebben over de grootte van de vonk/afstand, dan is de bliksem zeker weten dichterbij. Ondanks een gapend gat in mijn kennis verwacht ik toch dat dit wel degelijk meespeelt. (maarja, voor inuïtie koop je niets :P)

Ik kan me volgens mij van heel lang geleden nog wel herinneren dat het met een draadantenne stukken beter op te vangen was. Maar toen zal ik 10 jaar zijn geweest, dus dat is nou ook niet echt betrouwbare info.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Kom ik weer om de hoek :)

http://servidor.12solveit.nl/eth0.nl/fotoalbum/

De foto's van het onweer doen we manueel automatisch heb ik al wel wat voor gemaakt (gevonen op internet) nu nog testen van de zomer. Al denk ik dat het manueel toch leuker blijft. :)

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

Wat gaat het weer hard hier:D

Ik heb mijn laatste printplaatje klaar voor mijn klokje.
Deze stuurt de seconden en de minuten uitlezing aan.

http://www.uploadarchief.net/files/download/100_4052.JPG

Eerste projectje met een pic: (gewoon voor de gein, om te kijken of het nou zo moeilijk is)
http://home.casema.nl/de.geesten/scanner.gif
Snelheid en staartlengte uiteraard instelbaar.

Mijn posts dienen u in perfecte staat te bereiken. Mocht u op wat voor wijze dan ook ontevreden zijn, stuur dan de site, met post en leesdatum, naar: ongeldig@dres.nl

ziet er cool uit, die fade rij er achter geeft ook een leuk effect op de grond/muur.

Vraagje: waarmee maak jij .GIF?

[Bericht gewijzigd door willem. op maandag 22 januari 2007 13:11:08

Via bijv. Jasic Animation Shop 3 kan dat heel gemakkelijk van een video bestand een gewoon .GIF bestand maken..
Zoek maar eens google, daar kun je denk ik wel een demo verzie downloaden..

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Anoniem

cool!!
nichtrijder!>:)
een vriend van mij zoekt al heel lang zo'n schema

neem dan een ne555 met 3 4017 aan elkaar en daarna de uitgangen verbinden met diodes. als je niet snapt maak ik wel ff een schema in crocodile clip

handige/goeie prog die crocodile sclips :+

Op 22 januari 2007 18:09:03 schreef Andreesie:

nichtrijder!>:)

nichtrijder? dat is illegaal in sommige landen he!
google?

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry

Het is ook voor andere doeleinden bruikbaar... Zoals in de auto in plaats van er buiten >:)..

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Henry S.

Moderator

WTF is een nichtrijder?

Oh, Nightrider!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

hihi dat filmpje ken ik ook :P

p.s. ben nu ook 12 lichts loopicht maken :D

heb het eens in i²c gebit banged :) lang leve ASM

ik heb het af :D:D
http://members.home.nl/e-gul/looplicht%20voor%20andreesie/looplicht.JPG

voor de geintieerde mensen hier de cc download]

ik ben nu ook een andere versie an het maken :D

edit /// : ziehier voor een nieuwe topic :D

[Bericht gewijzigd door tolunay op maandag 22 januari 2007 19:12:13

Henry S.

Moderator

Mooi, dan nu weer on topic?
Show your projects Dus niet te veel offtopic gedoe, dat was hopelijk duidelijk na de actie van Jeroen B.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

hella !! op hoeveel volt werken die numitrons ?

Dit topic is gesloten