sven
pointers don't kill programs, programmers kill programs
nee, dat kan ik nog wel eens proberen. Maar is het verschil tussen altera en xilinx fpga's dan zo groot? ik dacht eigenlijk van niet maar heb totaal geen ervaring hiermee dus weet het eigenlijk niet.
sven
pointers don't kill programs, programmers kill programs
Heb zelf enkel maar ervaring met de tools. Quartus is 1 pakket , terwijl ISE (van Xilinx) maar een samenraapsel is van verschillende losse programma's
Maar ik ben echt geen ervaringsdeskundige hoor 
Ik heb met Quartus ook wel eens gehad dat ie de licentie file niet wilde pakken. Geloof dat ik toen nog een keer de licentie heb opgevraagd (exact dezelfde gegevens) en in een andere map had gezet (map van Quartus zelf). Een van die twee heeft geholpen, weet niet meer welke.
Op 8 februari 2007 15:35:56 schreef elektroverslaafde:
nee, dat kan ik nog wel eens proberen. Maar is het verschil tussen altera en xilinx fpga's dan zo groot? ik dacht eigenlijk van niet maar heb totaal geen ervaring hiermee dus weet het eigenlijk niet.
Tussen de FPGA's is er niet veel verschil. Met beide chips kun je dezelfde problemen oplossen.
Maar de quartus tool is een heel stuk eenvoudiger en praktiser. Je zult daarom ook veel meer Altera gebruikers aantreffen op CO.
Je probleem met het opstarten is bijna 100% zeker te wijden aan je licencie instelling met je netwerkkaart en je manier hoe je verbonden bent met internet.
En toch kun je zo gemakkelijk zien of je .dat file voor je licencie overeenkomt met het NIC ID staat er gewoon leesbaar in als je de file opent met wordpad. Je NIC ID kun je aflezen in Quartus bij de licencie tab onderaan. De link waar Quartus zijn licentie file neemt staat ook duidelijk aangegeven. Als je meer dan 1 drive hebt kijk goed na welke drive hij gebruikt.
Ik hoop dat je licentie link (pointer) juist staat naar je laatst aangemaakte of gedownloade .dat file zodat hij niet steeds op je oude ongeldige .dat file staat. (dit komt zeer gemakkelijk voor!)
Bedankt voor de reacties,
Dit is mijn licentie:
FEATURE quartus_lite alterad 2007.07 15-jul-2007 uncounted \
B51ABDFFC8F3 HOSTID=0014a438d170 SIGN="1A72 343C 20EF 1A54 \
5B10 42B4 58CD B5D5 BF0F 87D2 B994 6A88 34E4 51D5 B24B 043A \
7777 3353 2E55 AAA1 8011 0254 E382 DF50 B286 F726 9759 06E7 \
EAB4 71A6"
INCREMENT alteramtiwe mgcld 2007.07 15-jul-2007 uncounted \
3D46F26664657EAB0DDB VENDOR_STRING=53B2F297 HOSTID=0014a438d170 \
SUPERSEDE ISSUER=Alterav3.3
En dit is de naam:
0014a438d170__0-77380118398871.dat
willen jullie even kijken of dit goed is? ik begrijp er eigenlijk wijnig meer van. alvast bedankt
Op 8 februari 2007 16:35:24 schreef elektroverslaafde:
Bedankt voor de reacties,Dit is mijn licentie:
FEATURE quartus_lite alterad 2007.07 15-jul-2007 uncounted \
B51ABDFFC8F3 HOSTID=0014a438d170 SIGN="1A72 343C 20EF 1A54 \
5B10 42B4 58CD B5D5 BF0F 87D2 B994 6A88 34E4 51D5 B24B 043A \
7777 3353 2E55 AAA1 8011 0254 E382 DF50 B286 F726 9759 06E7 \
EAB4 71A6"
INCREMENT alteramtiwe mgcld 2007.07 15-jul-2007 uncounted \
SUPERSEDE ISSUER=Alterav3.3En dit is de naam:
0014a438d170__0-77380118398871.datwillen jullie even kijken of dit goed is? ik begrijp er eigenlijk wijnig meer van. alvast bedankt
Als de NIC ID die je ziet onder de license setup ook = 0014a438d170 zou dit moeten kloppen.
Je geldigheids datum zou dan 15-juli-2007 zijn. Ik veronderstel dat er geen problemen zijn met je PC klok. Die moet altijd de correcte datum-uur weergeven.... Want anders is dit ook een bron van problemen. Ik heb dit probleem met mijn labtop omdat de klok daar zijn batterij blijkbaar verloren heeft.....
deze waarde
"INCREMENT alteramtiwe mgcld 2007.07 15-jul-2007 uncounted \
SUPERSEDE ISSUER=Alterav3.3"
staat er bij mij niet in maar is waarschijndelijk iets extra die ge-enabled is....
Welke devices hebt je bij de instalatie laten instaleren, of heb je alles genomen. want het zou ook kunnen dat je de device die je wilt gebruiken niet geinstalleerd is...
En niet alle devices zijn toegelaten voor de web versie. maar de MAX reeks, cyclone en cyclone II reeks zeker. En dit zijn de meeste gebruikte
[Bericht gewijzigd door fotoopa op ]
Ja volgens mij klopt dat ook, maar er staat nog m'n andere mac adres achter dus:
0014a438d170 , 000ae4e6c49e
zou deze laatste dan eigenlijk weg moeten zijn?
ik heb de tijd van m'n computer goed staan. Ik heb gewoon alle mogelijke divice geinstalleerd. bij de gene die niet geistalleerd zijn staat not installed. maar deze heb ik nog nooit gebuikt.
[Bericht gewijzigd door elektroverslaafde op ]
Op 8 februari 2007 17:34:38 schreef elektroverslaafde:
Ja volgens mij klopt dat ook, maar er staat nog m'n andere mac adres achter dus:
0014a438d170 , 000ae4e6c49e
zou deze laatste dan eigenlijk weg moeten zijn?
Het kan zijn dat je echte NIC ID het tweede is en dan zou het niet gaan! Er is maar een die zal werken, vermoedelijk ligt daar je probleem
update:
anders moet je de licentie aanvragen voor je tweed NIC ID, ik denk dat je dit zelf ergens kunt invullen.
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Op 8 februari 2007 17:36:53 schreef fotoopa:
[...]Het kan zijn dat je echte NIC ID het tweede is en dan zou het niet gaan! Er is maar een die zal werken, vermoedelijk ligt daar je probleem
update:
anders moet je de licentie aanvragen voor je tweed NIC ID, ik denk dat je dit zelf ergens kunt invullen.
op de site van altera kan je handmatig een NIC code invoeren.
In het commandwindow van windows met het command
IPconfig /all krijg je een overzicht van je netwerk kaarten.
Hier kan je ook uithalen welke je wireless en welke je UTP ethernetkaart is.
Ik heb vandaag voor mijn quartus op nieuw een licentie aangevraagd en het op deze manier gedaan. Dit werkt. 
Op 8 februari 2007 17:54:52 schreef jovak:In het commandwindow van windows met het command
IPconfig /allkrijg je een overzicht van je netwerk kaarten.
Wat moet je ingeven opdat het dos venster zou blijven openstaan, bij mij sluit die onmiddelijk en kan het niet uitlezen.....
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Op 8 februari 2007 18:06:24 schreef fotoopa:
[...]Wat moet je ingeven opdat het dos venster zou blijven openstaan, bij mij sluit die onmiddelijk en kan het niet uitlezen.....
Ik open het doswindow eerst
dan krijg ik gewoon een command prompt en daarna blijft het venster gewoon open staan.
anders zou je ' IPCONFIG /all |more ' kunnen proberen .
eerst cmd openen (start, run, cmd), dan het commando invullen.
Ik heb trouwens ook wel eens de virtuele adapter van VMWare gebruikt als mac adres voor de registratie, dat ging ook gewoon dus het lijkt er niet op dat ze nog kijken naar een bepaalde NIC.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
waarom gebruik je de automatische licentie retrieval niet van quartus in plaats van da ge-email ?
enne der kan nog iets anders mis zijn .... Draait flexlm wel correct op je machine ? misschien is daar aan geknoeid ....
ga eens naar control panel en zie eens of daar flexlm staat. en open dat eens. kijk eens of daar geen error messages staan in de log ...
en meerdere netwrrk kaarten is geen probleem. ik zit met dual netwerk kaarten in zowel mijn laptop als mijn ontwikkelmachiene .
quartus heeft daar geen last van.
Op 8 februari 2007 19:23:43 schreef free_electron:
waarom gebruik je de automatische licentie retrieval niet van quartus in plaats van da ge-email ?
bedankt voor de reacties
Dan krijg ik dit te zien: (dus vandaar dat ik dat niet doe)
Invalid Parameters
Some of the information provided by the Quartus II software for automatically requesting a license was incomplete. Please request a license file at the Altera License Center
Update:
Ik weet niet wat flexlm is, maar ging dus zoeken en vond alleen bestanden met flexlm erin bij xilinx en dus niet bij quartus. dus ik denk niet dat het correct werkt. ik ga nu eerst even naar google om te kijken wat dat is.
Op 8 februari 2007 19:35:40 schreef elektroverslaafde:
[...]Dan krijg ik dit te zien: (dus vandaar dat ik dat niet doe)
Invalid Parameters
Some of the information provided by the Quartus II software for automatically requesting a license was incomplete. Please request a license file at the Altera License Center
Dat klopt, als je in Quartus met 2 NIC ID's staat zal de automatische retrieval niet gaan omdat Altera niet weet voor welke ID hij een license moet afleveren.
Ik heb het ook juist manueel moeten doen voor mijn vernieuwing want volgende week zou hij vervallen. Manueel heeft het direct gewerkt en mijn license is nu weer voor 6 maanden upgedate
Op 8 februari 2007 19:35:40 schreef elektroverslaafde:
[...]Update:
Ik weet niet wat flexlm is, maar ging dus zoeken en vond alleen bestanden met flexlm erin bij xilinx en dus niet bij quartus. dus ik denk niet dat het correct werkt. ik ga nu eerst even naar google om te kijken wat dat is.
Flexlm is het software gedeelte die zoekt voor een geldige license. Oei we hebben destijds daar problemen meegehad op het werk als er nog andere programma's dit ook gebruiken. Maar ik kan nu niet direct meer zeggen waar je dit dan manueel moest aanpassen in een of andere lijst van Flexlm.....
Best eens kijken bij Altera of daar iets over te vinden is van instellingen of bij de probleem beschrijvingen...
update:
Je kan eens kijken met de tool:
c:\altera\61\quartus\bin\lmtools.exe
Daar krijg je de instellingen van Flexlm.
Bij Configuration using license File staat bij mij:
ALTERAD_LICENSE_FILE
ik vraag me af of daar bij jou iets anders zou staan.....
jovak
Op 8 februari 2007 19:39:47 schreef madwizard:
Die automatische retrieval heeft bij mij nog nooit gewerkt.
dat is dus wat bij mij ook fout ging. dus vandaag even tijd genomen om het dan maar met de hand te doen . 
Op 8 februari 2007 19:53:27 schreef fotoopa:
[...]
Flexlm is het software gedeelte die zoekt voor een geldige license. Oei we hebben destijds daar problemen meegehad op het werk als er nog andere programma's dit ook gebruiken. Maar ik kan nu niet direct meer zeggen waar je dit dan manueel moest aanpassen in een of andere lijst van Flexlm.....Best eens kijken bij Altera of daar iets over te vinden is van instellingen of bij de probleem beschrijvingen...
update:
Je kan eens kijken met de tool:
c:\altera\61\quartus\bin\lmtools.exe
Daar krijg je de instellingen van Flexlm.
Bij Configuration using license File staat bij mij:
ALTERAD_LICENSE_FILEik vraag me af of daar bij jou iets anders zou staan.....
Bij mij staat er niets ingesteld bij flexlm, wie weet wat de instellingen moeten zijn
Op 8 februari 2007 20:23:57 schreef elektroverslaafde:
[...]Bij mij staat er niets ingesteld bij flexlm, wie weet wat de instellingen moeten zijn
Je moet wel eerst:
"Configuration using license File" aanvinken vooraleer je iets ziet staan.
Als je dit aanvinkt en het blijft blank eventueel mijn tekst eens invullen maar dan is het eigenaardig dat dit niet automatisch zou gebeurt zijn. Maar het is te proberen....
dus: ALTERAD_LICENSE_FILE
Bedankt voor de reacties
Helaas zie ik dan ook niets, en als ik het zelf invul is het de volgende keer dat ik hem opend gelijk weer weg. zijn er nog andere dingen die hier moeten worden ingesteld?
@fotoopa,
dat ga ik eens doen, ik hoop dat hij dan helemaal gaat werken want het ziet er wel eenvoudiger uit dan ISE.
Bedankt voor alle hulp die ik heb gehad
Op 8 februari 2007 20:47:01 schreef elektroverslaafde:
Bedankt voor de reactiesHelaas zie ik dan ook niets, en als ik het zelf invul is het de volgende keer dat ik hem opend gelijk weer weg. zijn er nog andere dingen die hier moeten worden ingesteld?
Ik vermoed dat er iets totaal verkeerd gelopen is tijdens de install.
Waarschijndelijk heb je nog de download file staan op je PC. Ik zou quartus volledig uninstall doen. Je PC niet verbinden met een netwerk of internet, gewoon volledig los. tussen de uninstall en de nieuwe install eerst heropboten. Quartus her installeren met de nodige device opties ( MAX7000 reeks, MAX II, cyclone en cyclone II
Quartus opstarten en zien of hij je key nog vindt, die staat doorgaans afzonderlijk onder c:\altera\key\xxx.dat maar als het pointeerd naar je goede license file is het oké, die met je NIC ID van je netwerk in je PC en die overeenkomt met deze die je ziet in Quartus.
Hiermee zou alles moeten draaien.
Update: ik veronderstel dat je toch werkt onder WinXP.....
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
mare, het gaat nu wel TE offtopic he.
dit topic heeft als onderwerp "FPGA waarom zoweinig nieuwe gebruikers?" en NIET "waarom werkt mijn software niet..."