gerber editor

Ik laat normaal gezien steeds m'n printjes maken bij olimex. Na een week en meerdere emails heb ik echter nog geen reactie.
De reden dat ik olimex gebruik is dat je meerdere designs samen kan laten mergen tot 1 "project" dus ook maar 1 keer opstartkost.
Aangezien ik dus geen reactie krijg, ben ik op zoek naar andere leverancier (bv ledsee). Daar kan je echter niet meerdere designs naartoe sturen.

Ik ben dus nu op zoek naar een gerber-editor waarmee ik meerdere designs kan "mergen" tot 1 grote print, dewelke dan weer ge-paneliseerd kan worden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Liefst free-ware...

pointers don't kill programs, programmers kill programs

Volgens mij had Xantus laatst meerdere printjes tegelijk bij ledsee laten maken. Ik denk dat GerbMerge wel iets is, al heb ik het zelf nooit gebruikt.

idd. Dat ware deze.
Ik heb ze alsvolgt gemaakt:

  • Alle boards appart door de CAM processor de gerber files nagekeken in gcprevue (gratis versie).
  • Toen ze allemaal goed waren (alles op de goede layers etc) ze in GerbTool geïmporteed en als losse projecten opgeslagen (goede import instellingen anders kloppen de maten niet meer).
  • Daarna een nieuwe project gestart en de verschillende projecten gemerged tot 1 groot project (wel opletten dat ze allemaal dezelfde layers gebruiken anders gaat het mis).
    (Er is ook een standaart panalizer en advanced panalizer alleen heb ik die niet aan de praat gekregen)
  • Daarna de toolpath's geoptimized.
  • Vervolgens de 2mm freeslijnen toegevoegd. (Dit weet ik niet zeker maar zo zijn ze bij mij gekomen. Als je wel freeslijnen toevoeged krijg je foto 3 anders foto 4).
  • Vervolgens gerber file genereren.
  • de nc en drill config file moet je herschrijven zoals ze die bij eagle gebruiken.
  • Vervolgens alles weer gecontroleerd in gcprevue
  • Als alles goed is opsturen.

gcprevue is gratis en zoals het daarin eruit zit zo krijg je ze ook van niels
GerbTool is er in een gratis en niet gratis versie. De gratis versie kan je tot een x aantal bordjes samenvoegen bij de betaalde oneindig.

GerbMerge heb ik ook geprobeerd maar die deed het bij mij helaas niet :(