Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
U hebt gezocht op enoverend:
Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 16 maart 2007 19:32:37 schreef KT88:
Wat is enoverend? [afbeelding]Enerverend misschien?
zoekend naar vernieuwing volgens mij
Op 16 maart 2007 19:01:47 schreef Electro:
VB: je vraagt iets en iemand antwoord iets dat er totaal niet mee te maken heeft (off-topic) dat kan enorm enoverent zijn.
Normaal gesproken kan ik toch wel redelijk inschatten wat iemand bedoelt, maar hier kan ik niets mee, echt niet.
"Irritant" zou nog het meest op zijn plaats zijn, lijkt mij.
Toch 123 hits 
http://www.google.nl/search?q=enoverend
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
kan dat Cochat niet een beetje gepromoot worden?
want nu zegt er bijna nooit iemand iets, daardoor komen er nog maar weinig mensen en zegt er nooit iemand iets, enz. enz.
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Sparks
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
Enerverend heeft oorspronkelijk de negatieve betekenis 'op de zenuwen werkend', maar wordt tegenwoordig vooral gebruikt met de positieve betekenis 'spannend', 'opwindend'.
Toelichting
De betekenis van enerveren is: 'de zenuwen prikkelen', 'op de zenuwen werken'. Het tegenwoordig deelwoord enerverend betekent dus eigenlijk: 'de zenuwen prikkelend', 'op de zenuwen werkend'. Dat is geen positieve betekenis. Het werkwoord enerveren raakt in Nederland in onbruik.
Het als bijvoeglijk naamwoord gebruikte deelwoord enerverend ontwikkelt zich in betekenis tot 'spannend', 'opwindend'. Recentere woordenboeken zoals het Ster Woordenboek voor de Basisschool illustreren dit. Als voorbeelden vinden we een enerverende wedstrijd, een enerverende gebeurtenis.
klein is fijn
Moderator
Op de laatste enigzins serieuze post zijn geen inhoudelijke reacties gekomen.
Ik zie zelf niet zo veel in het voorstel, te omslachtig en onlogisch voor zowel gebruikers als moderators.
Om vervuiling tegen te gaan gaat doe ik dit topic nu op slot.