Op 11 augustus 2003 00:16:40 schreef Raymond:
staat nog gewoon bij leveranciers op de prijslijst.En een snelle opamp is makkelijker te vervangen dan een lcd display driver
(die 7207 is echt nergens meer te vinden. Hooguit een of ander vaag taiwanese leverancier)
De ICM7207A staat bij Barend Hendriksen uit Brummen in de prijslijst...
Maar je wilde toch een PIC gaan gebruiken als frequentie-teller?
Ow da's mooi. Maar 17,50 is niet weinig! Die 7224 kost ook al zoiets. Dus dan kost alleen de aansturing van de lcd al iets van 40 euro....
De pic was ik van plan te gaan gebruiken omdat ik nergens de onderdelen voor de elektuur lcd aansturing kon vinden.
Nu ik wel alle onderdelen kan vinden, wil ik nog steeds een pic gebruiken, omdat die meer mogelijkheden biedt. (hoewel met een beetje kunst en vliegwerk de elektuur versie ook zou moeten kunnen tellen)
Zo kan je daarmee ook externe frequenties tellen en ook in het lcd karakters laten zien (dus bijvoorbeeld in het lcd "sinus" zetten oid.)
Wat het verschil in kosten is, weet ik niet.
En mischien is het leren werken met pics wel leuk. Hoewel het er wel erg moeilijk uitziet. (ik heb totaal geen programmeer ervaring)
Koen Van Vlaenderen
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
begin gewoon met iets simpel ( tutorial van deze site ).
Dan bedenk je iets anders vrij simpel, daar ga je mee verder. Je probeert het bestaande wat uit te breiden.
Wees niet direct ontmoedigd dat het niet meteen werkt. gouden tip zorg ervoor dat je ergens je code kunt simuleren, zo kun je makkelijk fouten opsporen.
Dan kun je beginnen aan je uiteindelijke project. implementeer stap voor stap een functie, niet alles tegelijk want dan loopt het fout 
Wees niet direct ontmoedigd dat het niet meteen werkt. gouden tip zorg ervoor dat je ergens je code kunt simuleren, zo kun je makkelijk fouten opsporen.
Hoe pak je dat simuleren aan?
Koen Van Vlaenderen
De vergeetachtigheid bewijst grotere diensten aan het hart dan het geheugen aan het verstand.
ik heb enkel ervaring met AVR's en daar kun je in AVR studio ( van atmel zelf ) dus assembler doen, compilen en dan simuleren/debuggen.
Het lijkt een ingewikkeld progje maar je kunt alles in de gaten houden. Elke pin, geheugenbyte kun je bekijken en simuleren. zeer handig om fouten er uit te halen!
Roland: Ik heb je mailtje ontvangen.
Ik zal daar volgende week op terugkomen. Ik ben nu nog wat te druk om dit soort dingen allemaal te regelen 
het lijkt me trouwens wel stoer om met pics te kunnen werken:
http://www.mhennessy.f9.co.uk
electronics
hifi-pre-amp
en dan clicken op "update-graphics vfd module installed"
Zijn voorversterker is echt heel cool bedienbaar met een pic (de 16F877). Echt toppie dat dat kan met zo'n controllertje! 
alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
Op 12 augustus 2003 19:40:10 schreef Raymond:
Roland: Ik heb je mailtje ontvangen.Ik zal daar volgende week op terugkomen. Ik ben nu nog wat te druk om dit soort dingen allemaal te regelen
het lijkt me trouwens wel stoer om met pics te kunnen werken:
http://www.mhennessy.f9.co.uk
electronics
hifi-pre-amp
en dan clicken op "update-graphics vfd module installed"Zijn voorversterker is echt heel cool bedienbaar met een pic (de 16F877). Echt toppie dat dat kan met zo'n controllertje!
grrr dit is dus precies in mn koppie had erg mooie pre-amp
daar gaat mn glorie haha
sille
Electronics is a fine hobby ;-) http://www.electro-online.be
Op 10 augustus 2003 00:18:17 schreef Roland van Leusden:
Hier het beloofde schema:vanleusden.xs4all.nl/co/max038.jpg
1Mb groot.
iemand ooit gemaakt of besteld???
wat is de resolute van de frequentie ongeveer? kan je alle frequenties (ongeveer) vloeiend bereiken?
ik ben zeer geinteresseert in dit schema.
kan iemand mij miss meer informatie bezorgen over deze schakeling???