[Robotica] Show je robot!

Op 24 maart 2007 16:31:42 schreef Henk hobby:
Wat loopt dat ding zenuwachtig zeg....:D

Dit is ook leuk, de productierobot in het weekend... http://www.youtube.com/watch?v=wOCmoYU6h1Q

LOL!
Die vent komt trouwens akelig dicht met z'n hersenpan bij de vloer.
En die geeft zo te zien niet mee...

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...

mja, als je je verveelt... maar ik had het stoeltje veel harder in het rond laten draaien :P
mijn ontwikkelrobotje is op het moment een beetje stoffig aan het worden. hij bestaat vooral nog uit losse onderdelen die nog niet echt een geheel vormen. hopelijk heb ik binnenkort weer wat meer tijd om er aan te werken...

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Lucky Luke

Golden Member

ik zou die landmachtrobot wel eens willen zien lopen door een berg prikkeldraad (paar afgerolde rollen door elkaar gegooid).

volgens mij komt 'ie daar niet zonder struikelen uit... maar ik kan het mis hebben. wel een mooi ding trouwens.

maar ik dacht dat het hier het idee was je eigen robot's te showen...

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Ja dat dacht ik ook eigenlijk, maar kwam hem toevallig tegen, en zag dat er zoveel stonden die geen "eigen robot" waren.

elmowww

Golden Member

Op 28 maart 2007 16:38:46 schreef van willigen:
Ja dat dacht ik ook eigenlijk, maar kwam hem toevallig tegen, en zag dat er zoveel stonden die geen "eigen robot" waren.

Er komt me iets boven met sloten en er in springen enzo... Bekend? :P
Maar dat zijn wel dé echte robots :P die lopende vind ik wel gaaf :) Over battlebots: beetje jammer om die hier te posten. Graag iets met eigen "rekenkracht"

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

http://users.telenet.be/CyrusTheVirus/Project%20AMR/A.M.R..jpg

Hier een foto van mijn eindproject van school (hoogste punt ooit mee behaald)

Voor meer foto's klik hier

Info:
3 microcontrollers van Microchip
2x 1200watt H-Brug
2x20V 10A gestabiliseerde voeding
2x12V 12Ah accu's
2x300watt motoren (uit stepjes gehaald)
5x IR sensor
2xSonar Sensor
1xDigitaal kompas
1xWireless camera
en 1 I2C afstandsbedieding met draad en LCD erop(helaas niet draadloos maar hadden we nog ff vlug gemaakt voor de lol)

Mechanica allemaal zelf gemaakt dus ook de rupsbanden.

Voor meer info ask

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

OMG :O wat een gevaarte!!

misschien dat je een filmpje kan posten? lijkt me vet om zo een rupsbanden aangedreven robot te zien.

hoe zit t met zijn functies?

echt knappe robot

in wat heb je die geprogrammeerd?

douwe

vroeger was ik een twijfelaar maar plots weet ik het niet meer zo goed.

nice, heb ik ook al altijd willen maken met zo een camera op :p
wat heeft dat ding wel niet gekost?
heb je geen bundel van je eindproef?

ja ik ook wie weet met mijn robot nu

Ja zal eens kijken voor een filmpje ben nu niet thuis.

Hij is geprogrammeerd in C, hij kon ronden rijden en dan nergens tegen aanrijden of je kon graden instellen waar hij naar toe moest rijden bijvoorbeeld noorden of zuiden.

Het heeft redelijk wat gekost 1000euro en meer, hij staat nu nog op school maar misschien kan ik hem over kopen.

Wat bedoel je met bundel, als je intresse hebt in de schema's kan ik je die wel geven (alleen moet er nog een hoop verbeterd worden eigenlijk).

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

ik heb daar ook wel interesse voor

ik wil die schema's ook wel.

douwe

vroeger was ik een twijfelaar maar plots weet ik het niet meer zo goed.

Hallo Jeroen

Ik ben ook zeer geinteresseerd in die robot!

Ik zal vanavond even kijken of ik de schema's kan plaatsen ben nu op mijn werk.

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de constructie tijd en met hoeveel man.. Ik vind hem echt heel erg coowl!

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

Op 29 maart 2007 12:11:31 schreef Nieko:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de constructie tijd en met hoeveel man.. Ik vind hem echt heel erg coowl!

We hebben met 3 man een half jaar er aan gewerkt. En een hoop elektronica opgeblazen, heb nu een doos vol picjes liggen.

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

Jeroen: kun je contact opnemen met lfhlemmens AT hotmail punt com?

Op 29 maart 2007 12:35:19 schreef pinballman:
Jeroen: kun je contact opnemen met lfhlemmens AT hotmail punt com?

Dat kan, en dan :P ?

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

Mijn inige deelneming die pic zijn onvervangbaar (buiten natuurlijk als je er nieuwe koop)

Ziet er echt geweldig uit.. Maar op een van de foto's kan je soldeerverbindingen zien waar 2 draden aan elkaar gesoldeerd zijn.. Zit wel krimpkousje overheen.. maar maar half.

Deze foto en dan rechtsmidden ongeveer.

[Bericht gewijzigd door Mr GAmba op donderdag 29 maart 2007 13:34:56

Op 29 maart 2007 13:34:11 schreef Mr GAmba:
Ziet er echt geweldig uit.. Maar op een van de foto's kan je soldeerverbindingen zien waar 2 draden aan elkaar gesoldeerd zijn.. Zit wel krimpkousje overheen.. maar maar half.

Deze foto en dan rechtsmidden ongeveer.

ja zijn oude foto's

//Project Quadrocopter 2.0 in progress //dsESC4x //PIC32Flight

erg mooi gemaakt
dikke pluim!
rubsenbanden zijn inderdaat mooi maar ik begin toch liever met wielen. als ik later nog eens een ouwe 2e hands tank tegen kom kan ik daar me electronica in bouwen.

stef

Erg mooi gemaakt inderdaad. alleen bij de eerste aanblik had ik verwacht dat hij meer zou kunnen. maar dat kan natuurlijk altijd nog ;)
zijn die 2 acccutjes overgens niet wat ligt voor die 2 zware motoren?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough