Hallo lieve schatjes,
hieronder enkele (laag qualiteit) foto's van mijn project:
http://users.skynet.be/fa296995/IMAGE01.JPG
http://users.skynet.be/fa296995/IMAGE02.JPG

Mijn vraag is nu:
Stel dat ik een enorm goed visual basic programma schrijf, mooi en foutloos, makkelijk te bedienen, om
mijn hardware aan te sturen. Is dit mogelijk om dit vervolgens te verkopen EN geld mee te verdienen?
Iemand ervaring mee? Stel dat ik nu schema van de hardware
of de gemaakte hardware er bij geef..
Iemand ook een idee qua prijzen?
We werken nu al met 2 constant aan dit programma. Is
immidels al 50pg's lang, zeer geavanceerd ondertussen.

Greetz jaro

Hmmm,

Hieruit geld kloppen... veel geluk, maar moeilijk denk ik.

En overigens, 50 pagina's code voor 4 lampjes aant te sturen?
Is dat niet net iets te omslachtig? :s

Mickeysoft is er rijk mee geworden ;)

Of iets geld oplevert weet je pas als het aanslaat.

Zeer zeker niet,
het bestaat onder andere uit:
verschijdene looplicht-settings (vooruit, achteruit, dubbel + de mogelijkheid om lampen uit te sluiten)
een BPM insteller mét feedback (vb ingestelde BPM = 140, werkelijke is 150 ==> timers zullen constant aangepast worden tot BPM 140 bereikt is)
Programmeer methode :
om verschijdene effecten aan te zetten/uit te zetten/
timers instellen volgens een uurschema..
Communicatieinstelmogelijkheiden (bitrate.. delay time berekenen, ..)
Input aan microcontroller voor geluid, die dit doorstuurd
naar PC, die vervolgens dit omzet in alweer, programmeerbare lichteffecten (looplicht op beat, 1 beatlamp, 3 die met x ms delay volgen en bv on time iets langer)
Werkzaamheden:
* Het geprogrammeerde schema kan worden opgeslagen,
en vervolgens terug geopend worden..

* Chique layout, beetje streven naar 3D..
* Instelmogelijkheden welke lampen zich waar bevinden
* Vermogenberekening van de lampen
* 'Gevoel' voor welk type muziek er speeld, moet
geanaliseerd kunnen worden uit beat input, aanpassen
naar bepaald opgeslagen configuratie
..............

IEMAND IDEETJES ? POSTEN!!

[Bericht gewijzigd door Yarule op ]

Hier geld uit halen? Vergeet het maar. 50 pagina's code voor 4 lampjes duidt niet op een zeer degelijk programma.

Op 6 april 2007 20:24:02 schreef Yarule:
IEMAND IDEETJES ? POSTEN!!

Zodat jij er geld uit kan halen? ;)

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op ]

Op 6 april 2007 20:28:19 schreef klein is fijn:
Hier geld uit halen? Vergeet het maar. 50 pagina's code voor 4 lampjes duidt niet op een zeer degelijk programma.

Al eens naar een fuif geweest en naar de lampen gekeken?
Deze gaan zeer mooi mee op de muziek of juist niet..
Mijn bedoeling is dat deze ALTIJD mooi mee gaan op de muziek!
Ik heb ook zo soms een gevoel dat bij bepaalde stukjes in muziek bijvoorbeeld trance dat je kunt 'voelen' hoe je
die lampen wilt doen gaan. DIT willen wij bereiken, en dit
vergt REGELS code!
Ben eigenlijk ook nog altijd op zoek naar een mooi en simpele zero cross detector (voor dim effecten, dat de lampen soft aan en uitgezet worden, geeft een beetje trancy sfeer..)

[Bericht gewijzigd door Yarule op ]

Op 6 april 2007 20:30:23 schreef Yarule:
Al eens naar een fuif geweest en naar de lampen gekeken?

Neuh, tijdens een "fuif" interresseer ik me niet zo in de lampen, er lopen meestal interressantere dingen rond. ;)

Deze gaan zeer mooi mee op de muziek of juist niet..
Mijn bedoeling is dat deze ALTIJD mooi mee gaan op de muziek!
Ik heb ook zo soms een gevoel dat bij bepaalde stukjes in muziek bijvoorbeeld trance dat je kunt 'voelen' hoe je
die lampen wilt doen gaan. DIT willen wij bereiken, en dit
vergt REGELS code!

Denk je nu echt dat iemand een complete computer mee gaan zeulen om 4 lampjes aan te sturen?

Practische toepassing: 0,0

Op 6 april 2007 20:35:35 schreef klein is fijn:
[...]Neuh, tijdens een "fuif" interresseer ik me niet zo in de lampen, er lopen meestal interressantere dingen rond. ;)

Noem je die 'dingen'? Zo wordt het noooit wat :P

Op ons scoutsfuif; zeulen ze wel borden (DMX controllers) met LCD displays in
trekt wat op een mengpaneel mee van 1m op 3m, een laptopje
kan er toch nog wel bij ?

Als het nu stand-alone was...

Op 6 april 2007 20:36:58 schreef Henry S.:
[...]
Noem je die 'dingen'? Zo wordt het noooit wat :P

Haha groot gelijk!

Haha, op een fuif zijn er meestal harmonische bewegingen te zien waar ook ik geen intresse heb tot de lichteffecten.

Maar of het geld oplevert? Tegenwoordig is iedereen zodanig verwend met allerlei toeters en bellen dat weinig nog kan imponeren, geloof me.

Een goed programmeerbare PC-based DMX lichtshow uit kant en klare producten is niet heel duur meer vandaag de dag.

Ik denk dat het erg moeilijk is tegen de chinese producten en de diverse opensource-softwarepakketten op te concurreren op dit gebied.

Echter; op basis van de foto's kan ik dit topic uberhaupt moeilijk serieus nemen, ervaar het persoonlijk als een troll en zal het om die reden proberen te negeren.

mischien kan je inhet verhuur milieu er wat mee verdienen

fuif , feestjes , kermissen , chiro

geef es wat specs van je systeem

en waarom een pc die lampen aanstuurt , een onafhakelijke controller kan dit toch ook en het is compakter

Op 6 april 2007 20:38:01 schreef Yarule:
Op ons scoutsfuif; zeulen ze wel borden (DMX controllers) met LCD displays in
trekt wat op een mengpaneel mee van 1m op 3m, een laptopje
kan er toch nog wel bij ?

Als iemand een complete lichttafel heeft, denk je dat ie nog zit te wachten op een Visual Basic progje voor vier lampjes?

Overgens, dit is alleen maar het antwoord op jouw vraag of er geld mee verdiend kan worden, voor de rest wel een leuk projectje, voor de hobby.

Op 6 april 2007 20:39:23 schreef Yarule:
Haha groot gelijk!

Hou jij je daar eens buiten. ;)

mits je geld kan verdiennen met je softwaren dan gaat 50% naar CO, zie maar hoeveel topics je wel niet hebt geopend voor vragen;)

Op 6 april 2007 20:39:45 schreef shortcircuit:
Haha, op een fuif zijn er meestal harmonische bewegingen te zien waar ook ik geen intresse heb tot de lichteffecten.

Maar of het geld oplevert? Tegenwoordig is iedereen zodanig verwend met allerlei toeters en bellen dat weinig nog kan imponeren, geloof me.

Vind ik ook spijtig.. Vroeger was het ook allemaal veel mooier, simpelweg een houten bord met uitgesneden letters
waar langs alachter zo'n projector met vlammen op scheen
Héééél mooi, maar nu de cheap ass vervanging is al zo'n
beamer van rond de €1000, en dees geeft niet datzelfde,
zelfgemaakte gevoel :s Lasers ben ik anders wel voor te vinden deze vind ik heerlijk :D

Op 6 april 2007 20:42:01 schreef Extragroot:
en waarom een pc die lampen aanstuurt , een onafhakelijke controller kan dit toch ook en het is compakter

dat bedoel ik met stand alone, is nu btw nog een samengeraapt zooitje.

Spijtig :s heeft er hier helemaal niemand ervaring
met zijn eigen hobbiestuk te verkopen ?

Jawel, maar dan wel compleet.

Op 6 april 2007 20:42:01 schreef Extragroot:
mischien kan je inhet verhuur milieu er wat mee verdienen

fuif , feestjes , kermissen , chiro

geef es wat specs van je systeem

Wel, een goedkope PC is nog altijd goedkoper dan bv zo'n
kleuren touchscreen van siemens (die je aan de PLC hangt)
en ook makkelijk te bedienen.
Deze schakeling ben ik van plan te gebruiken in mijn garage
waar ik al een paar (leuke :p) fuifjes heb gegeven, allemaal met zelf gemaakt hobbiemateriaal :D

Op 6 april 2007 20:45:55 schreef Yarule:
Spijtig :s heeft er hier helemaal niemand ervaring
met zijn eigen hobbiestuk te verkopen ?

Weinig vrouwen hier op het forum

[Bericht gewijzigd door JuuL op ]

Op 6 april 2007 20:35:35 schreef klein is fijn:

Denk je nu echt dat iemand een complete computer mee gaan zeulen om 4 lampjes aan te sturen?

nou ik in ieder geval wel lampen + muziek :)

Ik weet niet waar je woont, maar anders wil ik je best wel eens meenemen naar een evenement als ik daar werken moet. Dan moet je daarna jezelf de vraag maar stellen of het iets wordt

Het kan wel, maar er komt vrij veel bij kijken.

Zo zal het aan alle elektrische veiligheidseisen en bijkomende zaken moeten voldoen wil je het verkopen. Als het je interreseert, er zijn wat goede topic's over geweest op Co.

Natuurlijk heb ik zelf vroeger ook dit soort dingen gemaakt, en mijn analoge dimmertje voor acht bouwlampen op een LPT (acht kanalen analoog dmv PWM !) was tien jaar geleden echt niet veel beter uitgevoerd ;) maar is volgens mij nooit in mij opgekomen daar geld mee te willen verdienen.

Dat is gewoon onrealistisch, dat was het toen al terwijl dat soort apparatuur (en dan analoog..) indertijd nog het tienvoudige kostte van waar je het nu voor koopt.