ik kan aan fluke meters komen de 15b en 17b

respectievelijk 50,25 voor de 15b en 68,20 voor de 17b.

lijkt mij zeer nette prijzen zit nog te wachten op eventueel meer modellen bij deze aanbieder www.samenkopen.net

Ik kan zelfs de Fluke niet terugvinden! Maar dat zal wel aan mezelf liggen, vrees ik...

het was ook niet geheel duidelijk, voor mij ook even zoeken geweest

http://www.samenkopen.net/action_products/208611/762169

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op ]

De Fluke 15B en 17B zijn alleen voor de Chineese markt. In Europa worden deze niet verkocht. De genoemde prijzen zijn helemaal niet bijzonder maar gewoon de gangbare prijs plus transportkosten.

Ik weet niet hoe je hier bij een defekte meter nog garantie in Nederland gaat willen krijgen. Dat kan op zn minst nog een hele discussie worden. Voor de garantieafhandeling wordt er normaal een bedrag afgehouden waar alle gantiegevallen van betaald worden. Als er geen internationaal garantiebewijs bij zit heb je dus gewoon geen garantie.

De garantie in China is een verhaal apart. Ik heb het daar zelf meegemaakt dat een aannemer een zwembad moest repareren omdat dat onder de "garantie" viel. De daaropvolgende rekening werd uiteraard niet betaald. De aannemer ging naar de rechter en die gaf hem gelijk en meende dat die aannemer toch ook voor materiaal en mensen betaald moest worden.
Bij het volgende defekt aan het zwembad werd de reparatie dus zelf ter hand genomen. De aannemer kreeg daar lucht van en ging weer naar de rechter. De aannemer kreeg weer gelijk: het viel onder de garantie en dus moest de aannemer het defekt verhelpen. Daarvoor mocht hij alweer een rekening sturen.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op ]

Wat zou er "minder" zijn aan zo'n Chinese meter, gezien een Europese 110-serie meter zo'n twee tot drie keer duurder is?

Betalen wij gewoon te veel, of verkopen ze gewoon brol aan de Chinezen? :+

Geen idee. Ik heb daar echter nog nooit fatsoenlijk "eigen" gereedschap gezien.

De meter is hetzelfde, wij betalen teveel.

Betalen ze in China dan niet voor de merknaam "Fluke"?

Fluke heeft zn eigen vestiging in China. (staat op de Fluke site onderaan in de lijst bij Zhong Guo, da's chinees voor China ;-))

Op 19 mei 2007 21:55:01 schreef pros:
Betalen ze in China dan niet voor de merknaam "Fluke"?

Blijkbaar niet.

Net als orginele CD's kopen in Rusland voor een paar Dollars, of benzine, voor bepaalde dingen betalen we in het westen gewoon veel te veel.

't Is bijna de moeite om je multimeter zonder garantie in China te kopen en wanneer deze defect raakt gewoon een nieuwe te kopen.

Soms heb ik echt het gevoel dat we hier in het westen flink getild worden...

dat ben ik ook zeker met je eens dat we hier in het westen ZWAAR leeg gezogen worden.

waardoor,,

belastingen!!. import, btw, keuringen, veiligheidseisen, etc etc etc.

milieu normen...

Op 10 mei 2007 21:35:48 schreef alex278:
[...]

Ik heb de nodige handheld-multimeters gebruikt, en op de wat langere termijn (zeg anderhalf tot twee jaar) gaan ze allemaal wel een keer kaduuk. Net een keer te vaak op de grond gevallen, nat geworden, etc.....

das niet helemaar waar, ik heb deze :
http://img169.imageshack.us/img169/8771/zce5d566111083389a8c506ba1.jpg
maar dan de 3630 (zonder freq. teller).

ik gebruik hem al zo'n 15 jaar vrijwel dagelijks en hij doet het nog steeds uitstekend.
een keer in het jaar nieuwe batterij erin en een stofkwastje erdoor en hij kan er weer tegen aan.

mischien dat vroeger de kwaliteit beter was.

Als je onverwoestbaar zoekt :

http://members.home.nl/guidomennen/avo_8mk7.JPG
( worden nog steeds gemaakt, kijk maar eens bij farnell ... schrik niet te hard van de prijs )

Haha, de Avo!
Tijdens mijn studieperiode in de jaren '70 hadden ze niets anders dan Avo's (een paar tientallen) in het schoollabo.
Inderdaad onverwoestbaar.

[off topic]
Juist een nieuwe ongebruikte Fluke 187 op ebay.fr gescoord voor 200 Euro. :+
50.000 counts, true RMS, 0.025% basisnauwkeurigheid, dual display en bargraph, F, C , T°, duty cycle en pulse width meting + PC interface for data exchange and closed case calibration.
Zou maandag of dinsdag met de post moeten aankomen.
[/off topic]

CD :)

Op 19 mei 2007 21:43:53 schreef Henry S.:
De meter is hetzelfde, wij betalen teveel.

Toch niet. De 15 en de 17 zitten helemaal onderin de lijn van meters van Fluke. Hier zouden ze hetzelfde kosten, als ze verkocht werden.

Op 20 mei 2007 08:08:52 schreef Turbokeu:
Haha, de Avo!
Tijdens mijn studieperiode in de jaren '70 hadden ze niets anders dan Avo's (een paar tientallen) in het schoollabo.
Inderdaad onverwoestbaar.

Jup, en naast onverwoestbaar zijn ze ook nog eens onbetaalbaar

En met 20k / volt zijn het niet echt meters voor in de electronica :)

of je moet HV SMPS voedingen maken...

BTw ik was erg blij met mijn scoopje van iets meer dan 200 euro. escl. BTW en verzendkosten...

ik baal alleen van het mislopen van die keithley op MP op dit moment, hoewel ik twijfel of het een calibratiefout is of ernstigern (ik gok los contact, maar ben neit zeker)

Op 20 mei 2007 12:13:28 schreef Sine:
[...]

Jup, en naast onverwoestbaar zijn ze ook nog eens onbetaalbaar

en voor dat geld moet je er ook nog een batterij bij kopen !!!

Op 20 mei 2007 14:33:36 schreef High met Henk:
of je moet HV SMPS voedingen maken...

BTw ik was erg blij met mijn scoopje van iets meer dan 200 euro. escl. BTW en verzendkosten...

ik baal alleen van het mislopen van die keithley op MP op dit moment, hoewel ik twijfel of het een calibratiefout is of ernstigern (ik gok los contact, maar ben neit zeker)

Je moet eens met Henk Hobby mailen ... die had een ERG mooie keith staan op hun standje in rosmalen. type nummer ontschiet me eventjes ...

Op 20 mei 2007 11:19:19 schreef GJ_:
[...]
Toch niet. De 15 en de 17 zitten helemaal onderin de lijn van meters van Fluke. Hier zouden ze hetzelfde kosten, als ze verkocht werden.

Maar waarom worden deze hier niet verkocht... omdat ze liever duurdere modellen verkopen?
Ach het is Fluke, daar betalen de mensen wel voor.
Fabrikanten delen hun markt op in segmenten, met in elk z'n prijzen die bewust gecalculeert zijn om zoveel mogelijk profit te maken zonder dat het aso lijkt. En waag het eens om als handelaar iets uit een ander segment te halen, je wordt aangezien voor een ketter...

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]

Op 20 mei 2007 15:18:21 schreef Sine:
[...]

Je moet eens met Henk Hobby mailen ... die had een ERG mooie keith staan op hun standje in rosmalen. type nummer ontschiet me eventjes ...

ik laat even verstek gaan..... Ik zit ff met iets te hoge kosten..

na de bruiloft ena ls we eindelijk een huissie hebben zal er wel meer komen.

een hameg 203-7. 2x20mhz met 2 probes erbij voor 120 euro.

is dit een goed toestel voor een beginner?

of een 204-2