Marcel
AVR C tutorial http://expand.xs4all.nl/avr
Op 26 mei 2007 21:41:47 schreef veenie:
een hameg 203-7. 2x20mhz met 2 probes erbij voor 120 euro.is dit een goed toestel voor een beginner?
of een 204-2
Niet nieuw neem ik aan? Lijkt me wat aan de prijs. Een klein jaar terug heb ik nog een vergelijkbare scoop (Leader 1020, ook 2x20MHz) met 2 probes aangeschaft voor €50
edit: vanwege de nieuwe pagina quote toegevoegd.
[Bericht gewijzigd door Marcel op ]
Op 20 mei 2007 15:30:37 schreef Henry S.:
Fabrikanten delen hun markt op in segmenten, met in elk z'n prijzen die bewust gecalculeert zijn om zoveel mogelijk profit te maken zonder dat het aso lijkt.
Je hebt ook te maken met het verschijnsel 'kwaliteit moet duur zijn'. Als 'n chinese fabrikant besluit om keithley-2000-achtige multimeters per 100.000 te gaan maken, en ze voor 80 euro aan te bieden, dan krijgen de meeste mensen 't idee dat er iets niet klopt aan die dingen.
Op 6 mei 2007 14:17:02 schreef veenie:
capaciteit tot 10000uF ca. beetje gangbaar iig.ik denk dat ik met true rms al een aardig end kom op de meter voor ac.
in combinatie met max min en average moet ik daar al redelijk wijs uit worden
Dat is echt wel veel mijne kan tot 20uF, niet echt nauwkeurig, als je zoveel capaciteit wilt meten, kun je beter een capaciteits meter aanschaffen. Bij velleman heef men er ene tot 0,1pF tot 20mF http://www.velleman.be/be/en/product/view/?id=346053
ik denk zoiet van een 68 EUR
heb mijn oog laten vallen op een philips pm 3219 voor 80 euro.
of een tektronix 2440, voor 85 euro.
welke is een betere keuze?
waar moet ik op letten zodra ik langs ga voor te kijken?
[Bericht gewijzigd door veenie op ]
niemand? ga vanavond nog afspreken anders vandaar... sorry voor de kick maar is in dit geval nogal dringend.
edit was dubbelpost maar even iets nuttigs in gezet.
welke is betere keuze?
de 3219 zijn problemen met de buis dus die gaat niet meer door.
is de tektronix 2440 een goede scoop?
alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
heb al afspraak gemaakt met de verkoper
wacht alleen nog op bevestiging maar begrijp dat het een goede koop is
wellicht even wennen met instellen maar dat moet gaan lukken zeker met de manual
heb een afspraak gemaakt voor donderdagavond.
hoe kan ik snel en eenvoudig het apparaat testen de verkoper heeft hem geerfd van zijn oom en is niet bekent met het apparaat.
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Op de foto die je gepost hebt, is te zien dat de probe met een calibratie-pinnetje op het apparaat zelf verbonden is. Als dat in een blokgolf resulteert, en je kan die in de breedte wijzigen door met de tijdbasis te spelen, en in de hoogte door wat met de knopjes in het vak "VERTICAL" te friemelen, en dat met beide kanalen, ben je er zeker van dat die 85 euro goed besteed zijn.
zitten geen probes bij het apparaat de foto is van een andere van het zelfde type.
maar kan dus dat pennetje gebruiken en doorverbinden naar het binnendeel van de bnc connector met een draadje?
pros
Ja. Dat zal mogelijk een blokgolf opleveren die enigzins vervormd is, maar verder geldt het bovenstaande.
Wat probes betreft: enerzijds zou ik de raad willen geven om meteen echt goede probes te kopen, maar de prijs van die dingen swingt al snel de pan uit. Anderzijds zou ik toch niet voor de goedkoopste gaan...
D'r worden op marktplaats ook wel eens nette probes aangeboden voor 10-20 euro. Maar die heeft TS niet voor donderdag..
Volt Unit
versleten
zegt de verkoper, dit is hem pas later verteld, hij heeft de oscilloscoop geerfd van zijn oom.
weet iemand hoe dit te controleren is? en wat de kosten voor reperatie hier eventueel van zijn?
en wat houdt het precies in?
volt unit versleten?
het enige wat daaraan kan slijten is de knop volgens mij?
ik neem tenminste aan dat hij de gevoeligheid van de scope beodeld, ofwel het bereik.
kan zijn dat je er met schoonmaken bent, kan ook zijn dat schakelaar defect is en dan moet je gaan zoeken naar een donor, want nieuw is het er waarsch niet meer.
mijn tds heeft nl al rotary encoders... en dies 10 jaar oud.
oke we gaan gewoon kijken donderdag 
lijkt me ook dat hooguit alleen de knoppen kunnen slijten en de buis
pros
Dat is de regeling, waarmee je hoogte van het signaal op het scherm instelt. Controleerbaar door met de knopjes van het "VERTICAL" deel te spelen. Daarmee kan je de blokgolf, afkomstig v/d calibratie-pin, vertikaal vergroten of verkleinen.
Als dat stuk is, kan er vanalles aan de hand zijn: van stof (dat gemakkelijk te verwijderen is) tot schade die je meer dan 85 euro kost om ze te laten herstellen...