Je Mooiste Meetapparatuur!

Dit topic is gesloten

KT88

Overleden

Nee, komt uit Rotterdam.

Voor een prijs waarvoor je amper een Gamma multimetertje koopt, en inclusief manuals. Vrijwel vlekkeloos uiterlijk, en recentelijk gecalibreerd...... http://home.quicknet.nl/qn/prive/susan.soeters/TechGraphix/Plaatjes/smiley_yeah.gif

Op 21 mei 2007 21:42:02 schreef Turbokeu:
@KT88: Inderdaad zéér 'mooi' speelgoed!

Hoe doe je het toch...(ik ben zelfs wat 'verlegen' met mijn laatste aankoop van een Fluke 187 DVM, in verhouding tot je labmeetttoestellen).

CD :)

Tja, een rasechte audiofiel kan zoiets niet aan zich voorbij laten gaan, ook al meet mijn PC-tje met Rightmark en USB preamp wellicht dieper.

Dit is toch wel het echte werk, hoor.
Zware draaischakelaars, soliede potmeters......een genot om mee te werken.

[Bericht gewijzigd door KT88 op maandag 21 mei 2007 21:45:15

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Schimanski

Golden Member

Op 21 mei 2007 21:34:46 schreef KT88:
Jongste aanwinsten voor het audio-lab:

Marconi dubbele sinusgenerator en vervormingsmeter:

[afbeelding]

Mooi speelgoed!

KT, Macaroni maakt altijd mooi spul. Ik begrijp alleen nog steeds niet waarom ze altijd de metertjes op z'n kop zetten ;).

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
High met Henk

Special Member

tja een vervormings meter stond nl ook in een link die ik je ooit toestuurde, maar die kwam maar aan een verschil van 74 DB source/noise. Beetje weinig: laat ik zo zegen: ik hoop dat jouw amps het beter doen..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 21 mei 2007 21:34:46 schreef KT88:
Marconi dubbele sinusgenerator en vervormingsmeter:

Da's knap spul, KT88! Maarre... d'r zit toch wel een handleiding bij? :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
KT88

Overleden

Yep, manuals zitten erbij.

HMH: zonder problemen tot -100 dB gemeten, maar dan wel met zwevende grounds en kasten geisoleerd van elkaar.

Mijn PC-meetsysteem meet tot -120, wat voor mij meer dan genoeg is.

Ik heb gewoon een meetapparatuur-tic, naast de audio tic. ;-)

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
High met Henk

Special Member

Op 21 mei 2007 22:04:20 schreef KT88:
[...]
Ik heb gewoon een meetapparatuur-tic, [...]

ik ook, mar het geld wat je soms neer moet tikken vind ik minder....

maar dat had je aan de 3310 waarsch al gemerkt.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Afgelopen vrijag een (volgesn de advertentie) defecte Philips PM6671 120 MHZ High Resolution Timer/Counter gekocht voor 10 euro.

Hij gooide een hoop rommel op het scherm, maarja voor 10 euro kun je niet veel verwachten

Heb hem thuis even nagezien en de voedings elco's vervangen en nog 2 kleintjes van 4.7u die er verdacht uit zagen. Wat blijkt ? Hij werkt perfect :D

Ik moet er nog eens een handleiding bij vinden want het is zeker al 10 jaar geleden dat ik met deze counter heb gewerkt. En er zitten zoveel opties op .... :P

Tevens zit de PM9696 optie erbij. Dit houd in dat er een IEEE-488 / IEC625 interface is geinstalleerd. Tevens is het apparaat aansluitbaar op een adapter of accu voeding tussen de 11.8 en 28 Volt :D

http://img463.imageshack.us/img463/9199/81819447ce0.jpg

Dominic

Henry S.

Moderator

@KT88 & Dominic: Leuk speelgoed! :D

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Een mens gaat er zowaar afgunstig van worden!

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

In afwachting van dit beestje (klikbaar):
http://www.imetex.com/html/product/upload_large_image/MXG-9802A(L).gif

Volgende op mijn verlanglijstje is (eveneens klikbaar):
http://www.rigol.com/images/DS1000a.jpg

Zal nog wel ff duren, moet nog een hoop sparen. Maar zo kun je wel lekker blijven dromen van al dat moois dat er 'ooit' nog eens aan zal komen

[Bericht gewijzigd door WilToyo op maandag 21 mei 2007 22:44:48

Maak me niet gek, ik ben al gek.

@dominic, heb daar mee op het school (een vergelijkbare) ook gewerkt, VééL te veel opties, had een kwartier nodig om alle knopjes te lezen :p en hun functie, min of meer te achterhalen...
Mooie dingen, die philips meetapparatuur :p (zeg ik hier met een 3264 :p)

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry

Mijn aanwinst van de radiomarkt in Eksel op 6mei;)

http://www.uploadarchief.net/files/download/scoop2.jpg

Werkt nog goed, op een paar foutjes na, maar die zijn voorlopig opgelost;)

Op 22 mei 2007 18:58:16 schreef flush:
Mijn aanwinst van de radiomarkt in Eksel op 6mei;)

[afbeelding]

Werkt nog goed, op een paar foutjes na, maar die zijn voorlopig opgelost;)

Heb thuis ook zo'n oscilloscoop staan, alleen verloopt hij enorm. Ik denk dat mijn tijdbasis kapot is. Anders is hij een uitstekend toestel. Wij werken op school met een iets modernere versie, maar ik werk het liefst met die van mij zelf. Misschien zijn er ook mensen die problemen hebben gehad met hun tijdsbasis, even een vraagje dus ;-)

PS: goed dat ik dat weet dat ze dat ook op de radiomarkten verkopen :-p

Greets

ON3TG

!!!DaS rAdIo PiRaT!!!

Dat merk ik dan toch nog niet;)
allen is er wel een kleine schaalafwijking op channel 1.
Maar dat heb ik opgelost met te kalibireren. En de lijn staat niet echt loodrecht op de schaal maar hij is niet heel erg schuin, zeker nog goed!!!

Kan je de schaal niet kantelen met 1 of ander draaiknopje?

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
KT88

Overleden

Trace rotation zit naast de intensity, klein rood instellertje.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Roger, maar ik denk dat het inwendig zal zijn.

Er zijn zeker grote fouten in de metingen

Groetjes

ON3TG

!!!DaS rAdIo PiRaT!!!
KT88

Overleden

Elke Hameg uit deze serie lijdt aan het blauwe-condensatortjes syndroom.
Die gaan meer of minder geleiden of ze staan te pruttelen.

Met een scoop ( http://zelfbouwaudio.nl/forum/images/smiles/icon_mrgreen.gif ) heb je ze zo te pakken.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

mijn spulletjes beginnen steeds sneller te verbleken bij dat mooie spul van jullie...

@dominic: je hebt een heel mooie vangst gedaan..

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 22 mei 2007 21:48:52 schreef KT88:
Elke Hameg uit deze serie lijdt aan het blauwe-condensatortjes syndroom.
Die gaan meer of minder geleiden of ze staan te pruttelen.

Met een scoop ( [afbeelding] ) heb je ze zo te pakken.

Ik niet. ik heb een hameg 303-4 daar zat alleen smd spul in. Het probleem was da een van de weerstanden in een spannings deler te ver is afgelopen. die 0603 er uit geslodeert en TH versie er bij gezet. Ik zal morgen wat foto's posten.

Robin

ahzo, wist ik niet. moet ik gewoon de condensatoren vernieuwen, misschien werkt dat dan beter.
Misschien een beetje alles vervangen ;-)

Wat ik ook wil zeggen is dat wanneer ik aan de tijdsbasis draai, dan gaat ipv een lijn een puntje tevoorschijn komen, dit wanneer ik een wisselspanning aansluit van 2V PtP. Vroeger was dat niet zo. zouden dat die blauwe condensatoren zijn?

Groetjes

ON3TG

[Bericht gewijzigd door ON3TG op dinsdag 22 mei 2007 22:34:09

!!!DaS rAdIo PiRaT!!!
Maak me niet gek, ik ben al gek.

Jaja, dat wordt weer "spelen" tot een stuk in de nacht... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Tot ik er gestoord van word:)

Ik heb er zelfs de kast voor opgeruimd.

[Bericht gewijzigd door WilToyo op woensdag 23 mei 2007 22:17:24

Maak me niet gek, ik ben al gek.
Turbokeu

Golden Member

Mijn laatste aanwinst (naast mijn Fluke 8020B en Fluke 83)...

http://www.turbokeu.com/temp/dvm.jpg

Mijn Fluke 187:
http://www.turbokeu.com/temp/fluke187.jpg

Spiksplinternieuw, gekocht op ebay.fr voor 200 Euro (nieuwprijs 478 Euro zonder BTW), met originele carrying case, originele Fluke meetsnoeren en krokodilklemmen, alsook 2 reserve Flukezekeringen.

CD :D

PS: Mijn 'ouwe' Fluke 8020B (links in de eerste foto) is nu te koop, met originele Fluke meetsnoeren en draagtas, zie vraag & aanbod.
Robuuste en nagenoeg onverwoestbare multimeter, ideaal voor beginners of als tweede multimeter.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Dit topic is gesloten