Je Mooiste Meetapparatuur!

Dit topic is gesloten

Ik denk dat ik dit topic maar ga negeren, hoor. Mijn afgunst wordt er enkel groter door... :-)

Waarmee ik maar wil zeggen, dat je een goede vangst gedaan hebt, Turbokeu!

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Turbokeu

Golden Member

Bedankt pros, ik ben zeer tevreden over mijn "vangst".
Had nooit gedacht dat ik deze Fluke 187 aan de startprijs van 200 Euro zou gekregen hebben (ik heb mijn maximumbod zelfs nog tweemaal verhoogd tot 300 Euro om zekerder te spelen, en uiteindelijk was ik de enige bieder...)

Het fijne is dat hij echt spiksplinternieuw is (beschermsticker plakte ook nog op het LCD).

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Dat laatste zegt weinig, hoor. Ik heb m'n Fluke ("maar" een 112) nu al een jaar of 6, en de beschermsticker hangt nog steeds op het display. Wat niet wil zeggen dat hij er nog nieuw uitziet...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 21 mei 2007 22:05:34 schreef High met Henk:
[...]

ik ook, mar het geld wat je soms neer moet tikken vind ik minder....

maar dat had je aan de 3310 waarsch al gemerkt.

Hoe is het trouwens met de PM3310? (ik had je toen de service manual opgestuurd)

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

Op 22 mei 2007 20:30:16 schreef KT88:
Trace rotation zit naast de intensity, klein rood instellertje.

Hartelijk bedankt KT88, nu ziet ie er beter uit.
nog slechts een probleempje de schaalfout.

grtz

High met Henk

Special Member

die staat nu dus bij KT88 voor herstelling, maar ik ben vergeten de manual erbij te doen, dus als ik zijn exacte adress heb gaat die manual weer door....

die 3310 had bij aankoop al meer een nostalgische waarde vanwege het feit dat het een half digitale half analoge scoop is.

Heb nu dus 3 scopes:
hitachi V-222: 20 MHz, volledig analoog ding
philips PM3310: 60 MHz, half digitaal, half analoog
tektronix TDS320: Volledig digitaal.

Kan onderhand een museum beginnen in die dingen..

@turbokeu: Mooie vangst idd, maar ik wil eigenlijk een fatsoelijke desktop hebben voor mezelf: heb mijn zinnen gezet op een keithley 2000 series....... En hij gaat er komen. Weet alleen nog niet wanneer!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Turbokeu

Golden Member

Op 24 mei 2007 17:35:30 schreef pros:
Dat laatste zegt weinig, hoor. Ik heb m'n Fluke ("maar" een 112) nu al een jaar of 6, en de beschermsticker hangt nog steeds op het display. Wat niet wil zeggen dat hij er nog nieuw uitziet...

Dat klopt, maar op mijn Fluke 187 is nergens ook maar één krasje, vuiltje of vlekje te vinden (moet je de achterkant van de gele holster van mijn 83 daarentegen eens zien ;)).

CD :)

PS: Ben jij zo één die alle bescherm/reclamestickertjes op zijn toestellen laat staan? ;)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Vandaag op de E&A beurs gehaald!

http://www.uploadarchief.net/files/download/wifi-sniffer.jpg

De wifi-sniffer van elektuur.
Mooi hoor zo'n live productie straat, heb er vol bewondering naar staan kijken.

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
High met Henk

Special Member

ik had erheen gewild, had zelfs alles geregeld, maar mag nu niet weg van baas: zitte in pre productie van nieuw produkt, mag ook geen vrije dagen opnemen enzo en ergste is: heb er meer dan 30 staan en per 1 juli stop ik daar!

moraal: moet mijn dagen dus uit laten betalen; 75% direct naar de belasting!!

ben niet blij!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 24 mei 2007 19:04:37 schreef High met Henk:
ik had erheen gewild, had zelfs alles geregeld, maar mag nu niet weg van baas: zitte in pre productie van nieuw produkt, mag ook geen vrije dagen opnemen enzo en ergste is: heb er meer dan 30 staan en per 1 juli stop ik daar!

moraal: moet mijn dagen dus uit laten betalen; 75% direct naar de belasting!!

ben niet blij!!

Das jammer om te horen, die wifi sniffer is trouwens niet meer dan een gadget :-)
De beurs was wel leuk, kun je meteen even al die mooie meetappartuur in het echt bekijken (die meetapparatuur die je van je baas toch nooit mag kopen omdat het allemaal veels te duur is :-( ).
Ik heb ook even bij de nieuwe scoops van yokogawa gekeken en was daar best wel van onder de indruk.
Maar het mooiste product dat misschien nog binnen handbereik ligt, vondt ik toch wel de 4000 serie van Tektronix, is moest de kwijl rond mijn mond even met een servetje wegvegen ;-)

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

Ik ben er ook geweest, was erg mooi om te zien. Toevallig een stand gezien met 1000 verschillende schakelaar met displays erin. Dat was erg vet. Ik las alleen later thuis in het boekje dat je zo'n gratis sniffer kon krijgen... Maar de procuctie is echt mooi,m vooral de "flying probes". En toen eenmaar thuis aangekomen weer zitten te bakken met mijn 100W bout op een experimenteerprint en "grote DIP8 IC's"

Ik zal zo een paar foto;s uploaden

-
High met Henk

Special Member

de beste scoop die mijn baas heeft (en tevens enige echte meetapparaat is een TEK TDS320.

die heb ik dus net zelf ook gekocht en ik heb er interfaces in: hij niet!!

Nu moet ik nog een voeding en een goede multimeter hebben.

En de DSO signaal generator en ik heb veel mooier spul dan mijn huidige baas!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 24 mei 2007 19:30:53 schreef High met Henk:
de beste scoop die mijn baas heeft (en tevens enige echte meetapparaat is een TEK TDS320.

die heb ik dus net zelf ook gekocht en ik heb er interfaces in: hij niet!!

Nu moet ik nog een voeding en een goede multimeter hebben.

En de DSO signaal generator en ik heb veel mooier spul dan mijn huidige baas!

Waarschijnlijk heb je knutselsmurf zijn prachtvoeding al gezien. Zeker een aanrader, wil er zel ook OOIT;) een aan beginnen.
http://www.circuitsonline.net/forum/view/45266

Op 24 mei 2007 19:23:33 schreef Ganzz:
Ik ben er ook geweest, was erg mooi om te zien. Toevallig een stand gezien met 1000 verschillende schakelaar met displays erin. Dat was erg vet. Ik las alleen later thuis in het boekje dat je zo'n gratis sniffer kon krijgen... Maar de procuctie is echt mooi,m vooral de "flying probes". En toen eenmaar thuis aangekomen weer zitten te bakken met mijn 100W bout op een experimenteerprint en "grote DIP8 IC's"

Ik zal zo een paar foto;s uploaden

Ik heb nog even met die Brit gesproken die bij de 'flying probe' machine stond, ik was zeer onder de indruk van dat apparaat.
Volgens 1 van onze bestukkers is het een kostbare testprocedure omdat er veel geprogrammeerd moet worden, volgens die Brit (van de fabriant) is het juist heel simpel om met flying probe te testen, kwestie van goede CAD gegevens aanleveren zei hij.
Wat ik ook leuk vondt wat de lokale soleermachine, ik wist niet eens dat zo'n ding bestond!
Al met al een leuke beurs, echter je komt er wel moeilijk doorheen, want iedereen wil je hun producten demonstreren en je adres gegevens :-P

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

Ik ben studend, en zie er vrij jong uit, dus ik moest echt om info vragen. Maar een man vroeg of ik hun brochure oid wou in het engels. Mijn engels is niet zo goed maar ja, altijd leuk leesvoer, komt die aan met een "folder" zo groot als een telefoonboek:P

-
High met Henk

Special Member

tja het had echt wat voor mij geweest dus: zit in de ontwikkeling proffesioneel en wil zelf ook wat professioneels uitstralen qua apparatuur, maar ben ook niet zo gek lang aan het werk, dus tja

En zelf voeding bouwen? Heb er gewoon de tijd niet voor en heb nogal eisen: minimaal tot 30 V en ongeveer een ampere of5 en dan iig 2 variabele spanningen & stromen + een vaste voeding 5V op 2A. Ik blijf nog ff rondkijken en andeers ga ik volgend jaar idd bouwen.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 24 mei 2007 19:54:13 schreef High met Henk:
tja het had echt wat voor mij geweest dus: zit in de ontwikkeling proffesioneel en wil zelf ook wat professioneels uitstralen qua apparatuur, maar ben ook niet zo gek lang aan het werk, dus tja

En zelf voeding bouwen? Heb er gewoon de tijd niet voor en heb nogal eisen: minimaal tot 30 V en ongeveer een ampere of5 en dan iig 2 variabele spanningen & stromen + een vaste voeding 5V op 2A. Ik blijf nog ff rondkijken en andeers ga ik volgend jaar idd bouwen.

Zodra ik weer van alle huidige klusjes bevrijd ben ga ik een geschakelde labvoeding ontwerpen, op basis van een voeding met vaste uitgangsspanning (b.v. een 48V 500W voeding van Meanwell).
Daarachter komt een full-bridge op een paar 100kHz, eventueel zelfs met een power sink voor volledig 4-kwadranten bedrijf.
Dit als vervolg op EA's CO voeding, die hij nooit heeft afgemaakt (EA als je dit leest, leg je wiskunde boeken eens neer en maak je voeding af :-P )

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
KT88

Overleden

Op 24 mei 2007 17:51:56 schreef High met Henk:
die staat nu dus bij KT88 voor herstelling, maar ik ben vergeten de manual erbij te doen, dus als ik zijn exacte adress heb gaat die manual weer door....

Oeps......helemaal vergeten. +:

Je hebt mail.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
High met Henk

Special Member

ik heb geen haast :)

voorlopig heb ik nog 2 werkende scopes (de hitachi moet ook wel ff uit elkaar: die is SMERIG!!! schakelaars weigeren dienst en meer van die gein!)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ik heb ook z'n meetaparatuur tic..

scopen:
PM3261 *
PM3310 *
PM3055
PM3350a *
Tektronix 2205 *

Multimeters:
PM2519
PM2525 *

Timer counter:
PM6622 *

Die met een sterretje waren allemaal defect en voor een habbekrats gekocht.

de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig

Alrik:
Je bent niet de enige. Hier mijn lijstje:
- Tektronix 2230 oscilloscoop
- Tektronix DAS9200 (logic analyzer/pattern generator, grote broer van de TLA500/TLA510)
- Voltcraft functiegenerator
- R&S SMDA (400kHz - 480MHz meetzender die ik als sinusgenerator gebruik voor HF metingen)
- Lecroy LA314H oscilloscoop
- HP3466 4,5 digit multimeter (fijn ding op netspanning met LED uitlezing)
- HP5334 counter
- 20MHz Handykit oscilloscoop (nu in gebruik door m'n vader)

En nog wat multimeters en zelfbouw spul zoals voedingen en een 300W DC dummy-load.

Tada!! hier is dan mijn scoop, een Dynatek 8120 2 kanaals 20 megahertz :
http://img526.imageshack.us/img526/7254/rimg0003pz1.jpgIk geloof dat ik nu ook maar een voor een leuke frequentie teller moet gaan kijken :)
ik vind het een fijn apperaat voor mijn hobby en hoop er nog veel plezier van te hebben.

Gelijk maar een plaatje geschoten van mijn multimeters :
http://img526.imageshack.us/img526/3816/rimg0009ie3.jpgDe gele gebruik ik het meeste, ik heb hem al bijna 20 jaar en werkt nog steeds uitstekend (denk ik).
de linker is voornamelijk om AC stroom te meten in 230 volt huisinstallaties. de middelste heb ik sinds kort (koninginnedag, 3 knaken) leuk ding maar reageert een beetje langzaam omdat hij autorange is.
maarja, ik ben al zolang gewent om met de gele te werken.

En dan gaan jullie zeuren "koop gewoon een fluke"
Die heb ik ook :
http://img526.imageshack.us/img526/2000/rimg0011yn2.jpg :p :p :p
Gewoon een spanningszoeker voor 220 werk, opmerkelijk dat ik die hier nog niet eerden heb zien langskomen.

En deze gebruik ik ook bijna dagelijks :
http://img526.imageshack.us/img526/7716/rimg0014dn5.jpg
jawel een analoge schuifmaat, geen batterijen die leegraken en geen LCD display die kapot kan.

[Bericht gewijzigd door Knustelsmurf op dinsdag 29 mei 2007 00:47:58

Zo'n spanningszoek-pen heb ik ook. Gekregen van een elektricien; hij en zijn collega's mochten het ding niet meer gebruiken van hun werkgever (en naar mijn mening terecht).

Op 24 mei 2007 21:52:59 schreef alrik:

Die met een sterretje waren allemaal defect en voor een habbekrats gekocht.

Heb je ze allemaal kunnen repareren?

Dit topic is gesloten