Op 8 juni 2007 09:59:08 schreef Paul Nieuwkamp:
[...]Hoe kom je dat te weten zonder vergelijkingsmatteriaal? M.a.w. neemt er dan minimaal 1 iemand wel een key of hoe moet ik dat zien? :)

Van Rato heb ik concreet het antwoord gekregen dat de software op CD-rom hetzelfde is als die op de site van Rigol. (Wel met de kanttekening dat je een paswoord/key nodig hebt, maar dat kunnen we dus gaan proberen)

edit: quote i.v.m. pagina-grens

edit 2:

Software on Rigol DS1000-free.
Now all sold quantities Rigol DS1000 series software is free. Download polnfunktsionalnuyu free version of the software can Rigol site at the following link : http://www.rigolna.com/files/Ultrascope for DS1000 series.rar

Het onvertaalde 'polnfunktsionalnuyu' betekent 'volledig functioneel' (het had ook 'verminderd functioneel' ofzo kunnen betekenen, dus vandaar dat ik er even een behulpzame Russische dame van de administratie naar heb laten kijken ;))

[Bericht gewijzigd door Jochem op ]

ik heb contact met iemand van rato.be

hij mailde vandaag nog, en ik heb een prijsopgave gevraagd ...als ik meer weet....

Hehe, ik ook net. Ik stuur effe een mailtje erachteraan om verwarring te voorkomen.

[Bericht gewijzigd door Jochem op ]

ik had rato al een week eerder gemaild, maar vanmorgen reageerde hij ineens weer. eerst begon hij over demo's en in wat voor labo ik werkte...

[Bericht gewijzigd door Mitchell S op ]

Hm, misschien was hij wakker geschud door mijn vragen over diezelfde scoop (omtrent software en functionaliteit) die ik hem gisteren gesteld had. :)

Ik heb hem i.i.g. gevraagd naar een offerte voor 17 stuks, onder de voorwaarden zoals we hier de hele tijd handhaven (levering, garantie, opsturen, betaling, etc).

Jammer dat je niet naar 20 of meer vroeg, bij een lagere prijs is dat zeker haalbaar. Alleen niet meer voor maandag vrees ik.
Ik kan ineens russisch lezen (dankzij madwizard, kwam ik op het idee ook de google translator even te gebruiken). In het russisch vond ik het overzicht 5stuks-5% korting, 10st.10%, 20st.=20% :) blijkbaar de staffelprijzen die rigol gebruikt.
Ik neem aan dat onze leverancier nog op de 10% zit, een vooruitzicht op de prijs van 20 of meer zou alleen maar meer klanten opleveren.

Overigens heb ik alle waardering voor organisatoren (in dit geval Jeroen) die hun nek uitsteken om voor een gunstig prijsje aan spullen te komen.

ik heb al een tijdje rondgekeken om die tas meer in detail te kunnen zien , maar behalve op de site zelf niks gevonden. heeft iemand een betere foto of link waar ik die kan bekijken , zou graag zien of het een hard-case is en of de kwaliteit beetje trachten te zien.

Mvg Luc

@marder: ik meen de tas ergens gezien te hebben op een klein plaatje, vraag me zo niet meer waar dat was. Ik geloof dat het geen hardcase was, maar soft. Echt een tas dus. Zal wel beschermend foam in zitten, gok ik zo.

Ik heb een aanbod gehad van een 'bepaalde leverancier' :P
Ik ben nog even in afwachting van zijn reactie op mijn vraag of ik de prijs hier openbaar neer mag zetten. De prijs is een slag gunstiger dan de 850 euro. Alle voorwaarden gelijk, zelfs met software meegeleverd.

Ik heb een aanbod gehad van een 'bepaalde leverancier'
Ik ben nog even in afwachting van zijn reactie op mijn vraag of ik de prijs hier openbaar neer mag zetten. De prijs is een slag gunstiger dan de 850 euro. Alle voorwaarden gelijk, zelfs met software meegeleverd.

nou nou, mooi zo ! we wachten vol spanning...

de case is zeer zeker een softcase.

idd. ik zie in het mailtje een jochem s staan, dus ik neem aan dat jij dat bent

is goedkoper dan 850 en in twee weken leverbaar

wel binnen enkele dagen bestellen.....

leveren portvrij bij vooruitbetaling....

[edit] op verzoek verwijderd

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op ]

ik kan nu even niet meer reageren. pas vanavond weer rond half 7....

@ jochem

tis misschien handig om het mailtje naar jeroen te sturen. Kan deze het even verspreiden (aangezien hij de adressen heeft van de personen die mee doen).

of niet?

p.s. heb nu ook een offerte gevraagd voor de tas erbij..

zou het misschien een idee kunnen zijn om samen met jeroen (bij wie er toch al een aantal betalingen hebben gedaan) de koppen bij elkaar te steken om met andere offertes te bekijken wat het meest gunstigste uit de bus komt?

Ik persoonlijk krijg de indruk dat er blijkbaar toch prijsvoordeel (is voor iedereen een interessant voordeel neem ik aan) en misschien levertijd korter zou kunnen (niet dat ik daar zwaar aan til maar heb ook graag het materiaal sneller) , maar wel onder dezelfde bepalingen natuurlijk van garantie, levering met factuur en betrouwbare leverancier.

Ik heb zelf niet de nodige aansprreekpunten om prijs aan te vragen (zeker niet zo snel) maar zou het wel op prijs stellen dat we samen de beste keus hieruit kunnen halen .

wie denkt in dezelfde richting en heeft mogelijks nog tips?

Mvg Luc

Ook onze huidige leverancier moet je te vriend houden, die mag nog een tegenbod doen. Helaas zal de levertijd wel 6 weken blijven dan.

Op 8 juni 2007 13:16:16 schreef shiptronic:

Wouw :0
word dat, een deel, terugstorten jeroen ?

875 of 815, € 60 is toch een pak geld , en ze zijn nog niet officeel besteld.

* en een stuk sneller geleverd !!!

dit zou erg gaaf zijn :)

Er is dus nog voordeel te behalen :-P
Zei ik toch, je moet altijd leveranciers tegen elkaar uitspelen, ze hebben nl. nog wel wat weg te geven (de leverancier heeft ten slotte geen kosten hoeven maken voor acquisitie en het betreft al een serieuze order), onderhandelen kan je vaak toch nog wat opleveren.
Kan iemand mij een mailtje sturen met de actuele aanbieding?
Overigens is de discussie over de prijs niet bedoelt om stemming te maken hoor, ik vindt dat de mensen die deze IA opzetten goed bezig zijn.

ik weet niet of het handig is allerlei mailtjes te gaan sturen. ik denk dat ik het mailtje naar jeroen stuur, en die vervolgens naar iedereen

Die laatste aanbieding is wel een hele goede. Ik vind alleen dat je niet aan de gang moet blijven, maar eindelijk eens de knoop doorhakken.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar Jeroen's reactie.

@Mitchel S.: Mail is al weg naar Jeroen.

@WilToyo: Daar heb je gelijk in. Ik vind ook dat de oorspronkelijke planning doorgang moet vinden. Oftewel: maandag uiterlijk offerte aanvragen bij de oorspronkelijke leverancier (en eventueel nog bij andere adressen, conrad?) en dan bestellen bij de meest gunstige.

Op 8 juni 2007 13:44:05 schreef Xenobinol:
Zei ik toch, je moet altijd leveranciers tegen elkaar uitspelen

Er is niets tegen elkaar uitgespeeld. Gewoon een offerte aangevraagd, niet eens de prijs genoemd van de aanbieding die we al hadden.

Kan iemand mij een mailtje sturen met de actuele aanbieding?

Lastig, je mail-adres is niet openbaar. Je mag mij mailen, dan hoor je het gelijk

Mag ik nog even een andere vraag stellen?
Ik begrijp dat jullie snel geleverd willen krijgen. Het geld is tenslotte al overgemaakt. Maar als er nu nog een andere offerte wordt bekeken. Kunnen er dan ook nog nieuwe deelnemers zich aanmelden?

Zo niet dan zal ik dat zeker begrijpen.

ik denk dat we nu moeten oppassen, want vele hebben al betaald en willen nu iets concreets. Dus laten we de mail die gestuurd is naar jeroen afwachten, en zaterdag/zondag de knoop doorhakken...

Jeroen moet er zeker even naar kijken, het is echt de moeite waard. Typefoutje in de prijs, bleek toch minder spectaculair :) Maar twee weken levertijd klinkt wel weer goed.

[Bericht gewijzigd door madwizard op ]

Op 8 juni 2007 13:59:58 schreef Allround:
Mag ik nog even een andere vraag stellen?
Ik begrijp dat jullie snel geleverd willen krijgen. Het geld is tenslotte al overgemaakt. Maar als er nu nog een andere offerte wordt bekeken. Kunnen er dan ook nog nieuwe deelnemers zich aanmelden?

Daarvoor moet je bij Jeroen zijn, hij is de penningmeester. Het punt is dat er maandag een laatste offerte gemaakt zou worden, en dat er daarna besteld zou worden. Het overmaken duurt van NL->NL over het algemeen niet lang, van bank naar bank via internetbankieren meestal zelfs dezelfde dag. Misschien kun je met Jeroen even wat kortsluiten, alleen kijkt hij vanavond pas weer op z'n mail en in dit topic. Ik denk persoonlijk dat als het geld het weekend nog binnen is, het geen probleem hoeft te zijn.

jammer is dat ik pas maandag een prijs krijg voor de tas....

De Belgische importeur/distributeur Rato heeft mij laten weten dat ik jullie mag informeren over de prijs.

Zij kunnen leveren voor 815 euro, alles inclusief (verzending, BTW, etc)

Voorwaarden zijn gelijk, met dien verstande dat er met 2 weken na bestelling geleverd kan worden en de software sowieso inclusief is.

Mijn mening is dat dit toch best weer wat scheelt, op het totaalbedrag zelfs bijna 600 euro.

Ik quote verder nog even uit de laatste email, hoe zwaar je hier aan tilt moet je natuurlijk zelf beoordelen:

Ik denk dat wij een zeer goede prijs hebben gegeven. Maar prijs alleen is niet het belangrijkste.
Wij zijn rechtstreeks invoerder of hoofdverdeler van een aantal oscilloscoopmerken o.a. Picoscope, TiePie Engineering, Hameg, Rigol, etc. U kan dit zien op www.oscilloscoop.be
Dit wil zeggen dat wij heel wat know how hebben en dat in geval van garantieproblemen we er ook daadwerkelijk zullen zijn om u te helpen. Ik denk dat dit voor uw forum een belangrijk element is.

Een ander element is dat wij geen prijzenoorlog wensen met andere collega distributeurs en dat u in dat opzicht discreet handelt.

Mijn opvatting van de laatste zin is dat wij bij aanvragen van offertes niet met deze prijs gaan lopen zwaaien. Ik ben het wel eens met die stelling. Iedere leverancier kan gewoon onafhankelijk van elkaar een aanbod doen, en daar kunnen we vervolgens wel of niet op ingaan.