dus tov de prijs welke jeroen heeft , is dit 35€ minder + 25€ minder omdat de software er blijkbaar ook bijgeleverd is (waarde van 99€ ook te zien op de site) is idd samen 60€ of in elk geval de 35€ omdat de software blijkbaar gratis zou zijn in geval van download op de site. en 2 weken levertijd (hopelijk voor de hele bestelling en niet alleen stock vorraad).
Lijkt me aantrekkelijk zeker omdat ook de garantie van 3 jaar daar bij is.
Mvg Luc
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Ik ben uiterst te spreken over de response-time van Rato, hierbij het antwoord op mijn vraag over het interpreteren/weergeven van seriele data als hexadecimaal getal:
De hex/binaire uitlezing heeft enkel betrekking op "time", dwz. vertikale cursoren. Je kan dus de hex-waarde van D7-D0 of D15-D8 parallell gaan aflezen op verschillende tijdstippen, maar de DS1042CD beschikt niet over de mogelijkheid om seriële signalen te decoderen.
Als de mogelijkheid om seriële protocols (zoals I²C, SPI of CAN) vlot te kunnen analyseren belangrijk voor U is, zou U een oscilloscoop uit de Tektronix DPO4000 reeks kunnen overwegen. Deze bieden de mogelijkheid om een seriële bus als signaal, dataschematisch of als een event table te bekijken en hebben een dieper kanaalgeheugen (10Mb), wat ook wel handig is in dit opzicht.
Het is wel zo dat de DPO4000 een ander prijskaartje heeft. Prijs voor het instapmodel DPO4032 (2 x 350Mhz) : 6300 Euro + BTW
Heel subtiel, die laatste zin 
't moet op zich niet zo erg zijn om 'zelf' een i2c-decoder te schrijven, als 't maar mogelijk is om een complete seriele scopetrace over te zetten..
droid
Do Androids Dream of Electric Sheep?
Dit klinkt allemaal veel beter, deskundiger, sneller, en zelfs goedkoper 
Je hebt duidelijk aan gegeven dat het naar een stuk of 17 verschillende adressen moet? anders stijgen de verzendkosten misschien toch iets?
Xenobinol
Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand
Op 8 juni 2007 16:13:04 schreef Jochem_S:
Ik ben uiterst te spreken over de response-time van Rato, hierbij het antwoord op mijn vraag over het interpreteren/weergeven van seriele data als hexadecimaal getal:
[...]Heel subtiel, die laatste zin
Ik heb die Tek op de E&A beurs gezien, mooi scoopje hoor ( kwijl
) en inderdaad kun je heel veel zaken analyseren op I2C, SPI en CAN gebied.
Dat zijn echter wel opties die je er bij moet kopen, dus met die €6300,- ben je er nog niet, ik denk zelf dat die opties ook nog wel €1000,- per stuk kosten.
Het is dat zo'n Tek onbetaalbaar is anders ging ik voor zoiets, overigens geloof ik best dat er een flinke variatie kan zitten in de bekwaamdheid en respons van verschillende leveranciers.
We zitten hier nu wel met een gigantisch tijdprobleem.
Jeroen is pas om 21u online en dat betekent waarschijnlijk einde werkweek voor de leveranciers.
Vroegste reactie is dan maandag... en dan moet de bestelling reeds binnen zijn.
Jochem
Dan moet de bestelling reeds binnen zijn? Nee hoor, we hadden afgesproken dat de BETALINGEN uiterlijk zondag avond bij Jeroen binnen zouden zijn. Er is nog nergens iets besteld.
Op 8 juni 2007 16:34:08 schreef droid:
Dit klinkt allemaal veel beter, deskundiger, sneller, en zelfs goedkoper
In ieder geval goedkoper, Jeroen z'n leverancier lijkt me qua snelheid van antwoorden niks mis mee, als ik de communicatie zo eens na lees. Wat betreft levertijd: bij Rato 'ongeveer' twee weken, "bij Jeroen" is het binnen 6 weken. Het laatste klinkt iets gegarandeerder, maar dan nog blijft er 4 weken verschil over. Deskundigheid lijkt bij Rato prima in orde, gezien hun antwoorden op technische vragen, maar bij de andere leverancier misschien net zo goed.
Je hebt duidelijk aan gegeven dat het naar een stuk of 17 verschillende adressen moet? anders stijgen de verzendkosten misschien toch iets?
Verzending is inderdaad duidelijk overeengekomen: Zij sturen elke deelnemer het pakket individueel toe. Hierover is nog het volgende per mail gezegd:
Wij leveren met een pakketdienst, d.w.z dat op het ogenblik van verzending iemand thuis moet zijn om de scoop in ontvangst te nemen. We verwittigen jullie natuurlijk op welke dag het pakket wordt geleverd.
Verwachte levertermijn : ongeveer 2 weken
[Bericht gewijzigd door Jochem op ]
Op 8 juni 2007 17:49:55 schreef Mitchell S:
ik ben voor rato
me too, want dan zou ik nog kunnen mee doen 
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Okee, fijn dat jullie achter mijn rug om bezig zijn.
Maar als de prijs zakt is dat altijd goed natuurlijk.
Echter wil ik een paar dingen opmerken:
- Het contact met mijn leverancier vind ik erg fijn. Ze geven snel en compleet informatie. Ook reageren ze snel op email. Ook heb ik al diverse malen telefonisch contact met mijn contact personen gehad. Dit is bij Rato niet het geval als ik dat mailtje van Jochem zo lees. Je kunt je nu af gaan vragen hoe dit moet gaan als je problemen hebt met je scoop. Nu wil je iets kopen en zijn ze al traag, straks heb je problemen... maak de zin maar verder af.
- Die levertermijn van twee weken kan mijn leverancier ook wel roepen. maar het hangt af van china of ze op stock zijn.
- Ik heb begrepen van mijn leverancier dat hij de leverancier is/was voor Rato. Vreemd dat Rato ineens dus zo scoops gaat aanbieden.
- Die software moet je je eigen niet op verkijken. Ik begrijp uit de mail van Jochem dat: "De software is inclusief en wij zorgen ervoor dat er geen sleutel is."
Dat kan mijn leverancier ook: gewoon een cdtje bakken met de software die op internet te downloaden is.....
- Als ik als Nederlander een pakket van 3Kg naar belgie moet verzenden kost mij dat veel meer dan naar een Nederlandse leverancier. Niet dat ik er vanauit ga dat het ooit nodig mocht zijn 
- Rato ken ik verder niet. En om het eerlijk te zeggen:
Totaal is de order +- 14000 euro. Dat is een hoop geld. IK loop het risico dat als er iets fout gaat: Rato zegt mij niets, ik ken het nergens van. Mijn leverancier ken ik wel van diverse bladen en andere bedrijven. Hier heb ik meer vertrouwen in om zo'n bedrag te betalen dan een onbekend belgisch bedrijfje (no offence agains the belgium people)
Maar goed, het is jullie geld.
Daarbij wil ik ook nog even een opmerking maken voordat het een issue gaat worden: ik doe dit op non-profit basis. Ik verdien er geen cent mee, het kost mij alleen maar geld. Ik zit nu in een hotel waar je wifi access moet kopen, geeft niets, ik doe het graag. Maar houd ff in gedachte dat het veel tijd kost en ik er niet beter van word.
Jochem
Op 8 juni 2007 19:42:58 schreef Jeroen Boere:
Okee, fijn dat jullie achter mijn rug om bezig zijn.
Nounou, lekkere binnenkomer. Ik heb alles naar je doorgemaild en je weet meer dan ieder ander. Dat je overdag niet online kan zijn, dat begrijp ik. Maar dan kan de rest van de belangstellenden toch wel openlijk op het forum communiceren? Dat is toch niet achter je rug om?! 
Maar als de prijs zakt is dat altijd goed natuurlijk.
Precies, daar zijn we dit hele topic juist mee bezig toch?
Echter wil ik een paar dingen opmerken:
Now we're talking. Laat maar horen 
- Het contact met mijn leverancier vind ik erg fijn. Ze geven snel en compleet informatie. Ook reageren ze snel op email.
Zoals je hebt kunnen lezen is dat bij mij ook het geval geweest. Vragen binnen een paar uur beantwoord, offerte binnen een paar uur binnen.
Ook heb ik al diverse malen telefonisch contact met mijn contact personen gehad. Dit is bij Rato niet het geval als ik dat mailtje van Jochem zo lees.
Klopt, ik heb alleen veelvuldig en erg correct, compleet en snel contact gehad via email. Ik wil ze wel even bellen? Overigens hebben ze al aangeboden om een demo te doen e.d., maar wij willen zo snel mogelijk bestellen toch? Dus ben ik daar niet op in gegaan.
Je kunt je nu af gaan vragen hoe dit moet gaan als je problemen hebt met je scoop. Nu wil je iets kopen en zijn ze al traag, straks heb je problemen... maak de zin maar verder af.
Hoe kom je bij traag?? Ik krijg op mails zonder diepgaande vragen binnen een half uur antwoord! De rest binnen een paar uur!
- Die levertermijn van twee weken kan mijn leverancier ook wel roepen. maar het hangt af van china of ze op stock zijn.
Ik heb al aangegeven dat 'jouw' (ook onze trouwens) leverancier misschien wat realistischer is met de levertermijn, hoewel ik me niet voor kan stellen dat Rato echt 4 weken erbij zal smokkelen. Misschien komen ze uiteindelijk allebei op 3 weken uit? Dat weten we allebei niet. Misschien heeft Rato er wel 10 op voorraad en hoeven ze er maar een paar bij te halen, weet ik het.
- Ik heb begrepen van mijn leverancier dat hij de leverancier is/was voor Rato. Vreemd dat Rato ineens dus zo scoops gaat aanbieden.
Rato geeft aan rechtstreeks invoerder en hoofdverdeler te zijn voor onder andere Rigol (zie een quote van mij een aantal posts terug). Ik weet dat Rato wel zeker andere producten van ****** voert, lab-tafels bijvoorbeeld. Van de scopes weet ik het niet. En eerlijk gezegd maakt het me ook niet zoveel uit, *** levert scopes en rato levert scopes, en als rato goedkoper levert scheelt het ons weer geld toch?
- Die software moet je je eigen niet op verkijken. Ik begrijp uit de mail van Jochem dat: "De software is inclusief en wij zorgen ervoor dat er geen sleutel is."
Dat kan mijn leverancier ook: gewoon een cdtje bakken met de software die op internet te downloaden is.....
De software WAS vroeger met key. Deze pakketten schijnen nog her en der verkocht te worden. Tegenwoordig is het ZONDER key. Dit is de versie die te downloaden is, maar Rato levert deze versie ook mee. Geen gebrand CD'tje. De functionaliteit van de versie MET en de versie ZONDER key is gelijk. Alleen de lock is er tegenwoordig af.
- Als ik als Nederlander een pakket van 3Kg naar belgie moet verzenden kost mij dat veel meer dan naar een Nederlandse leverancier. Niet dat ik er vanauit ga dat het ooit nodig mocht zijn
Ik weet niet hoeveel het gewicht precies is, maar als je in Nederland een verzekerd pakket moet versturen kost je dat tot 5 kilo 7,95 euro. Verzekerd naar België is dat 16,45 euro. Zoveel scheelt dat dus niet, als het je om die verschillen gaat moet je JUIST voor die van Rato gaan, die is gelijk al 35 euro goedkoper. Die 8,50 verschil in verzendkosten telt alleen in het geval je onverhoopt aanspraak moet doen op garantie. Ik kan zelfs nog vragen of die voor hun rekening komt, als het onder garantie blijkt te vallen.
- Rato ken ik verder niet. En om het eerlijk te zeggen:
Totaal is de order +- 14000 euro. Dat is een hoop geld. IK loop het risico dat als er iets fout gaat: Rato zegt mij niets, ik ken het nergens van. Mijn leverancier ken ik wel van diverse bladen en andere bedrijven. Hier heb ik meer vertrouwen in om zo'n bedrag te betalen dan een onbekend belgisch bedrijfje (no offence agains the belgium people)
Tja, als jij persoonlijke ervaring hebt met die leverancier (heb je dat?), kan ik me voorstellen dat je je daar beter bij voelt. Daarbij, JIJ loopt niet alleen risico, dat doen WIJ allemaal. En als jij een bedrijf uit bladen kent, verkleint dat niet het risico. Maar een onbekend belgisch bedrijfje is Rato nou ook weer niet. Het is een van de grotere leveranciers van dit soort producten in België. Kijk ook maar eens rond op internet. Je vindt ze bijvoorbeeld ook bij de value-added resellers van Tek voor NL/Belgie.
Maar goed, het is jullie geld.
En dat van jou! We proberen toch het hele topic al samen de laagste prijs te zoeken? Het is echt niet jij-tegen-de-rest ofzo Jeroen, in tegendeel!
Daarbij wil ik ook nog even een opmerking maken voordat het een issue gaat worden: ik doe dit op non-profit basis. Ik verdien er geen cent mee, het kost mij alleen maar geld. Ik zit nu in een hotel waar je wifi access moet kopen, geeft niets, ik doe het graag. Maar houd ff in gedachte dat het veel tijd kost en ik er niet beter van word.
Ik heb je een aantal posts terug ook nog een veer in je reet gestoken
het wordt echt op prijs gesteld!
Mede om jou niet met alles op te zadelen heb ik bij Rato eens geïnformeerd naar de prijzen. Ik vind het vervelend dat je dit voelt als 'achter je rug om', maar hopelijk kun je begrijpen dat het zo geenszins bedoeld is.
Ik begrijp dat als je veelvuldig contact hebt gehad met een leverancier, je daar vertrouwen in hebt gekregen. Bovendien heb je er tijd in gestoken en lijkt dat een beetje voor niets te zijn geweest als we ergens anders besluiten te bestellen. Maar ik heb, net als jij bij ******, ook vertrouwen gekregen in Rato.
Kijk, als we hier een hoog oplopende discussie krijgen, dan zeg ik: doe maar waar jij wilt, want dat is het me allemaal niet waard. Maar ik zie twee betrouwbare leveranciers, met gelijke voorwaarden. De ene levert 35 euro goedkoper dan de ander, dat scheelt op het totaalplaatje zo'n 600 euro bij 17 personen. (ik begrijp dat er nog 2 meer mee willen doen overigens?) Dan denk ik: waarom meer uitgeven dan nodig, toch?
Nog een andere optie: zeg **** dat ze (natuurlijk) niet de enigen zijn waar een offerte is aangevraagd. Als zij nog eens kritisch naar de prijs kijken kunnen ze misschien best tot een bod komen waarbij wij allemaal weer met de neuzen één kant op komen te staan. Vergeet niet dat de prijs waar zij als eerste mee zijn gekomen, 850 euro, uitgaande was van 5 stuks. We zitten nu op 17!
Ik hoop dat we weer een beetje losser in de communicatie kunnen worden, dit kost zo'n hoop energie!
We streven allemaal hetzelfde doel na, toch?
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Het maakt mij niet uit of de scope nou bij rato of bij **** vandaan komt. Als het Rato wordt, is het voordeel mooi meegenomen, als het **** wordt, 850 euro vind ik een hele mooie prijs.
Ik vind eigenlijk dat het **** moet worden. Die in feite paar euro maakt eigenlijk niet zo veel uit, nee ik heb geen geldboom. Ook omdat Jeroen er toch al zoveel tijd in heeft gestoken, als het Rato wordt dan moet hij er nog meer tijd in steken om geld terug te storten en wat er misschien nog meer bij komt. Ik vind dat we hem dat niet kunnen aandoen.
Je kan altijd zeggen tegen ***** : bij rato kunnen we het voor 815 (dacht ik) krijgen. Kijken wat ze doen. Doen ze het lager dan is dat meegenomen, en anders bestellen we het evengoed bij ******.
jeroen heeft er idd veel tijd in gestoken. Ik denk dat hij ook veel mailtjes krijgt over mensen die interesse hebben. Hij moet het dus GOED bijhouden, wat ook nog eens veel tijd kost.
Daarom denk ik dat jeroen maar "golden" mod" moet worden 
En wat ik vooral belangrijk vind, dat maandag de bestelling geplaatst wordt.
Hier in België is Rato al jarenlang een begrip.
Het is een van de weinige overgebleven elektronicawinkels die dankzij het zich meer te richten naar de industrie kunnen blijven overleven is (pff wat een zin).
Aan betrouwbaarheid of service zou ik bij hun dus niet twijfelen.
Ivm verzending moet je particuliere tarieven niet vergelijken met firma's die dagelijks versturen. Die hebben immers contracten met expressdiensten ala DPD, DHL, UPS, TNT,...
Zo hebben er een aantal een flat-rate voor Benelux.
Dit in ieder geval maar ter verduidelijking.
Ik zou persoonlijk niet te overhaast een bepaalde beslissing treffen. Het gaat hier tenslotte niet om een paar centjes, maar om enkele honderden euro's.
Nu iedereen eerst eens flink ademhalen en een goed nachtje slapen?
Jouke
Met geld moet je creativiteit bekopen.
Op 8 juni 2007 21:17:07 schreef WilToyo:
Ik vind eigenlijk dat het **** moet worden. Die in feite paar euro maakt eigenlijk niet zo veel uit, nee ik heb geen geldboom. Ook omdat Jeroen er toch al zoveel tijd in heeft gestoken, als het Rato wordt dan moet hij er nog meer tijd in steken om geld terug te storten en wat er misschien nog meer bij komt. Ik vind dat we hem dat niet kunnen aandoen.
mijn idee
droid
Ik wil eigenlijk geen commentaar geven op hoe Jeroen de zaak aanpakt, ikzelf organiseer niks dus heb weinig recht van spreken hoe het beter kan.
Misschien had hij beter in moeten schatten hoeveel tijd er in het geregel gaat zitten, vond het zelf in het begin al veel te kort om het in een week rond te hebben.
Ik heb eigenlijk voorkeur gekregen voor Rato, die kwamen gelijk met een mooi bod, zitten meer in de techniek dan ****, die zijn erg gericht op bedrijven en dus automatisch duurder. Als we lijdzaam hadden toegekeken deze week, hadden we nu 925 betaald voor scope+software. Plus de standvastigheid, er is nooit overwogen om meer korting te geven voor 20 stuks of meer, wat heel makkelijk haalbaar is.
Jeroen heeft zijn best gedaan, ik wil wel een deel van winst doneren als goedmakertje aan CO.
Jochem
Het gaat mij meer om het weggegooid geld dan om 35 euro voor mezelf. Als het voor Jeroen veel werk is om het verschil naar iedereen apart terug over te maken, dan mag hij (wat MIJ betreft) die 600 euro tussen zichzelf en CO verdelen, worden we misschien toch nog "Scope Members" 
Same story, als Jeroen gewoon liever bij *** bestelt, moet hij dat doen. Like I said: ik hoef hier geen felle discussies over, we waren net zo gezellig een scoopje aan het kopen met z'n allen. 
edit: Wha, deze had ik nog niet gezien terwijl ik mijn reply typte!
Op 8 juni 2007 21:49:22 schreef droid:
Jeroen heeft zijn best gedaan, ik wil wel een deel van winst doneren als goedmakertje aan CO.
Great minds think alike 
[Bericht gewijzigd door Jochem op ]
droid
Zou toch graag hier wat meer meningen zien, hoe nu verder? (de tijd dringt)
Ik ben ervoor om voor de goedkoopste te kiezen. MAAR:
Jeroen heeft het beslissingsrecht als hij maandag de laatste offerte krijgt, maar kan nu in feite niet veel anders dan bij **** blijven, omdat dat de overeenkomst met ons is, waar we voor betaald hebben.
Alleen als we het allemaal aangeven, dat we hem de vrijheid geven om eventueel voor Rato te kiezen, zou hij dat eventueel kunnen doen.
Onbekend is nog wat de tas bij Rato gaat kosten, naar mijn idee kan dat maximaal 118 euro zijn (99ex.btw), dan zou je in totaal dus iets duuder uit zijn (933 ipv.925). Maar dit is een uiterste, ik weet ook niet hoeveel tassen er besteld zijn. (en Rato zal ook wel iets aan die prijs kunnen doen?)
Ik heb dit niet met Jeroen (kunnen) overleggen, maar hoop hiermee slechts de zaak vandienst te zijn.
Het ging ons toch om de korting? Heb verschillende stukjes gelezen van mensen die met grote moeite het geld bij elkaar hebben gesprokkeld. Mijn spaarpot is ook leeg, best jammer want Xantus had een mooi fpga-bordje in de aanbieding.
Mijn mening tot nu toe is dat we oorspronkelijk keken naar de beste aanbieding kwa garantie / levering / dienst na verkoop / prijs.
Ik denk dat iedereen het daar mee eens is. Jeroen heeft de touwtjes in handen genomen om deze IA op zich te nemen waardoor we de mogelijkheid hebben een zo goed mogelijke aanbieding te krijgen. De periode plots verkorten maakt het natuurlijk ook niet makkelijk om verschillende offertes te gaan vergelijken en de betalingen tijdig te versturen, door het drukke werk van Jeroen is helaas (is geen verwijt) de interactie met ons beperkt kwa vraag en antwoord naar ons.
Vandaar ik zou willen voorstellen dat we een 2 of 3 dagen extra tijd nemen om alle aanbiedingen te bekijken en zo zoveel mogelijk aan jeroen onze mening daarover te kunnen vertellen. Tenslotte kan het alleen maar voordeel geven aan iedereen die hier zijn geld aan besteed , een eerdere opmerking vond ik niet echt correct dat "er geen extra korting kwam" ( is ondertussen verwijdert), maar daar stelde ik mij wel vragen bij waarom dat niet meer kon! Ik probeer geen slechte sfeer te creeren , maar zoveel mogelijk een éénduidig antwoord in de richting van Jeroen te kunnen geven wat we willen zodat we allen (met 17 toch) ons goed voelen in de beslissing die jeroen dan neemt van bvb welke leverancier het uiteindelijk wordt.
persoonlijk kijk ik naar het totaalpakket en daarbij de prijs die eraan vasthangt. stel dat we op 20 scopes toch nog meer kunnen verkrijgen dan wil ik daar gerust op wachten ( maar dat is mijn persoonlijke mening) ik wil geen oponthoud maken voor de bestelling te plaatsen maar zie graag een juiste beslissing tussen de gedane aanbiedingen.De prijs die we hebben tot nu toe is al heel goed maar wildaarom niet zeggen dat het niet beter kan, daarom zijn er ook verschillende aanbieders. Een eerdere opmerking "we moeten eens de knoop doorhakken" ben ik volledig mee eens maar vind dat dit niet op 3 of 4 dagen kan. Ik zag ook dat de eerste 3 dagen bij Jeroen de leverancier niet reageerde voor welke reden dan ook.
Mijn keuze gaat uit naar R*** , gewoon omdat we dezelfde garanties en voorwaarden hebben maar met een beter prijs.
Misschien dat iedereen ook zegt waarom hij voor een bepaalde leverancier kiest, zo zien we of we voordelen over het hoofd zien.
Ik vind dit geen prijzenoorlog tussen leveranciers , maar als ik een dure aankoop doe bekijk ik ook verschillende offertes en denk dat elk bedrijf dat doet.
Mvg Luc
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Ik vind dat we vanaf nu moeten ophouden met zeuren. Ik heb betaald en het zal mij een worst zijn waar de scoop vandaan komt.
Ik denk dat Jeroen er ook niet vrolijker van wordt. Hij heeft de touwtjes in handen genomen en die moeten we niet gaan afpakken.
Als hij ze bij Rato besteld, best dan heeft 600 euro verdiend en dat heeft hij wel verdiend.
Ik moet er niet aan denken dat ik het had moeten organiseren.
Ik ben benieuwd waarvoor er gekozen wordt als de aanbieders hetzelfde bieden, Ik hoef geen scoop maar ik vind de disscussie erg interessant omdat ik op een ander vlak het zelfde wilde op zetten.
Dus wat doen jullie als de aanbiederrs hetzelfde aanbieden.
xbake
Meten is weten!
jullie? ik denk dat er hier maar 1 iemand beslist waar we de scoops kopen, en ik vind dat ook prima. voor die paar euro's zitten zeuren, jongens toch..., tis zo al een enorm voordeel dat je doet. Je moet ook niet altijd proberen het onderste uit de kan te halen..., wees blij met wat je krijgt, en denk ook even aan het werk dat jeroen erin steekt...
Jeroen heeft goede contacten met de fabrikant, vind em betrouwbaar, dus laten we het allen daarop houden..
mvg, bert
[Bericht gewijzigd door xbake op ]
Jochem
Mijn mening is tweeledig. Ons oorspronkelijke plan was de beste prijs te bedingen, dat is nu bij Rato, onder prima voorwaarden. Dus zeg ik: doe dat, waarom meer betalen voor hetzelfde.
Echter, Jeroen stopt er een hoop tijd in, dus als die liever bij *** haalt, dan ga ik daar ook mee akkoord. Houd er wel rekening mee dat er een groep is die die 35 euro wat minder makkelijk kan missen dan anderen. Ook daar moet naar geluisterd worden.
droid
Goed, ik wilde niet teveel de bedrijven met elkaar vergelijken, en het puur op het prijsvoordeel houden.
Maar zelfs bij gelijke prijs had Rato nu mijn voorkeur gehad, ik vind de service van **** namelijk nu al slecht, kijk even hoe slecht er op de kwestie van de software is gereageerd.
Vergelijk ook even de websites, en zie dat rato meer met de techniek bezig is en **** met het meubilair.
En zoals ik al schreef heeft Jeroen geen keus om over te stappen als niet iedereen het eens is, een paar extra dagen zou zeer welkom zijn.
Rato heeft ook mijn voorkeur maar als het die andere wordt is het ook niet zo'n probleem. De software is wel wat vreemd, als ze zo'n goede connectie met Rigol hebben hadden ze dat eigenlijk wel moeten weten. Maar goed Rigol is hier zelf ook onduidelijk over.
Ik zou wel eens willen weten wat de zekerheid is van die levertermijnen. Ongeveer 6 weken en ongeveer 2 weken kan van alles zijn. Een pakketje uit het buitenland is ook vaak 'ongeveer 2 weken' en vervolgens duurt het soms 2 maanden. Dat ligt vaak aan de douane maar met dat soort dingen hebben zij ook te maken als ze het uit China moeten laten komen. 6 weken is lang maar goed als dat niet anders kan. Niets is alleen vervelender dan eerst al een lange tijd te wachten en vervolgens te horen krijgen dat het nog eens een maand duurt.