Nieuw laser en dergelijke topic deel 12

Dit topic is gesloten

tnxs, alvast.. en ik zie de type fouten!! heel slecht. ga vanavond even de usb box proberen te laten werken, morgen zet ik even neer of het geholpen heeft.

Gister avond de usb box aangesloten, voor elkaar gekregen dat de box werk en de pc ziet hem ook compleet, kabel tussen de laser en de box gezet maar toen werkte het nog steeds niet..

Denk dat ik de goede instellingen moet hebben voor de laser, heb nog wat verswchillende kanalen geprobeerd maar niks werkte!..

De box doet het in iedergeval.

Tnxs alvast

Ziet er naar uit dat de kabel kapot is:) Als ik je verhaal teminstegoed begrijp: Box direct aan de pc, dan werkt ie. Box via kabel aan de pc, dan werkt ie niet.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

humm.. nouja, als ik de beschrijving van mamba moet geloven moet tussen de pc en de laser zelf, deze usb box..
die staat is gestelt en de pc herkent hem.

Wat ik van de vorige keer weet dat een bedrijf hem in heeft gesteld is dat ze in mamba black ook allemaal aanpassingen aan het doen waren.

Met kanalen, en code's..

staat in handleiding
Note: Win98 will search a driver for the dongle. Cancel the installation then start Mamba.
You may have to start a second time to activate the driver.

Hallo ik heb mijn nieuwe ontwerp galvo, zoo goed als klaar.
En gebruik in mijn pd een TSL260r licht sensor( is niet duur)
Ik gebruik" een" sensor door te draaien aan de as
van de galvo varieerd de spanning 1,5 volt
Hoeft niet nog eens versterkt te worden
Is dacht ik een grote verbetering
gegevens hiervan op mijn site
http://members.home.nl/jt.dehaan/index.html

Pf, een platte magneet, Hoop dat je redelijk wat pps haalt, Is hier ook uitgeprobeerd met optical pd en chanboard alleen <4k helaas.

Ben benieuwt hoe het daarzo het gaat doen :)

Elektro/laser/lichtdude enzo* http://yoshinon.dnstje.nl/

Op 15 juni 2007 22:04:56 schreef Dnstje:
Pf, een platte magneet, Hoop dat je redelijk wat pps haalt, Is hier ook uitgeprobeerd met optical pd en chanboard alleen <4k helaas.

Ben benieuwt hoe het daarzo het gaat doen :)

Niet zo snel je conclusie trekken hè ! Ik denk dat je nog gaat schrikken naar wat deze galvo gaat doen...

Daarnaast demotiveer je een mede hobbieïst zo, dat is niet fijn...

zonder rook geen elektronica

bedankt hilbern voor je steun alhoewel ik behoorlijk tegen kritiek kan .<moet wel opbouwend zijn >
Ik denk niet dat dnsje in de gaten heeft ,dat het hier gaat om twee magneet systemen in een galvo.met 4 spoeltjes op kernen van feriet.
Maar de testen zullen het uitwijzen ,alleen moet ik eerst de versterker nog bouwen .
En die galvo`s met ronde magneetjes heb ik wel gehad 10 k meer heb ik er nooit uit kunnen krijgen ,de totale massa is gewoon te groot.

Op 16 juni 2007 16:50:54 schreef haan:
bedankt hilbern voor je steun alhoewel ik behoorlijk tegen kritiek kan .<moet wel opbouwend zijn >
Ik denk niet dat dnsje in de gaten heeft ,dat het hier gaat om twee magneet systemen in een galvo.met 4 spoeltjes op kernen van feriet.
Maar de testen zullen het uitwijzen ,alleen moet ik eerst de versterker nog bouwen .
En die galvo`s met ronde magneetjes heb ik wel gehad 10 k meer heb ik er nooit uit kunnen krijgen ,de totale massa is gewoon te groot.

Ik vind het heel leuk om te zien, maar met alle respect: je site is bij mij nogal onleesbaar: de letters staan ontzettend raar in beeld: daarnaast werkt groene tekst op een azuurblauwe achtergrond niet echt geweldig voor het leescomfort...

Daarnaast vraag ik me af of je met dat metaal als huis en de spoelen in de binnenkant geen gigantische verliezen krijgt, maar ja, dat gaan we zien. ;)

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Ik denk dat de ijzerverliezen mee vallen,alle prof galvo`s
doen het, en die halen 30kpps en meer
we zullen zien wat het wordt
ben nu met de versterker aan het stoeien ,moet een brug versterker worden.
Het lieft zonder instellingen,onder het motto wat er ingaat moet er uitkomen.

Het is de eerstekeer dat ik een site maak ,moet nog veel leren, en ben met de tweede versie bezig.
Ik heb de achtergrond kleur gewijzigt
Maar de tekst staat er bij mij goed op
gr jt

Brugversterker daar ben ik tussen de bedrijven door ook mee bezig. Alleen dat ga ik pas echt realiseren wanneer mijn laser ook daadwerkelijk werkt.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

ff een update

ik heb nu de spoelen gewikkeld morgen op het werk even houders maken voor de lagers. en dan kunnen we beginnen met het samenbouwen

edit: heb vandaag de spoelen met een meter doorgemeten en ik had een weerstand van 1,5 ohm. maar volgens mij (ligt me nog iets van bij) kun je een spoel zo niet doormeten op de ohmse waarde. klopt dat of lul ik nu uit mijn nek.

[Bericht gewijzigd door arcch op donderdag 21 juni 2007 21:30:07

hey roelke die print is die ook te bestellen ofzo zonder onderdelen lol ik moet nog wel iets te doen hebben. hoe is de snelheid van die dac

btw ik weet nog steeds niet of ik de spoelen goed heb (zijn van die chan galvo's) ik heb 60 windingen maar volgens mij meet ik niet goed als spoel gewonden heb ik 1.6 ohm

1,6 ohm dat kan goed.

edit: Roel post je foto's hier ook:D:D

[Bericht gewijzigd door muddy op zaterdag 23 juni 2007 09:49:05

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Je hoeft niet perse alles na te maken. Ik ben zelf een deel zelf aan het rommelen. Het is misschien niet de eerste keer 100% functionerend, maar je leert er enorm veel van.
VAKANTIE = laser werk tijd

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

lol dat ben ik helemaal met je eens. ik had nl een schema gekregen met een dac0832 en die zijn dus niet meer leverbaar en nu ben ik dus aan het kijken hoe ik het wel op kan lossen ik heb al een paar tips gehad over het 1 en aander en dus daar zijn we ook nog mee bezig. en ik ben bezig met de opbouw van de x of y scanner.

de vakantie zat er voor mij al op dus ik mag alles in de weinige vrije avonduurtjes doen lol

Op 21 juni 2007 23:16:01 schreef arcch:
hey roelke die print is die ook te bestellen ofzo zonder onderdelen lol ik moet nog wel iets te doen hebben. hoe is de snelheid van die dac

btw ik weet nog steeds niet of ik de spoelen goed heb (zijn van die chan galvo's) ik heb 60 windingen maar volgens mij meet ik niet goed als spoel gewonden heb ik 1.6 ohm

die print heb ik laten maken
en de rest zelf eromheen gebouwt
hij kan tot 16K omdat ik de free version heb

@muddy: ik ben hem in een behuizing aan het bouwen
morge of woensdag komen de pic's

@arcch: ik kan wss die dac0832 nog wel regelen
neem maar ff contact op

AVR powerd

je wil mij zeker op aanspreken roelke ??
(op die dacs :P)

hoe is het eigenlijk hier
heb hier al langer niet meer meegelezen
t begint weer wat drukker te worden :D
vond t op een gegeven moment wat suf worden en bleef dus steeds maar op lf.net hangen .

ik ben er vndaag achter gekomen warom me zelfgemaakte groen analoog blanking niet goed linair is

heb namelijk een coachlab2 gekregen van school
kan je echt leuke metingen mee uitvoeren

maar goed das wat offtopic

ik ga van de vakantie ook weer lekker aan de slag
werken voor 150 mW blauwe CNI

Op 26 juni 2007 00:09:52 schreef Electrogek:
je wil mij zeker op aanspreken roelke ??
(op die dacs :P)

hoe is het eigenlijk hier
heb hier al langer niet meer meegelezen
t begint weer wat drukker te worden :D
vond t op een gegeven moment wat suf worden en bleef dus steeds maar op lf.net hangen .

ik ben er vndaag achter gekomen warom me zelfgemaakte groen analoog blanking niet goed linair is

heb namelijk een coachlab2 gekregen van school
kan je echt leuke metingen mee uitvoeren

maar goed das wat offtopic

ik ga van de vakantie ook weer lekker aan de slag
werken voor 150 mW blauwe CNI

neej neej :P eigenlijk niet
maar mijne zijn ook dood
dus ik wou ze eigenlijk bij nedis bestellen
maar volgens mij hebben ze ze niet meer :(
dus dan wordt het toch een bestellingkje reichelt

AVR powerd

elektronica-online had ze toch nog? Anyway: ik denk dat het lineair blanken van een laser wel meer werk is dan een enkel torretje in de voedingslijn opnemen. Als mijn laser klaar is wil ik ook eens wat gaan kutten met het analoog maken van mijn lasertje. En gaan werken voor een degelijke groene. Mijn groene zijn we achter gekomen, die is slecht:D:D Kristal schijnt te klein te zijn waardoor hij heel vaag steeds aan en uit gaat faden, ook als ik hem een constante stroom geef.

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

ik heb elektronica online en een paar anederen al gevraagd voor de dac 0832 en die hebben ze dus niet meer

je hebt nog mail
maarja lumax is toch vetter :P

AVR powerd

Dit topic is gesloten