theramin
joopv schreef: dan valt er nog veel meer lekkers uit.
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 15 juli 2007 11:33:56 schreef Turbokeu:
Na gedurende vele uren alle CO-topics over ladenkasten te hebben gelezen/overlopen zit ik nog steeds met mijn dilemma:
"Waar goedkoop (Raaco) ladenkasten te vinden in België?"
Brans Gereedschappen
Stationsstraat 51-53
3920 Lommel
Tel. 011-54 40 36
Die kan die normaal wel krijgen.
En als je er 12 afneemt geeft hij denk ik wel korting.
Elektriesjeng
Wetten gemaakt door regeringen zijn tijdelijk,Natuurwetten zijn onveranderlijk
Andere mogelijkheid is om vanuit Brussel naar de dichtsbijzijnde Praxis in Nederland te rijden.
1. Welk is de dichtsbijzijnde Praxis vanuit Brussel?
Bergen op zoom
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
@Hugo Welther:
Ik heb ook 10 van die rode ladenkasten van Praxis. Ben nog steeds op zoek naar de tussenschotjes die er in horen. (Praxis hier heeft alleen de kasten, niet de schotjes)
Het aantal schotjes wat je er standaard bij krijgt is erg zuinig...
Weet jij misschien waar ze te verkrijgen zijn?
Stynus
Er staat hier ergens op het forum een bestelnummer om die tussenschotjes toch bij de praxis te bestellen.
Op 15 juli 2007 18:23:02 schreef Stynus:
Er staat hier ergens op het forum een bestelnummer om die tussenschotjes toch bij de praxis te bestellen.
Pagina twee van dit topic:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/23000/2
EAN codes en fabrikant nummers.
30 x klein: 5733439106986
10 x groot: 5733439123051
Artikelnummers leverancier Zandstra De Leeuw in Almere:
30 x klein: 848519
10 x groot: 848520
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 15 juli 2007 15:03:07 schreef theramin:
http://www.overtoom.nl/INTERSHOP.enfinity/eCS/OIN/nl_NL/-/EUR/N_Search…
Bedankt maar Overtoom had ik al gevonden (daarbij 8 Euro/kast duurder dan RS).
Op 15 juli 2007 15:21:05 schreef Stynus:
[...]
Brans Gereedschappen
Stationsstraat 51-53
3920 Lommel
Tel. 011-54 40 36
Bedankt. Heb je ook een linkje?
Op 15 juli 2007 17:21:18 schreef Elektriesjeng:
[...]
Bergen op zoom
Ook bedankt.
Kan er iemand nog mijn andere vragen beantwoorden?:
2. Zijn de ladenkasten van de Praxis van het merk Raaco?
3. Heeft de Praxis deze ladenkasten continu in aanbieding/hun gamma?
4. Heeft de Praxis de 40-48-60 laden versies beschikbaar?
CD 
Anoniem
Op 17 juli 2007 08:15:25 schreef Turbokeu:
Kan er iemand nog mijn andere vragen beantwoorden?:
3. Heeft de Praxis deze ladenkasten continu in aanbieding/hun gamma?
4. Heeft de Praxis de 40-48-60 laden versies beschikbaar?CD
2. Weet ik niet zeker, maar volgens mij wel
3. Ja
4. 48 weet ik niet, maar de 40 en 60 wel
Stynus
Op 17 juli 2007 08:15:25 schreef Turbokeu:
[...]
Bedankt. Heb je ook een linkje?
Ik denk niet dat ze een site hebben.
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Voor de mensen die wel vallen op de kasten zoals die van Conrad, weet ik nog een leverancier in Belgïe:
Marco. Doe-het-zelf. Stationsstraat 6. 2235 Westmeerbeek (Hulshout). Telefoon 016/69.92.01. Fax 016/69.79.69. Maandag, Gesloten
Het merk is MARS, degelijke kwaliteit en net hetzelfde als de Raaco's van vroeger, echter wel met transparante (plexiglazen) lades, dus niet de onbreekbare halfdoorzichtige. Conrad heeft ze in het blauw, MARCO alles in het rood.
Een tijdje geleden nog 2 formaten gekocht: kasten met 60 kleine lades (12rijen*5) en kasten die even groot zijn met 45 kleine lades, 2 halve grote en 1 grote onderaan.
Hij heeft nog andere formaten, met bvb. allemaal grote laden etc. maar daar weet ik het fijne niet van.
Je kan altijd telefoneren voor info.
- - big bang - -
vanzwam
Ik heb geen schrik iets nieuw te beginnen omdat de Ark is gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals
Ik heb de site van brico daarjuist even bekeken ( had iets nodig) en daar schijnen ze ook die Raaco kasten te hebben.
Misschien daar eens kijken.
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 18 juli 2007 04:38:43 schreef vanzwam:
Ik heb de site van brico daarjuist even bekeken ( had iets nodig) en daar schijnen ze ook die Raaco kasten te hebben.
Misschien daar eens kijken.
In de grote Raaco modellen hebben ze enkel het 40-laden hobby model (net als Brico Plan-It).
Op 18 juli 2007 02:07:13 schreef big bang:
Het merk is MARS, degelijke kwaliteit en net hetzelfde als de Raaco's van vroeger, echter wel met transparante (plexiglazen) lades, dus niet de onbreekbare halfdoorzichtige. Conrad heeft ze in het blauw, MARCO alles in het rood.
Een tijdje geleden nog 2 formaten gekocht: kasten met 60 kleine lades (12rijen*5) en kasten die even groot zijn met 45 kleine lades, 2 halve grote en 1 grote onderaan.
Makro voert ook de blauwe 60-ladenkast van Mars, maar zoals je opmerkt zijn de laadjes niet onbreekbaar.
CD 
Op 17 juli 2007 08:53:53 schreef Andreesie:
[...]
4. 48 weet ik niet, maar de 40 en 60 wel
Ik zie hier alleen 48 en kleiner, oa de 25 als opvulmaatje.
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Op 18 juli 2007 07:53:05 schreef Turbokeu:
Makro voert ook de blauwe 60-ladenkast van Mars, maar zoals je opmerkt zijn de laadjes niet onbreekbaar.
CD
Dat klopt Chris, nu moet ik wel zeggen, zo snel breekbaar zijn ze ook weer niet, een valletje van tafel zullen ze best wel overleven. Maar als op de grond staan en je er per ongeluk je voeten opzet, kan je het vergeten.
Ik moet zeggen, ik heb hier ook een 12tal kasten staan, ik heb er nog geen kapot gehad.
Maar als je echt naar die Raaco halfdoorzichtige laadjes zoekt, die wat flexibel zijn, dan is Mars inderdaad geen optie.
Trouwens, weet er iemand of je überhaupt wel laadjes afzonderlijk kan krijgen? Breekbare of niet breekbare.
Nog op te merken dat die prijzen van de pro kasten, zoals een Raaco tegenwoordig echt de pan uitswingen. Het is tenslotte maar wat gelakt plaatstaal met wat kunststof.
Daar wordt volgens mij toch serieus op verdiend.
- - big bang - -
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Ja, daar wordt zeker weten grof geld mee verdiend... Maar ze zijn wel makkelijk! 
Weet iemand trouwens nog grote ladenkasten te vinden? Ik wil bijvoorbeeld een lade voor trafo's, lege kastjes, draad, soldeerspullen etc. Iets met 20 laden met 15L inhoud per stuk oid.
ivar92
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren... © grolsch
benadski,
misschien is dit wel iets?
als je een beetje handig bent kun je dr zo een opberg systeem voor maken:
http://www.overtoom.nl/raaco-stellingbak-blauw-8-2000_00743705.html
gr ivar
edit: link aangepast.
big bang
20 laden van 15 liter, zijde zeker? Das dan 300l, dat begint meer op een klein bestelwagentje te lijken. 
Je zal waarschijnlijk 1.5l bedoelen.
Als je in de buurt moest wonen, zie adres in m'n 2e vorige post, het zijn wel MARS kasten. Ik hoop dat hij ze nog heeft.
- - big bang - -
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Nee, toch wel grotere lades hoor (250 x 200 x 300mm)! 300L is nog geen halve kuub, valt toch wel mee?
Ik heb straks maar één kamer voor mijn elektronica, dus dan moet ik ook de grotere dingen kunnen ordenen. Vandaar de grotere lades.
EDIT: Ik woon bij Den-Haag, da's me net iets te ver.
[Bericht gewijzigd door Benadski op (11%)]
Turbokeu
Golden Member
Op 18 juli 2007 18:27:40 schreef big bang:
[...]
Dat klopt Chris, nu moet ik wel zeggen, zo snel breekbaar zijn ze ook weer niet, een valletje van tafel zullen ze best wel overleven. Maar als op de grond staan en je er per ongeluk je voeten opzet, kan je het vergeten.
Ik moet zeggen, ik heb hier ook een 12tal kasten staan, ik heb er nog geen kapot gehad.
Maar als je echt naar die Raaco halfdoorzichtige laadjes zoekt, die wat flexibel zijn, dan is Mars inderdaad geen optie.
Trouwens, weet er iemand of je überhaupt wel laadjes afzonderlijk kan krijgen? Breekbare of niet breekbare.Nog op te merken dat die prijzen van de pro kasten, zoals een Raaco tegenwoordig echt de pan uitswingen. Het is tenslotte maar wat gelakt plaatstaal met wat kunststof.
Daar wordt volgens mij toch serieus op verdiend.- - big bang - -
Bedankt big bang.
Mijn eisen zijn:
- Minstens leverbaar in 40 tot 60 laden versies van dezelfde buitenafmetingen (de <60 laden versies met grotere laden voor grotere componenten).
- Continuïteit van het gamma (ik wil graag een paar jaar later nog kunnen uitbreiden of laadjes/schotjes bijkopen van dezelfde reeks).
- Zo goedkoop mogelijk (zelfs als ik voor de pro-versie kies).
De hobbyversie van Raaco is 'goed' genoeg maar in geen enkele winkel hier beschikbaar in verschillende versies (ze bestaan wel degelijk in 40 en 50 laden - model C10-40 en C10-50).
De pro-versie bestaat in 8-16-24-40-48-60 laden versies maar is, zoals reeds vermeld, superduur...
BTW, bij Raaco kan je zowel voor de hobby als de pro-reeks aparte laadjes, schotjes en labeltjes bestellen.
CD 
big bang
Op 19 juli 2007 07:04:31 schreef Turbokeu:
BTW, bij Raaco kan je zowel voor de hobby als de pro-reeks aparte laadjes, schotjes en labeltjes bestellen.
CD
Dank u Chris, dat wist ik niet, goed om in het achterhoofd te houden. Een familielid heeft zo'n 'turntable' staan met ik dacht 12 kasten Raaco Pro (voor het bedrijf), de turntable kwam van Farnell dacht ik, de Raaco's weet ik niet, zou ook kunnen. Zo'n turntable is eigenlijk bijzonder plaatsbesparend en toch handig, het werkt vlot.
Farnell heeft volgens mij zowel de turntable als de Raaco's, zij het niet goedkoop.
- - big bang - -
Turbokeu
Golden Member
Let op, ik zeg niet dat ze overal in voorraad/verkrijgbaar zijn. De bestelnummers vind je terug op de Raaco website, zodus kan je Raaco-leverancier ze zeker wel bestellen.
De Raaco 'turntable' (+/-225 Euro + BTW) voor 12 ladenkasten is inderdaad zeer mooi en gemakkelijk in gebruik (is o.a. mijn einddoel maar dan moet ik me wel de Pro-serie ladenkasten aanschaffen.
CD 
ik haal de mijn gewoon in de makro ( de werkmakro )
ken de echte naam niet 
32 € meen ik voor een ladenkast van 60 lades
je hebt er ook van 48 en 40 ook meen ik
tussenschotjes zitten er in overvloed bij
Turbokeu
Golden Member
Ik zie net dat de Raaco DC1200 turntable (hoogte 176cm, diameter 68cm (breedte is +/-46cm), met plaats voor 12x pro ladenkasten) voor 'slechts' 153.05 Euro +BTW te koop staat bij RS-Components:
Samen met 12x ladenkasten van mijn keuze (moeilijk te kiezen uit het aantal benodigde 8-12-16-24-40-48-60 ladenkasten) zou dit uitkomen op een 756 Euro + 21% BTW.
Aankoop via de firma (ik heb het 'fiat' van mijn vennoot), dus de BTW is 100% recupereerbaar, en de aankoop is 100% aftrekbaar.
I can't wait...
CD 
Baas boven baas. 
Bijdeweg, Formido heeft de rode Raaco's in de aanbieding: €24,95 ipv €29,95 voor de 48 laadjes. In Leeuwarden zijn ze nu op. 
Ja, dat is nu zeker, het logo is tegenwoordig ingestampt.
€27,99 voor de 48 laadjes.