free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
zijn er nog forumleden die een behoorlijk kontakt met rigol hebben kunnen krijgen.
op www.rigol.com, en www.rigolna.com wordt helemaal niet gereageerd op mijn tamelijk uigebreid gedocumenteerde probllembeschrijving. (Heb nog niet eens de wat meer exclusieve dingen zoals conditinal triggering aan de tand gevoeld) Voorlopif blift de TEK 2014B mijn scope als het om betrouwbaarheid gaat.
De importeur van mijn rigol, die best wel een grote mag worden genoemd laat het ook afweten.
Dus voor nu heb ik het gevoel een stuk speelgoed gekocht te hebben.
groetjes toonpaa.
zijn er nog forumleden die een behoorlijk kontakt met rigol hebben kunnen krijgen.
op www.rigol.com, en www.rigolna.com wordt helemaal niet gereageerd op mijn tamelijk uigebreid gedocumenteerde probllembeschrijving. (Heb nog niet eens de wat meer exclusieve dingen zoals conditinal triggering aan de tand gevoeld) Voorlopig blijft de TEK 2014B mijn scope als het om betrouwbaarheid gaat.
De importeur van mijn rigol, die best wel een grote mag worden genoemd laat het ook afweten.
Dus voor nu heb ik het gevoel een stuk speelgoed gekocht te hebben.
groetjes toonpaa.
Wat zijn dan de problemen?
Ik heb alleen voor firmware updates contact gehad.
Die heb ik ook gekregen
De Tek en de Rigol zijn prijstechnisch volgens mij niet te vergelijken lijkt me
[Bericht gewijzigd door The Puma op (28%)]
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
@toonpa: als je apparaat niet werkt zoals het zou moeten, zou je contact op moeten nemen met je leverancier. Als die af laat weten klopt er m.i. iets niet.
Als je vindt dat er dingen anders of beter hadden gekund, dan kun je het hier in dit topic natuurlijk fatsoenlijk omschrijven. Opbouwende kritiek kunnen we verzamelen en via Elquip doorgeven aan Rigol.
De vergelijking met de TEK is krom, die kost >1500 euro, bijna twee maal de prijs van de Rigol. Overigens is die Tek een 4-kanaals, zonder de digitale kanalen meen ik?
edit: op de seconde gelijk free
free_electron
Silicon Member
Op 30 augustus 2007 20:50:56 schreef Jochem_S:
edit: op de seconde gelijk free
![]()
jep . en dat met 9 uur tijdverschil. dat noemt men 'goed mikken'
lees het derde of vierde bericht in dit forum, en alles wordt duidelijk. Even moet ik er aan toevoegen dat het probleem door mij geconstateerd is met tijdbasistijden zo rond de 1 mS/div.
Dus even herhalen, de volgende aquisitie wordt soms overschreven ZONDER de voorgaande te wissen.
Ik heb dit effect nog nooit gezien in (digitale) scopes,
of ze nu duur of goedkoop waren maakt niet uit.
free_electron
Silicon Member
hoe staat je triggersysteem ingesteld ?
er zijn op sommige scoops mogelijkheden om een sweep af te breken en direct te beginnen herschrijven. dan krijg je dat soort 'beelden over elkaar' je moet de sweep volledig laten uitdoen.
ik weet nu niet of die rigol dat kan. maar het lijkt me een zeer vreemde fout.
Jochem
het probleem kan door mij gemakkelijk gereproduceerd worden.
Hiervoor is een klein programmaatje gemaakt dat een serieele poort zodanig aanstuurt dat het effekt goed zichtbaar wordt.
( getest op xp$ , en T720 laptop met usb/rs232 converter en op een AMD sempron 3000+ 2 GHz )
Met een condensatortje en weerstand vermink ik de blokgolf een beetje zodat het effekt beter zichtbaar wordt.
nu ben ik even aan het uitzoeken hoe foto's en het programmaatje ( 50 KBytes) zelf aan de forum database kan worden toegevoegd. Zodra ik dit weet zal een berichtje verschijnen met een of twee foto's een schemaatje van de testopstelling en het testprogrammaatje zelf.
hopelijk kunnen anderen het effekt dan ook reproduceren.
Ps in een ander forum heb ik gelezen hoe foto's kunnen worden toegevoegd maar weet niet meer waar !
Kan iemand mij even naar dat berichtje verwijzen ?
Bedankt alvast.
toonpaa
Jochem
Uploaden van plaatjes op het uploadarchief en kijk verder in de FAQ bij de [url ] en [img ] tag voor meer uitleg over linken op dit forum.
Op 31 augustus 2007 19:07:26 schreef The Puma:
Laatste firmware is 2.03.16@toonpaa:
Als je die moet hebben mail me maar
toonpaa heeft net een ander modelletje (die niet van de inkoopactie komt) dus pas op met de firmware ivm eventuele verschillen.
Jochem
Even wat anders:
Ik zit net voor de grap de demo uit dit topic af te spelen op mijn Rigol, hoewel ik begrijp dat dat beter gaat op een analoge scope. Maar het valt me op dat de Rigol tijdens het afspelen zo nu en dan druk heen en weer schakelt met z'n relais. Tijdens het schakelen bevriest m'n beeld even. Waarom is dit en kan het voorkomen worden? Ik vind dat niet prettig als ik aan het meten ben.
Ik heb dat ding nog maar een enkele keer aangehad om wat met de knoppen te spelen, dus wanneer het precies optreedt kan ik niet zeggen, in ieder geval af en toe tijdens die demo.
[Bericht gewijzigd door Jochem op (17%)]
Freddy
Hompage: https://meettechniek.info
Waarschijnlijk wordt het geschakel van de relais veroorzaakt door de auto-calibiratie. Deze kun je uit zetten als het goed is.
Hou er wel rekening mee dat de nauwkeurigheid beïnvloed wordt door opwarming van de scoop en externe temperatuurschommelingen. Met auto-cal wordt dit gecompenseerd.
@Jochem_S:
Zet eens de fast calibratie uit (utilitymenu)
ik dacht dat die standaard aan stond
[Bericht gewijzigd door The Puma op (40%)]
Jochem
Op 1 september 2007 16:13:12 schreef Jochem_S:
Moet ik de optie 'Fast-Cal' op OFF zetten daarvoor?
Yes
Jochem
Thanx, done.
RTFM eigenlijk, hoewel ik daaruit niet direct had opgemaakt dat hij gezellig tijdens je metingen gaat staan calibreren.