Show your projects! Part 7.

Dit topic is gesloten

Vind de pads ook best klein hoor... Even tegen je boortje tikken en je zit er door.
Misschien kijk ik ergens fout, maar in de pdf die nu bij de artikelen staat zijn de pads miniscuul.

-Toine

200% en dan een printscreen, plakken in paint(Of iets dergelijks.) en het is groter.

Gr, Ledlamp

Dan vergroot je het hele plaatje, niet de pads.

Ik heb het idee dat niet iedereen weet wat er met een pad bedoelt wordt.....

Jawel, je hebt gelijk, dan vergroot je alles.

Gr, Ledlamp
klein is fijn

Moderator

Zeg dames, dat is wel weer genoeg geleuter. Terug ontopic.

edit: Dit soort reacties zijn dus niet nodig:

Op 26 februari 2008 14:56:42 schreef ledlamp:
Oké... *Zet geluiter uit*

Het is geen MSN hier!

[Bericht gewijzigd door klein is fijn op dinsdag 26 februari 2008 15:04:37 (63%)

Henry S.

Moderator

De pads zijn niks te klein - 50mil, maar de restring kan voor de minder geroutineerde boorder te dun zijn.

Dit zijn nu opgedikt zodat er minder 'gemikt' hoeft worden.

En zet dergelijke reacties de volgende keer in de feedback!

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

@Henry S feedback ? terug eten geven.Sorry ik had daar nog nooit van gehoord.Dank u ledlamp.Zaak gesloten.

Nee, dit is de Feedback...
Maar terug Ontopic...

[Bericht gewijzigd door ledlamp op dinsdag 26 februari 2008 17:05:02 (13%)

Gr, Ledlamp

Dan zal ik ook eens de meest recente creatie laten zien. Gedoopt PICAlarm, een inbraakalarm gebaseerd op de PIC16F628.

Voorzien van 2 zones (1 vertraagd) en 2 alarmuitgangen. De bediening gebeurt met een sleutelschakelaar en een drukknop.
Het is nog niet helemaal voltooid, er moet nog een koelplaatje op de 7805, en de behuizing is ook niet af.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik wil er in de toekomst nog een doormelding aan knopen. Heb net een simbox van Nokia gekregen, compleet met datakabel. Dan kan er een SMS gestuurd worden als er ingebroken wordt. (En dan hopen dat je op tijd thuis bent)

@ Twabi2:

Ben je trouwens nog bezig met die microcontroller tutorials?
Ik zie de laatste tijd geen updates meer, net toen ik de tutorials zo mooi vond :P

Ja hoor, heb een aantal aanpassingen doorgevoerd in de vorige lessen (beetje beter gestructureerd), en een 2-tal nieuwe lessen geschreven.
Moet wel nog wat afwerking aan gebeuren, maar door een vrij druk 2e semester is het er nog niet van gekomen (heb morgen les van 8u tot 20u30 nonstop, zelfs geen pauze tussen 2 lessen). Maar zodra er meer info is post ik wel in een apart topic, de mods hebben niet zo graag dat dit topic "vervuild" wordt ;)

-Toine

Nog een klein dingetje tussendoor gefixed. In de auto (Suzuki Wagon R+) was de VFD klok op duistere redenen overleden.

Dus de originele printplaat uit de behuizing gehaald en voorzien van 4 stuks 7-segments displays. Gaatjesprint aan de achterkant gelijmd en voila! Digits gemultiplexed naar de PIC die communiceerd met een realtime clock (DS1306) + Xtal reference (DS32KHZ) en backup battery (supercap). Paar drukknopjes voor het instellen van de tijd (wat ook wel handig is...) maken het geheel af.

http://www.nack.nl/co/wagoncl1.jpg

http://www.nack.nl/co/wagoncl2.jpg

Ziet er erg netjes uit.

En dan nu de grote CO vraag :+ mogen we de onderkant ook zien ?

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
fzwart

Golden Member

Ik zie geen ontkoppelcondensatoren bij de 78xx regelaar. Lijkt me toch wel handig met de vuile boordspanning.
.

[Bericht gewijzigd door fzwart op woensdag 27 februari 2008 14:31:38 (41%)

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar

ziet er idd wel verzorgd uit!
ik vraag me af: is dat wel mogelijk om te zien hoe laat het is? volgens mij is dat vrij donker. of is dat maar schijn???

De ontkoppelcondensatoren (100uF en 100nF) zitten (als enige componenten) aan de onderkant van de print. De zichtbaarheid is prima. Door de sluitertijd van de camera is het niet goed in beeld te vatten (zie bijvoorbeeld de intensiteit verschillen t.o.v. de minuten en uren).

[Bericht gewijzigd door ZX6RR op woensdag 27 februari 2008 15:32:48 (15%)

De laatste tijd ben ik bezig met de besturing van enkele machines voor het geautomatiseerd inpakken van zaagsel. Ik heb daarvoor een besturing gebouwd, en een besturing verbouwd.

Ook een met behulp van een programmeur een Fanuc robot geprogrammeerd
Zie foto:
http://home.kliksafe.nl/ea.vanthul/CO/fanuc_robot.JPG
Ik vind het leuk spul om mee te 'spelen' :)

Mooi werk!
En wat is de elektronica er achter?

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Je zou het maar nodig hebben, maar heb je foto's van de print?

Gr, Ledlamp

Op 27 februari 2008 20:04:01 schreef WillyHul:
Ik vind het leuk spul om mee te 'spelen' :)

Dat kan ik me zo voorstellen, ja... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

De besturing van de robot is niet echt een print, die heb ik niet zelf ontworpen ofzo, alleen geprogrammeerd.

PS:
Ook kwam in een besturingskast van een pallet wikkelmachiene een kaartje tegen van G. J. Dreijer (mod GJ) :)

Oké, leuk gedaan.
Toevallig, van die besturingskast.

[Bericht gewijzigd door ledlamp op woensdag 27 februari 2008 21:28:16 (51%)

Gr, Ledlamp
Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Dit topic is gesloten