ledlamp
Gr, Ledlamp
Op 15 maart 2008 18:02:10 schreef Technojunk:
ledlamp: Kon je niet even zeggen dat je ledlamp was?
Had je toevallig en petje op?
Nee, ik had geen petje op, ik had een groen/blauwe tas en een groene jas.
ElektronThomas
Denk simpel, doe moeilijk
De oogst van vandaag:
Ledjes + aansturing (DMX!) €20 totaal
Satelliet ontvanger €5
16 x 1 LCD €3
6x CCD + sturings elektronica €10
Gratis:
2x PIN-automaat
Printertje
2x Embedded ISDN module
Mr501 diode
Mijn oogst:
-2x KIF pakketje met SMD spul
-1 pakje met enorme condensatoren 
-1 HP-25 calculator, compleet maar niet werkend 
-klosje spoeldraad
-1 losse HP-35 calculator, nog niet getest
-tweeregelig LCD-schermpje
-jaargang Radio Bulletin 1980
-jaargangen Elektuur 1974-1978

Ik vond het wel een geslaagd dagje, maar voor mijn gevoel was het gehalte ouwe rommel (militaire radio's uit WO2, stoffige vieze meetapparatuur etc) op de stands wat hoger dan vorig jaar. En uiteraard bestaat het publiek nog steeds voor 95% uit oude mannen...
Er werd gelukkig heel wat minder gerookt dan vorig jaar. Ik heb zelfs een SuperSmoker gezien 
Ik ben al een tijdje terug ... Dankzij EchtePino (de gele, de echte Bigbird dus...) weer veilig in Baarn gekomen.
Wat een leuke dag was dit! Van de beurs zelf heb ik maar weinig gezien. Iets gemist? Nee hoor, het was mij een waar genoegen om "Rosmalen" nu eens van de achterkant te zien.
Dus van achter de stand!
Heel veel mensen gezien van CO maar ook genoeg geïnteresseerden, in ieder geval sociaal gezien een enorm geslaagd evenement, of het ook commercieel een succes was verneem ik graag van Chuckie en de rest.
De opbrengst van de verkoop komen geheel ten goede aan het Forum, met name Circuitsonline.
Mijn dank voor de verwezenlijking van een gezamenlijk idee van Chuckie en mij, om een stand op een beurs in het land te hebben, gaat uit naar mijn mede teamleden:
Chuckie
MrGamba
High met Henk
Fred101
Sine
GJ_
MAH
En naar de rest van de CO'ers, die spontaan hun hulp aanboden.
Zonder hun inzet zou het evenement niet geslaagd zijn!
Mijn buit:
Een half defecte FT2800 gedoneerd door Fred101.
(Fred, het ding heeft de accu zuuraanval doorstaan!)
Een FDK 2m zend ontvanger met VFO een donatie van Hugo Welther, compleet met docs.
(Ga ik vanavond, uitgebreid testen!)
Verder een assortiment cer. condensatoren.
En een setje SMD componenten gedoneerd door KIF.
Natuurlijk alles betrokken via de CO stand!
Als het aan mij ligt, volgend jaar weer!

fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Eat, het schema ligt hier, dat heb ik nog net uit de container kunnen redden.
Ben ook weer thuis, was erg leuk, veel geleerd ook. Ik weet nu dat er ook halfgeleiders bestaan. Was heel modern spul van germanium waar je de gloeidraad niet van zag zitten
Verder leuk om eens wat gezichten bij namen te zien.
Ook nog wat bij elkaar gescharreld.
- Een buizentester type A12, zag er niet uit maar voor 5 tientjes heb ik hem geadopteerd.
- Een heathkit CT-1 C tester met magisch oog
- scheidingstrafo
- hele mooie antieke tafelmicrofoon van Hugo
- een 4 kilozak van High met Henk (heb nu voor 100 jaar elco's)
- twee mooie buisjes formaat koffiemelkfles van Sine gehad
- wat metertjes (een van 500A
), een kastje met inhoud, wat plugjes enzo
- Een berg buisjes (stuk of 100)
- 4 oude radioboeken van H met H, gaat ie me uit overhoren.
Weet nu ook waarom er koffie-automaten zijn.
Fred
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Ben ook weer thuis, was erg leuk, veel geleerd ook.
En voor het eerst van zijn leven, voor het eerst alleen, koffie gezet!!
Fred, je koffie was lekker!
Dat mag je vaker doen.
Ps. Leuk setje die 2800, die bufferfet zit merwaardig goed vast, ik vermoed werk van Cthulhu zelfe ...
Ik vergeet de buren nog te bedanken:
De Wlan-shop heeft geheel belangeloos hun internet hotspot ter beschikking gesteld om Chuckies gelimiteerde HSDPA kaart/abonnement te ontlasten!
Ben vandaag ook weer geweest na een jaar van afwezigheid.
Vond het dit jaar toch wat tegenvallen. Ik heb inmiddels al een behoorlijke grijpvoorraad thuis aangelegd via de SK`s van Niels.
De componenten die ik zocht kon ik niet zo 123 vinden.
(printtrafo`s voor >400V primair, 19" dichte behuizing 1HE, fase guard)
wat ik wel heb gekocht:
-soldeerdamp afzuiger van eleshop (tegen geklaag van t vrouwtje
)
-2 zoeken phoenix print kroonstenen 2 en 3 polig
-desoldeer litze
-2 pakken blanke koperplaat
-5 3 fasen kroonstenen voor 16A
Het blijft natuurlijk een beurs voor zendammateurs en niet puur elektro/elektronica. Daardoor was het oude meuk gehalte echt te hoog. Ik heb dit jaar besloten om niet meer te kopen, wat me ooit nog eens handig lijkt want het topic van unfinished projects kan ik zo ook nog wel even vullen.
Leuk initiatief van de CO stand. Wie wie was weet ik nog niet, maar heb wel KIF`s mooie binaire ledklok gezien.
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Ja, die binare klok was echt mooi.. Hoe heeft hij dat logo'tje er in gemaakt? die nixi klok was BTW ook er mooi..
Netzoals de CO looplicht.. Waren dat gewone lampjes?
(wie was nu die beste man in een rooie vest, iets grijs haar? hij was zo druk bezig, kon hem niet aanspreken om te vragen wie hij was, oja die jongere man, net zo lang als kif wie was dat? en die man die recht in een stoeltje met zijn laptop bezig was?)
[Bericht gewijzigd door Technojunk op (23%)]
Kwam ik de trap op en zag daar in eens een stand van C.O.!!!
Aangezien ik eigenlijk bijna altijd alleen maar het HF deel bij C.O. lees kwam ik voor deze verassing te staan.(foutje van mij!)
Nou dan gaan we natuurlijk even kijken.
Heel erg leuk gedaan met zelfs een soort projector en een prijsvraag en en...........
Ja het is niet ongezien er was duidelijk werk van gemaakt.
Met andere worden goed gedaan jongens! Petje af!
Rob007.
Jullie hebben veel show dinges gekocht. Hebben jullie veel betaalt, ik wou ook wel komen maar ik heb overmorgen exaam en vervoer is een beetje een probleem.
Prijzen?
electro_freakz
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
net terug!
was wel leuk,
mijn oogst.
een inveter van een soort CCFLL lamp (met dank aan High Met Henk:D)
en een LM317
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Ik ben ook geweest. Vond het een mooie stand van CO, met al die projecten en dat lichtgevende logo 
Heb 4x 2,5mm sterojackpluggen gekocht 
Technojunk
Op 15 maart 2008 19:44:28 schreef Rd12tf:
Mij heb je nog gevraagd naar KIF.
Ok, dan was jij die man in dat stoeltje 
Nu die man in de rooie sweater nog..
Die man die stond te verkopen (jonger man ong. net zo lang als kif) zal MR'gamba wel geweest zijn.. (wel zin in een gamba
)
En wie heeft dat bord gemaakt?, waren het nou LED's of lampjes? wel mooi die tekst.. (op papier geprint?)
[Bericht gewijzigd door Technojunk op (14%)]
Zo,
Dat zat er weer op.
Mijn buit:
2 klosjes 6mm2 spoeldraad voor filters te maken.
2 infra rood detectoren
1 laserpointer
2 mooie boeken
zakje condensatoren
antenne-splitter
een setje van 2 IC's uit de pre-historie (gekocht bij de CO-stand).
Mooie stand trouwens. Mijn complimenten !
electro_freakz
Technojunk
Nee.. ik heb jou ook niet gezien.. maar ik was ook rond het middaguur, wieweet was jij wel eerder/later..
[Bericht gewijzigd door Technojunk op (89%)]
@TJ
De man in Red was zeker Fred101, de jongere, lange man was waarschijnlijk GJ_, je hebt zijn dag goedgemaakt!
(Dat mag GJ_ zelf uitleggen, *kuch*)
Je kan jezelf ook gewoon voorstellen hoor! ...
[Bericht gewijzigd door Rd12tf op (14%)]
Technojunk
Ik snap je niet, gewoon voorstellen?
Technojunk:
Blauwe trui, spijkerbroek, blauw tas, redelijk lang voor zijn leeftijd.. jah..
Nee, GJ was de iets oudere man. de iets bruinere man (indisch?).. MR gamba is dat denk ik.. hoe zag hij er uit?
GJ_ leg het eens even uit.. ik ben benieuwd..
[Bericht gewijzigd door Technojunk op (19%)]
electro_freakz
Technojunk
heb ik gedaan.. Tegen de gene achter de CO stand dan hé!.. (die het niet te druk hadden..)
Maar GJ_ ik wacht op antwoordt
haha..
wat heb ik gezegd dan?.. Misschien donatie gedaan? en weddenschap gewonnen tussen jullie?
(ja.. ik ben member
)
[Bericht gewijzigd door Technojunk op (30%)]