Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Ze is kapot dat heeft die man waar ik hem gekocht ook gezegd.
Zonde van je 40 Euro, daar had je een werkende van kunnen kopen.
Op 19 maart 2008 22:03:03 schreef rbeckers:
Mogelijk sweep logic defect.
Kun je fotos maken van de diverse printen?
Heb je de manual en het schema al?Dit is waarschijnlijk op te lossen, maar niet gemakkelijk.
In het schema staan spanningen die gemeten kunnen worden.
Let wel op, rond de CRT staan gevaarlijke spanningen!
Zoals jij vraagt zijn er hier een paar naakt foto's van het apparaat.
rbeckers
Overleden
Ik zie geen defecte onderdelen. Dus dat kan alleen maar opgelost worden door te meten.
Afgaande op je opmerkingen weet ik niet of je dat zelf kunt. Dit is geen verwijt of zo want het repareren van een oscilloscoop is lastig.
Het is niet mijn bedoeling om deze topic in te pikken. Maar omdat ik hier ook nog zo'n tektronix geval heb staan, nogal gelijkaardig (de 2225 50MHz) waar ik de focus niet scherp meer van krijg. Heeft daar toevallig iemand de service manual van?
Kan het zijn dat de soldering slecht geworden is?
Soldering ziet er wat plattekes uit.
[Bericht gewijzigd door Danielvg op (14%)]
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Alles kan, meten is weten. Doorsolderen kan nooit kwaad, maar als je lukraak alles doorsoldeert is het een flink karwei, zeker als je daarna nog steeds die stip op je scherm hebt staan 
Hallo,
Vroeger hebben ze Q232 en Q234 (bij mij is het wel Q235) al vervangen.
Dat zie je aan de foto waar er nog wat bruine brij aan hangt in de Vertical Output Amplifier.
Zou die 2 transistoren terug kapot zijn?
Dank.
rbeckers
Overleden
Nee, de transistoren Q232 en Q234 zitten in de y-versterker. De fout is dat je geen x versterking hebt.
Dwz of de x-versterker of de logic voor de x-versterker is defect.
Krelis Vonketrekker
Golden Member
Het is niet mijn bedoeling om deze topic in te pikken. Maar omdat ik hier ook nog zo'n tektronix geval heb staan, nogal gelijkaardig (de 2225 50MHz) waar ik de focus niet scherp meer van krijg. Heeft daar toevallig iemand de service manual van?
antwoord:
Vaak zijn de hoog Ohmige weerstanden in het focus circuit
van waarde veranderd (hoger!)
Even nameten met een goede meter.
(waarde's van boven 500 K Ohm.
Krelis