Veiling ten bate van CO

GJ_

Moderator

De volgende:

http://www.uploadarchief.net/files/download/zthgbzt.jpg

Een echte Kabid distotions meter, geen idee wat het is, wat het doet en of ie het doet. Alle lampjes branden, de meters bewegen en dat is alles wat ik ervban kan zeggen. Ik zal zsm een betere foto plaatsen, maar wanneer die online komt kan ik nog niet zeggen. KPN heeft nog steeds erg veel problemen met internet, het gaat hier geregeld plat.

Oh ja, Eagle666 heeft bij voorbaat al wat nuttige links gegeven, zo ook over dit apparaat, alleen dan de duitstalige versie:
http://www.amplifier.cd/Test_Equipment/other/PMZ-11.htm
Bij deze bedankt.

Jammer dat deze engels is want wie wil er nu niet pronken met een echte "Klirrfaktormesser".

Het is een audio-vervormingsmeter, er staat hier een behoorlijke beschrijving online.

Ik ben zelf met mijn HP-set (239A / 332A) op dit gebied behoorlijk goed voorzien, maar als je nog niets hebt lijkt dit me een handig ding.

Hij meet niet heel diep, maar als je de vervorming hier niet meer mee kunt meten is het in ieder geval niet bedroevend slecht ;) Prima om een max. uitgangsvermogen te bepalen.

[edit]
Oeps. GJ_ was nog bezig.

Ding is dus geschikt om een versterker te 'benchmarken'?

Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...
als ge het weet is het niet moeilijk
GJ_

Moderator

Nou zeg, doe ik daar al die moeite voor....nog niks geboden.
Gelukkig kan dat nog tot zaterdag 21:00 via dreijer[at]worldonline[punt]nl

[Bericht gewijzigd door GJ_ op dinsdag 20 mei 2008 19:56:01 (21%)

Op 20 mei 2008 19:55:41 schreef GJ_:
Nou zeg, doe ik daar al die moeite voor....nog niks geboden.

Misschien heeft niemand een idee wat dat ding waard zou kunnen zijn? Maar mij lijkt een "Klirrfaktormesser" wel leuk, ik open met E 50.

Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog

Ik wacht tot 5 min voor het einde :D

-
GJ_

Moderator

Op 20 mei 2008 20:02:52 schreef Wouter van Ooijen:
Misschien heeft niemand een idee wat dat ding waard zou kunnen zijn? Maar mij lijkt een "Klirrfaktormesser" wel leuk, ik open met E 50.

Nee, wat het waard is weet ik ook niet. En zeker niet omdat ik ook niet kan garanderen dat ie 100% in orde is. Als ik hem aanzet beweegt het wel dus het lijkt me wel snor te zijn, en da's dus een slechte garantie.
Helaas is dit ook geen klirrfaktormesser maar een distortionmeter. Hetzelfde maar het klinkt een stuk minder leuk.
Als je wilt bieden dan graag per mail, dan is de volgorde van binnenkomst ook duidelijker. Ik zie dat iemand je precies 20 seconden voor is geweest met hetzelfde bod. :-)

Er is dus inmiddels 50 euro geboden

dat was een nuttig kickje

[Bericht gewijzigd door GJ_ op dinsdag 20 mei 2008 20:24:10 (17%)

Sine

Moderator

Op 20 mei 2008 20:02:52 schreef Wouter van Ooijen:
[...]

Misschien heeft niemand een idee wat dat ding waard zou kunnen zijn? Maar mij lijkt een "Klirrfaktormesser" wel leuk, ik open met E 50.

damn foiled again ...

Nu niet allemaal gaan bieden want ik heb stiekem ook wel interesse in het ding ;)

GJ_

Moderator

Sine, jij was eerder hoor.

Op 20 mei 2008 20:22:02 schreef GJ_:
Helaas is dit ook geen klirrfaktormesser maar een distortionmeter. Hetzelfde maar het klinkt een stuk minder leuk.

Onderstaande link vermeldt die mooie naam, vandaar...

Op 18 mei 2008 22:49:18 schreef guido007:
Nog een link naar een Duitse site met nog wat info.
http://www.kraus-elektronik.de/kraus-namet/online-shop-kraus-namet/ind…

e/ vermeldt is met een t op het einde in de derde persoon :D

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 20 mei 2008 20:02:52 schreef Wouter van Ooijen:
[...]

Misschien heeft niemand een idee wat dat ding waard zou kunnen zijn? Maar mij lijkt een "Klirrfaktormesser" wel leuk, ik open met E 50.

Op het web zijn er een paar shops die dit apparaat aanbieden tussen de 250 a 300 eur.

Komman zeg geef GJ_ eens een beetje werk.

als ge het weet is het niet moeilijk
GJ_

Moderator

nog twee dagen bieden via dreijer[at]worldonline[punt]nl

de stand is nog steeds 50 euro

GJ: Als ik het apparaat aan zou schaffen, kan ik hem dan evt op komen halen? Verzenden is voor die 15km niet echt leuk (woon bij Vught).

Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...

Even de startpost lezen...

Ook tegenwind gaat liggen.
GJ_

Moderator

Afhalen is altijd beter dan versturen. Ik ben er niet zo dol op om dergelijke apparaten te versturen.

--edit--
heey, post.
55 euro geboden
en gelijk weer post
60 euro geboden

GJ_

Moderator

65 euro geboden

bieden via dreijer[at]worldonline[punt]nl

Henry S.

Moderator

Op 18 mei 2008 15:17:23 schreef BoudewijnEctor:
Ding is dus geschikt om een versterker te 'benchmarken'?

Alleen wat vervorming betreft, maar dat is toch een hele belangrijke.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
GJ_

Moderator

Een beetje laat, maar de gelukkige is BoudewijnEctor.

Is is nog een bod van 70 euro binnengekomen maar dat was vannacht om 3 uur, nogal te laat dus.

Sorry dat ik gisteren de biedingen niet kon bijhouden -niemand heeft dat gemerkt bij gebrek aan biedingen, maar goed- maar ik moest gisteren een motor van 30kW plaatsen, de kast aanpassen, had gisteren een klus die uitliep tot diep in de nacht, zodoende.

Het volgende apparaat dat aan de beurt is:

http://www.uploadarchief.net/files/download/dthgbtzbh.jpg

En wie wil er nou niet zo'n schitterende poolse RLC bridge hebben? Ik wel in ieder geval, en daar heb ik zeker 15 euro voor over. Ik heb nog niet al te veel gevonden over de Meratronik E307, alleen dat de manual overal te koop is:
http://www.rainer-foertig.de/unterlagen/POL-1.htm
Nu eerst even testen of ie "wat" doet.

--edit--
Hij doet zeker "wat" maar mn gevoel zegt me dat er toch e.e.a. aan mankeerd. Hij reageerd wel op alle knoppen, en da's al heel wat toch?

GJ_

Moderator

Intussen nog geen enkel bod binnen.
Gelukkig kan dat nog tot zaterdag via dreijer[at]worldonline[.]nl

Jaja je had niet mogen zeggen dat er wat aan scheelt :p Ach er is vast wel iemand die'm wil...

GJ_

Moderator

Ik weet dus niet of er iets aan scheelt, ik weet gewoon niet hoe het werkt. M'n gevoel zegt gewoon dat er wel eens iets aan zou kunnen mankeren (mischien dus).

Bovendien zit ik hier niet zoveel mogelijk geld binnen te harken voor CO, maar probeer ik mooie apparatuur op een redelijke manier te verkopen aan CO leden. Ik had ze ook zo op een beurs aan jan en alleman aan kunnen bieden maar ik meende toch dat het beter was ze eerst hier voor milde bedragen van eigenaar te doen wisselen.

Op die manier is iedereen blij: CO heeft weer wat reserve, de gelukkige kopers hebben voor een redelijke prijs leuke apparaten.

Zeg GJ dat was niet aanvallend bedoeld hoor.

Je manier van handelen is een van de betere. Had ik nu geld genoeg liggen ik was er met eentje vandoor ...

grrrmbl ongelukken zijn kostelijk

GJ_

Moderator

Weet ik gitaarstuudje, maar voordat anderen zich in de bedoelingen van de veiling vergissen leg ik het gewoon even duidelijk uit.

Ah, een bod:
20 euro geboden

Hoger bieden mag natuurlijk altijd, via dreijer[at]worldonline[punt]nl