Op 30 mei 2008 19:26:03 schreef JasperV:
Maar ja, ik was ook verantwoordelijke voor electronica, maar de rest van mijn team was niet al te gemotiveerd.
hmmm. waar ken ik dat van... (nouja, gemotiveerd zijn ze over het algemeen wel, maar er werken een paar mensen niet zo hard als ze zouden moeten)
Ik heb ook weer een projectje, had eigenlijk niet verwacht het zo snel af te hebben, maar goed. Ik presenteer: CanSat in a Nutshell! (letterlijk)
Deze CanSat is niet zo geavanceerd als een echte CanSat, maar wel kleiner! Hij meet dan ook alleen de temperatuur. Maar hij zit letterlijk in een nutshell. In een walnoot. Software en schema zal ik hier posten als er interesse in is. Voor een draadloze thermomether bijvoorbeeld. Met dezelfde methode kun je ook andere dingen in een walnoot bouwen, b.v. een FM bugje.
Allereerst heb je een walnoot nodig. Kraak 'm voorzichtig, zodat je 2 mooie helften krijgt. Dan bouw je de electronica:
(Attiny13, LM35DZ en een minizendetje)
Zoals je kunt zien geheel zonder printplaat. Dat witte blokje waar "danger- remover cells before soldering" op staat is een 4.5V accutje van 3 knoopcellen uit een raam-en deuralarm.
Al die electronica past precies in de notendop:
De noot weer voorzichtig dichtplakken met CA (secondenlijm):
En nog eentje, maar als link om de boel niet te erg te belasten:
http://www.uploadarchief.net/files/download/1.00003_r.jpg
Met het jumpertje onderaan is 'ie aan te zetten. De lijmnaden zijn bijna niet zichtbaar.
EDIT@pros:zendertje
SK is inmiddels dicht, maar ze moeten nog wel ergens te vinden zijn.