Het mooie foto opdrachten Topic [Deel 2]

http://farm2.static.flickr.com/1250/768600012_428c3e19eb.jpg
Deze vond ik hiervoor wel toepasselijk.
Maar jammer genoeg niet van mezelf.

Mooi! Wel spijtig van die haakse bochten, maar laten we daar niet opnieuw over beginnen... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Alles valt te combineren :P
Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "
leime

Golden Member

foto's van internet mochten toch niet meer?

Op 20 september 2008 15:43:30 schreef danielbakker:
nou moet ik aan chips denken :)

grapjas

[Bericht gewijzigd door Zom-B op zaterdag 20 september 2008 23:35:36 (91%)

Dan maar een nieuwe opdracht.
Is het tegen de regels dan maar de 24 uur voorbij regel.
Een electronika aanpassing voor RC modelbouw.

[Bericht gewijzigd door lukasje op maandag 22 september 2008 10:15:40 (26%)

GJ_

Moderator

Ah. Het resultaat van één zaterdagmiddag knutselen, programmeren. Een GEWELDIGE puinzooi in een ....eh.....boot?!?, die iig wel goed werkt:

http://www.uploadarchief.net/files/download/p1010163.jpg
onderin het doosje woont een dwarfboard met een PIC 18. Die krijgt zn signalen van de ontvanger links en stuurt de H-bruggen bovenin aan. Die H-bruggen zijn helemaal van N-channel fet's gemaakt dus die worden knap heet.

Op een van de connectoren kan ook nog een LCD schermpje met drie toetsjes om het hele verhaal in te regelen.

De H-bruggen sturen twee Maxonmotoren aan met direct daarop een schroef (ik had nl nog maar 1 planeetkast). Dat direct drive is leuk, maar zorgt er wel voor dat de beide motoren bij volgas ernstig overbelast worden (wat ze dus gewoon al erg lang volhouden, bovendien heb ik er nog genoeg).
Het bootje heeft geen roeren maar kan op deze manier wel om zn as draaien.

de boot:
http://www.uploadarchief.net/files/download/p1014w364.jpg
van rioolpijp in elkaar gelijmt. Hij vaart geweldig, snel en vooral super wendbaar.
De rare vorm is vooral omdat ie alleen bedoeld is om verwaaide modelzeilboten terug te kunnen halen, tussen de beide drijvers. En daar is ie erg goed in dus.

--edit--
ow, de nieuwe opdracht natuurlijk:
Is er iemand in staat een nog warriger, slordiger en onduidelijker projectje met misbruikte componenten (zoals de FET's hier) in elkaar te sleutelen??

@GJ_

Heb je er ook een filmpje van in het water, wil het wel eens zien :)

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
GJ_

Moderator

Ik loop niet dagelijks met een filmkamera bij me. En mijn telefoon kan maar één ding: telefoneren.
http://www.sonimtech.com/images/phone_yellow.jpg

Op 22 september 2008 10:37:29 schreef GJ_:
Ah. Het resultaat van één zaterdagmiddag knutselen, programmeren. Een GEWELDIGE puinzooi in een ....eh.....boot?!?, die iig wel goed werkt:

[afbeelding]

foto werkt niet... :( teveel dataverkeer

High met Henk

Special Member

ik heb vandaag ff een aanpassing gedaan in een bestaande proto bij ons..... nogal knap gedaan: 2 extra FET's en 2 extra weerstanden en dat zonder daadjes met SMD componenten (sot23 en 0603)

en het werkt nog ook!!! mag er helaas geen foto's van maken want het is profi spul (de aanpassing is dus ook in proto)

[Bericht gewijzigd door High met Henk op maandag 22 september 2008 21:13:23 (18%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Ah! Voor vage, chaotische en onduidelijke projecten moet je bij mij zijn!

http://www.uploadarchief.net/files/download/drammer.jpg

Een DRM ontvanger voor 4 MHz, beetje experimenteel, echter zonder spoelen, die zijn reeds gekannibaliseerd ...

Ik had ook iets maar zo begaait als dat was het toch niet hoor dus heb ik maar geen moeite gadaan.

High met Henk

Special Member

Op 22 september 2008 21:41:59 schreef Rd12tf:
[...] beetje experimenteel, echter zonder spoelen, die zijn reed gekanibaliseerd ...

is fred101 langs geweest dan?? ik heb die ooit eens over een beurs zien stoeven... 't was dat hij zijn complete 101 niet als winkelwagen mee mocht nemen ;)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Nope, Fred had de *hele* schakeling opgevroten ...

;)

Op 22 september 2008 21:41:59 schreef Rd12tf:
Ah! Voor vage, chaotische en onduidelijke projecten moet je bij mij zijn!

Hoe die arme elektronen in die warboel hun weg kunnen terugvinden, is voor mij een raadsel. Wegwijzers zijn hier beslist een welkome aanvulling... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
GJ_

Moderator

Op 22 september 2008 21:12:36 schreef High met Henk:...mag er helaas geen foto's van maken...

In jouw geval zijn foto's niet nodig om aannemelijk te maken dat je er een onmatige zooi van gemaakt hebt.
Helaas telt het niet in dit topic.
;-)

Hier een foto van mijn huidige project, een impedancie (LCR) meter:
http://members.home.nl/a.vermaning/LCR/Img_3953-small.jpg

Het is een behoorlijk rommeltje geworden, maar het is dan ook nog maar een prototype :D

Henry S.

Moderator

Op 22 september 2008 21:41:59 schreef Rd12tf:
Ah! Voor vage, chaotische en onduidelijke projecten moet je bij mij zijn!

[afbeelding]

http://plaatjes.kg-uitdaging.nl/worshippy.gif

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
High met Henk

Special Member

Op 22 september 2008 22:51:51 schreef Lexy:
Hier een foto van mijn huidige project, een impedancie (LCR) meter:
[afbeelding]

Je mag mij toch uit gaan leggen hoe je aan gaat tonen dat dit ding accuraat is: ik zie overal spoelen en overgangs weerstanden en her en der nog een parasitaire condensator:

of doe je een mathematische bewerking op het display om alles eruit te filteren ;)

@GJ_ nadeel van werken in het vak: je mag nergens foto's van maken.. hobbyen kom ik niet zoveel meer toe helaas, hoewel jouw bootje mij geinspireerd heeft: wordt ooit vervolgd!!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 22 september 2008 21:52:48 schreef pros:
[...]
Hoe die arme elektronen in die warboel hun weg kunnen terugvinden, is voor mij een raadsel. Wegwijzers zijn hier beslist een welkome aanvulling... :-)

Valt reuze mee Pros :) Blijkbaar zijn elektronen net zo gek als mijn bouwstijl ... ;)

Het punt is, dat een breadbord voor HF niet meer zo handig is. Met deze bouwstijl gaat het vrijwel altijd goed.
Vaak werkt de 'ugly constructed' schakeling zo goed, dat je hem zo in een kastje kan monteren en gebruiken!

Op 23 september 2008 07:00:22 schreef High met Henk:
[...]

Je mag mij toch uit gaan leggen hoe je aan gaat tonen dat dit ding accuraat is: ik zie overal spoelen en overgangs weerstanden en her en der nog een parasitaire condensator:

of doe je een mathematische bewerking op het display om alles eruit te filteren ;)

...

Het is een prototype en is meer bedoeld om een aantal ideeen aan de software en hardware kant uit te proberen, niet om de hoogst mogelijke nauwkeurigheid te halen. Het analoge gedeelte zit trouwens op de print rechtsboven, die is redelijk netjes opgebouwt, op wat 'aanpassingtjes' na. Vanuit deze print gaan de signalen naar de ADC. De groote print links is mijn ARM-development board.

Al veel dagen geleden
Je meest verminkte pic/avr