Het mooie foto opdrachten Topic [Deel 2]

Op 16 september 2008 12:50:00 schreef Zom-B:
Je kan hem altijd nog posten, je maakt alleen geen kans meer om de nieuwe opdracht te verzinnen.

Deze thread is er om leuke dingen te zien en laten zien, niet om je te laten afpoeieren door de regeltjes.

ok, voor mijn leuke, nutteloze schakelingetje,

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

M'n magenta laser (eigenlijk twee lasers in één 5.6mm package, uit playstation 3 blu-ray). Omdat beide lasers niet tegelijk gefocust kunnen worden (prisma effect in focus lens) kan je alleen een dikke magenta spot maken en er niet mee branden. Kortom, voor de sier.

volgende opdr:
Iets dat in een vroegere tijd erg nuttig was maar in het heden niet meer (vervangen door modernere dingen of door iets wat vandaag de dag standaard is in een (electronicus') huishouden, etc.)

ik heb nog een verkoper van die DL1414T gevondenhttp://demotronic.biz/selten.htm
ik ga er alvast een 3 tal voor mijn verjaardag vragen

Nog eens een kick, dit topic is te mooi om te verwateren.

Opdracht: post een foto van iets elektronica gerelateerd wat je kostbaar was en kapot is gegaan (gat in een dure werkbank gebrand, stukgevallen of ontplofte meetapparatuur, gebroken displays e.d.

Veel succes.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Lucky Luke

Golden Member

Bij die opdracht moet ik denken aan hoe ik begin middelbare school per ongeluk het scherm van mijn eerste mobieltje gesloopt heb, door 'm iets te onvoorzichtig in elkaar te zetten. (Het demonteren ging goed, en het ding was op zich reversibel demontabel geconstrueerd. Maar in een moment van onhandigheid/onbedachtzaamheid...).

Maar, toen was het 2002/2003 ofzo, had ik nog geen digitale camera (ze bestonden geloof ik wel al... Maar als 12/13-jarige toch geen geld voor), en zat ik nog niet op CO. Dus ik heb er geen foto van.

(Was een kpn/seno swing600... De vervangende Siemens "koffie" A52 gebruik ik nu nóg :) Die moest ik wel zélf betalen van mijn ouders. Gelukkig waren de prijzen inmiddels wat gedaald...)

Nostalgie... Als ik oude topic's van mezelf lees, ben ik er toch op vooruitgegaan sinds de pubertijd... De moderators hebben aardig wat geduld met me gehad toen...

Maargoed. De 24 uur zijn voorbij, met enige marge. Dus...

Je grootste electronica project!
(mag zowel "qua afmetingen van het resultaat" als qua "zit veel denktijd in")

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)