Leuke vinding hoor, maar als ik het goed begrijp zijn ze eigenlijk alleen leuk voor de amateurs. In productie elektronica is het een oplossing voor een niet-bestaand probleem, en als je professioneel elke dag met zulke dingen bezig bent, mag ik toch hopen dat je baas je van een leuke voorraad onderdelen voorziet, en je binnen hele korte tijd dingen kunt ontvangen die je tekort komt.

Daarbij: als je als professional of enigszins handige amateur met een reset device met een verkeerde polariteit zit, mag het toch ook niet zo'n probleem zijn om dat met 1 klein schattig torretje om te draaien?

Daarbij ben ik altijd een beetje huiverig voor dingen die "automagisch" gaan.

Was het trouwens niet makkelijk geweest om gewoon een blokgolf van een paar kHz op de reset pin te zetten, en hem helemaal los te laten als de controller / processor weer door mag lopen? Ik dacht dat de meeste controllers pas een aantal milliseconden na het wegvallen van de reset echt gingen opstarten.

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op (12%)]

moet topic levend houden....

waarom makkelijk als het ook moeilijk kan (bijvoorbeeld in plaats van een PIC/AVR een hele printplaat vol met logische poorten)

[lichtjes offtopic]
Op tweakers is er een hele post naar deze gedachtegang: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1352894
[/offtopic]

Als ik een keertje tussendoor zou mogen zou ik graag mooie kristallen zien

Ik heb hem al vaker gepost, dus voor spek en bonen :

http://members.home.nl/guidomennen/klok2.JPG

http://members.home.nl/guidomennen/klok3.JPG

http://members.home.nl/guidomennen/sec4.jpg

Heb je foto's van de onderkant? >:)

kijk dat bedoel ik dus, eens kijken of er na etenstijd mensen niet voor spek en bonen meedoen :)

Op 30 mei 2009 11:50:38 schreef SparkyGSX:
Was het trouwens niet makkelijk geweest om gewoon een blokgolf van een paar kHz op de reset pin te zetten, en hem helemaal los te laten als de controller / processor weer door mag lopen? Ik dacht dat de meeste controllers pas een aantal milliseconden na het wegvallen van de reset echt gingen opstarten.

Dan beperk je je toch weer tot een interval waar het bruikbaar is. Halve periode moet langer zijn dan resettijd en korter dan opstarttijd. Weer een extra parameter om rekening mee te houden. Of zijn die tijden over het algemeen gelijk?

Post een foto van een 'not done' print. (dikke klodders tin, grote aanpassingen op de print waarbij een nieuwe print eigelijk beter was..)

Damn, nu moet ik toch echt een camera gaan regelen.
AL mijn printjes zijn "not done"...

Ik heb deze al eerder gepost:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/807792#807792

Als ik gewonnen heb, wat mij niet al te vreemd lijkt met zo'n rampprint, mag iemand anders een nieuwe opdracht bedenken.

BAM, idd een prachtig not-done printje! :D

Voor mijn part mag er dan iemand anders een nieuwe opdracht zoeken.

Ok, komtie : show je duurste project ooit!

Het is al weer een hele tijd geleden dat hier gepost werd.
Dus ff nieuw leven inblazen...

Post een foto van een super groot relais.

Op 17 maart 2009 19:31:32 schreef Henry S.:
Ik doe verder niet mee maar vond deze 'foto' wel heel speciaal: http://www.gillesvidal.com/blogpano/cockpit1.htm

weet iemand misschien wat dat roze ding daar is waar je toch kan door kijken bij de vensters

Ik denk een "Head-up diplay" maar het kan ook een simpel zonnescherm zijn, ik gok op het eerste.

Gr. Hans.

Voorzover ik weet zitten die HUD's alleen in militaire(gevechts)toestellen.
Ik denk dat dit een zonnescherm is, mogelijk met vloeibare kristallen, zoadat het donkerder wordt, naarmate er meer licht op valt.
Die digen waren vreoger groen of rookkleurig, zet zoals je wel eens bovenaan autoruiten zag, met een verloopje er in.
Links voor hetzijraam zit ook zoiets, maar dan opgeklapt.

Hmmm, nu ik inzoom ga ik twijfelen of het ook niet tevens een HUD is, gezien de zwaarte van de arm waar het aan hangt.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (14%)]

... and are augmented by a HUD (Head Up Display).

(In de overlay tekst die iedereen schijnbaar meteen wegklikt ;) )
Lijkt mij duidelijk toch?

*klik*
Ik was kennelijk niet de enige, er zat ook zoveel moois achter die tekst :)

Ik had een tijdje terug het voorrecht om ivm m'n werk bij Airbus rond te wandelen, moest m'n kaak met tape vastzetten, want m'n bek viel elke keer weer open :)

Weleens onder de testopstelling van het landingsgestel van aan A380 gestaan? Is gewoon een complete hal, echt enorm!

Ik was dit topic nog nooit tegengekomen, maar omdat het toch al meer als een jaar geleden is dat er een opdracht is gezegd zeg ik er maar een.(Dit mach toch nog?)

Maak een foto van je grootste geknoei of prutswerk!

Ik ben benieuwd!

Kudo's voor diegene die een foto van zijn/haar zoon/dochter neerzet :+

Natuurlijk wel electronica gerelateerd ...

Op 16 september 2008 12:50:00 schreef Zom-B:
Je kan hem altijd nog posten, je maakt alleen geen kans meer om de nieuwe opdracht te verzinnen.

Deze thread is er om leuke dingen te zien en laten zien, niet om je te laten afpoeieren door de regeltjes.

ok, voor mijn leuke, nutteloze schakelingetje,

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

M'n magenta laser (eigenlijk twee lasers in één 5.6mm package, uit playstation 3 blu-ray). Omdat beide lasers niet tegelijk gefocust kunnen worden (prisma effect in focus lens) kan je alleen een dikke magenta spot maken en er niet mee branden. Kortom, voor de sier.

volgende opdr:
Iets dat in een vroegere tijd erg nuttig was maar in het heden niet meer (vervangen door modernere dingen of door iets wat vandaag de dag standaard is in een (electronicus') huishouden, etc.)

ik heb nog een verkoper van die DL1414T gevondenhttp://demotronic.biz/selten.htm
ik ga er alvast een 3 tal voor mijn verjaardag vragen

Nog eens een kick, dit topic is te mooi om te verwateren.

Opdracht: post een foto van iets elektronica gerelateerd wat je kostbaar was en kapot is gegaan (gat in een dure werkbank gebrand, stukgevallen of ontplofte meetapparatuur, gebroken displays e.d.

Veel succes.

- - big bang - -

Bij die opdracht moet ik denken aan hoe ik begin middelbare school per ongeluk het scherm van mijn eerste mobieltje gesloopt heb, door 'm iets te onvoorzichtig in elkaar te zetten. (Het demonteren ging goed, en het ding was op zich reversibel demontabel geconstrueerd. Maar in een moment van onhandigheid/onbedachtzaamheid...).

Maar, toen was het 2002/2003 ofzo, had ik nog geen digitale camera (ze bestonden geloof ik wel al... Maar als 12/13-jarige toch geen geld voor), en zat ik nog niet op CO. Dus ik heb er geen foto van.

(Was een kpn/seno swing600... De vervangende Siemens "koffie" A52 gebruik ik nu nóg :) Die moest ik wel zélf betalen van mijn ouders. Gelukkig waren de prijzen inmiddels wat gedaald...)

Nostalgie... Als ik oude topic's van mezelf lees, ben ik er toch op vooruitgegaan sinds de pubertijd... De moderators hebben aardig wat geduld met me gehad toen...

Maargoed. De 24 uur zijn voorbij, met enige marge. Dus...

Je grootste electronica project!
(mag zowel "qua afmetingen van het resultaat" als qua "zit veel denktijd in")