ik zou kiezen voor een kleiner gaatje in de plaat. t stipje zou voor mij nog veel te groot zijn.
ik zit er wel eens aan te denken om iets met 2 lazers uit lazerwaterpassen te doen. dat zijn van die mooie lange strepen.
Dit topic is gesloten
ik zou kiezen voor een kleiner gaatje in de plaat. t stipje zou voor mij nog veel te groot zijn.
ik zit er wel eens aan te denken om iets met 2 lazers uit lazerwaterpassen te doen. dat zijn van die mooie lange strepen.
Ja, het stipje is maar 1mm breed hoor, op de foto heb ik een print gebruikt die niet plat op de plaat ligt maar iets hoger, hierdoor lijkt het stipje op de foto ook groter. Maar met lazer kun je natuurlijk nog fijner gaan.
Da's een goed idee AC/DrieC.
Ik zit zelf altijd te kl*t'n met een spotje van de zijkant.
Maar daardoor vallen er meestal rare schaduwen, waardoor goed uitlijnen lastig is.
Zal er zelf ook eens mee experimenteren.
Silicon Member
Op 20 januari 2009 17:28:51 schreef flipflop:
[...]
Een opgeruimd buro staat voor een opgeruimde geest. Da's nog altijd beter dan een rommelige.
ps, mijn buro is rommelig...
om 'den albert' te paraphraseren. (den dienen van ee-)mceetwee
if a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, then what is an empty desk a sign of ?
En dan hier mijn eerste buizen project.
De voeding moet nog een beetje getuned worden.
Mooi mooi maar wat is het juist? Een voeding ? of bedoel je dat je de transfo's nog gaat inbouwen enz.. ?
[Bericht gewijzigd door AC/DrieC op woensdag 21 januari 2009 22:31:51 (53%)
maar neen; een buizenversterker mooie trafotjes!
het is een buizenversterker. met de voeding tunen bedoeld hij dat hij de elco, brugcel etc nog op een printje gaat zetten. staat in zijn topic;)
oke van buizen ken ik niets. Ik heb hier nog een oude buizenradio staan, ga hem eens bij Vraag en Aanbod zetten(gratis).
Moderator
Even een pruts en rommel projectje tussendoor. Het display van m'n toekomstige voeding misbruikt om een random RGB moodlight in elkaar te draaien:
http://www.youtube.com/watch?v=OMrasK5TNGU
Nog niet echt een project, maar meer een etstest.
Het gaat wel een voeding worden...
Geetst met 1/3 zoutzuur 30%, 1/3 waterstofperoxide 30% en 1/3 warm water.
Al met al heeft het 30 seconden geduurd! Het bruist gigantisch en klaar is je print
30 seconden is wel leuk, maar van die soldeereilandjes is bijna niets meer over
yahoooooooooo!!! sorry dat moest ik even kwijt
mijn functiegenerator staat technisch gezien op punt, met dank aan diegenen die mijn printplaat gecontroleerd hebben en die mij geholpen hebben in mijn speurtocht naar een goeie functiegenerator.
links frequentie (1 tot 15kHz)
midden soort signaal (driehoek, blok, sinus)
rechts amplitude (0 tot 10 Vtt)
ik ben ook nog van plan om een plastiek plaatje voor de uitlezing te hangen maar weet nog niet waar ik ze kan kopen (tips zijn altijd welkom) en ook nog niet hoe ik ze goed kan vasthaken
alsook ga ik nog plastieken vellen kopen voor verdere info op de frontplaat zoals Û en amplitude, soort signaal enz.
dan hier de achterkant, links aansluiting rechts fuse (was wsl al duidelijk )
en als laatste de binnenkant, de pic moet nog geprogrammeerd worden voor de uitlezing en er dan ook nog ingestoken worden
voor de geinteresseerden dit zijn
de sinus:
de driehoek
de blok
eindbesluit:
aan de driehoek staan er op de toppen nogal scherpe pieken, maar volgens de leraar kan dit geen kwaad, alsook loopt mijn sinus een klein beetje uit elkaar, maar voor de beperkte toepassingen waarvoor ik dit toestel wil gebruiken voldoet hij zeker aan mijn verwachtingen
alvast bedankt om te kijken
Mooi dingetje! Ik vind persoonlijk 1KHz tot 15KHz maar een klein bereik.
Maar zeker mooi gedaan, het is een schoolproject?
we mochten een vrij te kiezen digitale schakeling maken, ik heb dit gemaakt
dus idd een schoolproject
[Bericht gewijzigd door eagle987 op vrijdag 23 januari 2009 20:35:03 (15%)
Moderator
ik denk dat hij 1Hz tot 1kHz bedoeld
helaas sine ik had het ook liever gehad, in het artikel waarin het schema stond stond er ook 1 tot 15 kHz maar eenmaal samengesteld bleek dat het 1kHz tot 15 kHz was. Van verassingen gesproken
Op 23 januari 2009 15:51:57 schreef BernardV:
Geetst met 1/3 zoutzuur 30%, 1/3 waterstofperoxide 30% en 1/3 warm water.
Even uit interesse: Waar kun je ergens waterstofperoxide van 30% krijgen?
Ik haal het hier bij de apotheek.
Het is een liter fles van het merk Tendo's (volgens mij voert gamma dit merk ook voor zoutzuur e.d.).
Kost daar ook niet zoveel: 6,30 voor een liter.
[Bericht gewijzigd door BernardV op vrijdag 23 januari 2009 20:56:29 (11%)
Moderator
Op 23 januari 2009 20:27:53 schreef eagle987:
aan de driehoek staan er op de toppen nogal scherpe pieken, maar volgens de leraar kan dit geen kwaad, alsook loopt mijn sinus een klein beetje uit elkaar, maar voor de beperkte toepassingen waarvoor ik dit toestel wil gebruiken voldoet hij zeker aan mijn verwachtingen
De piek op de sinus krijg je als je het eenvoudige XR2206 schema gebruikt. Maar verder netjes, even afwerken met papier en boeklon.
Op 23 januari 2009 20:27:53 schreef eagle987:
alsook loopt mijn sinus een klein beetje uit elkaar, maar voor de beperkte toepassingen waarvoor ik dit toestel wil gebruiken voldoet hij zeker aan mijn verwachtingen
Er bestaat toch "iets" om de sinus v/d XR2206 wat netter te maken? Instelpotje? C'tje? Weet het niet meer - is te lang geleden (dementie slaat weer toe ).
jammer genoeg maak ik gebruik van de 4069U, hopelijk gelden hier dezelfde schema's kzal alvast eens kijken
de componentenlijst kan je hier terugvinden
ps: erg goedkoop is hij niet ook al doet de titel dit vermoeden, al de componenten, knoppen, behuizing,... de prijs loopt rap op
Moderator
Op 23 januari 2009 21:10:02 schreef pros:
[...]
Er bestaat toch "iets" om de sinus v/d XR2206 wat netter te maken? Instelpotje? C'tje? Weet het niet meer - is te lang geleden (dementie slaat weer toe ).
Zie http://www.elektor.nl/artikelen-als-pdf/2007/maart/golvenmakers.80874.…
Op 23 januari 2009 21:36:04 schreef eagle987:
jammer genoeg maak ik gebruik van de 4069U
Ok, maar toch het typische piekje.
ps: erg goedkoop is hij niet ook al doet de titel dit vermoeden, al de componenten, knoppen, behuizing,... de prijs loopt rap op
Geldt voor elk projekt, de meeste kosten zitten in de knoppen/behuizing/trafo.
@ eagle987
Mooi dingetje !! vooral die frequetie teller erop ! Toevallig schema'tje hiervan ?
Dit topic is gesloten