Ik heb al een paar jaar een sharp tv, de laatste tijd wanneer ik de tv aan doe, dan krijg is het beeld 'samengeperst' tot een balk in het midden van het scherm. Voor de rest is het zwart.

Als ik er een paar stooten aan geef, dan krijg ik het beeld af en toe wel normaal.

Wat mij dus opvalt is dat als de tv nog koud is, het probleem vaak naar voren komt, als de tv warm is, dan werkt het zonder problemen.

Is dit te repareren?

Je moet eens kijken naar het verticale afbuigingscircuit, hier kan het aan liggen. PAS WEL OP, IN EEN TV ZIJN LEVENSGEVAARLIJKE SPANNINGEN, LAAT HEM EERST EEN DAG OF 3 UIT STAAN, VOORDAT JE ER AAN GAAT KLUSSEN!

thanks tommy,
Als ik in het circuit ga kijken moet ik eerst de schema's hebben. Dit zal net zo makkelijk te krijgen denk ik he?

Ik heb geen ervaring met het zoeken naar schema's van TVs, of met het repareren van TVs, maar het lijkt me in elk geval niet makkelijk om te vinden.

Klinkt als een los contact en iets wat warm wordt na een tijdje aanstaan.. even goed zoeken

PaWoN

als je geen schema kunt vinden
zoek dan eens naar icīs waarvan jij denkt dat het de besturing van je deflectors zijn
heb je het juiste ic hebt gevonden pookje opstoken en alles eromheen opnieuw solderen+ic ook