Heeft een van de knutselaars al eens een WAVje (MP3-tje) gemaakt dat de luiaards onder ons (ik dus o.a.) mogen beluisteren?
Lichtnetintercoms zetten een paar tientallen kHz op het net; dat gaat wel - al neemt de ontvangkant natuurlijk al genoegen met een heel klein signaaltje.
Ik heb vandaag nog eens de zelfde setup aan het net gehangen ...
Diff probe --> 12dB filter --> 12dB filter --> soundkaart
En ik heb er eentje gevangen.
Audio : *klik*
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
Dat spooky effect komt denk ik door het softwarematige filter dat ik er nog overheen gehaald heb.
Morgen eens proberen met een switched capacitor filter.
Dat is snel! Dank je wel.
Ik moet toch gauw ook eens thuis luisteren of er nog pulsen zijn, en welke.
Hetwieg
Alles valt te combineren :P
dat zijn nog een berg pulsen die verstuurt woorden
ik tel er 22 inc startpunt maakt dat er 23 dan mis ik er nog 2
(of zijn die buiten je afbeelding gevallen?
@FET
Ik was al aan het opnemen voordat je die vraag postte, dit moet rond 21 uur geweest zijn.
@hetwieg
Nop, dit is het hele puls treintje komt niks meer voor of na.
stecj366
Sonar is meer dan Ping...
Op 22 april 2009 23:56:28 schreef Sine:
Dat spooky effect komt denk ik door het softwarematige filter dat ik er nog overheen gehaald heb.Morgen eens proberen met een switched capacitor filter.
Wat voor een filter heb je er overheen gehaald?
Tijd staat er toch al onder.
Het is misschien een 50 impuls systeem.
Op welke frequentie heb je het ontvangen?
@willem, even op het plaatje klikken, dan krijg je een grotere uitvoering.
@zonnepaneeltje
Ik vermoed 300Hz
Op 23 april 2009 17:31:05 schreef Sine:
@zonnepaneeltje
Ik vermoed 300Hz
In mijn eerdere linkje staan frequenties, welk energie bedrijf heb je ?
Aah, die heb ik gemist ..
Inderdaad 300Hz, dit is oud PLEM gebied.
Dus ik heb het filter vandaag wat preciezer op 300Hz gezet.
De pulsen verschillen blijkbaar ook nog eens van dag tot dag, ik heb vandaag meer pulsen dan gisteren.
Audio : *klik*
Hetwieg
Jammer kan ze niet mooi op elkaar leggen maar als ik zo kijk vult deze de ontbrekende pulsen in in de eerste meting
maar heb er hier 28 waar zijn die laatste 3 dan voor?
Een puls is een "1" geen puls is een "0" te samen vormt dat een code. Als het Decabit is dan moet er per frame een start bit + 10 bits zijn waarvan 5 "0" en 5 "1"
Meer pulsen betekend dus meer "1" Volgens het Decabit protocol zou een bit 600 ms moeten zijn.
De eerste lange puls is een soort van wake-up ...
Hetwieg
Oke dan snap ik hem.
Maar het lijkt wel als ik zo kijk dat het eerste commando sneller is dan het tweede. of komt dat door de frequentie?
21 uur, daar weet ik zeker dat er eentje zit, daar zit hier de omschakeling van dag naar nachtstroom.
een paar uur later zit er nog een, geen idee waar die voor dient, niet voor de straatverlichting in ieder geval.
Rond die tijd zou een deel van de straat verlichting uitgeschakeld kunnen worden.
Ook worden rond die tijd nog wel eens stoplichten uitgeschakeld.
mvdk
Golden Member
Je denkt toch niet dat die energiebedrijven op het tijdstip van laagtarief inschakelen ook nog eens de boilers er bij gooien ? Die wachten even - veel mensen zetten immers de wasmachine handmatig aan op het tijdstip van laagtarief - en dan, in groepen met tussentijden van zo'n 20 min. schakelen de boilers. Trouwens niet veel meer, wie heeft er in NL nou nog zo'n ding. Maar het verklaard een beetje de drukte rond tariefschakeltijd.
Ik ben aan het zoeken naar het R'damse OV comm.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Ik zeg: 000000010100011101001000010111111100101000001.... 56 bits.
De centers van de pulsjes vallen op veelvouden van 10 pixels in het plaatje. (veelvouden van 9.5 eigenlijk). Als je een kolom maakt in je spreadsheet waar je opschrijft waar je ook een pulsje had kunnen zien, en dan een 1 noteert waar je een pulsje hebt gezien en een 0 waar je geen pulsje ziet, dan krijg je bovenstaande serie nullen en 1'en.
Ik had verwacht eens startbit iedere 5,6, 7 of 8 bits te zien. Die zie ik niet. Kennelijk moet je gewoon cycles tellen zodat de timing exact is.....