Op 25 april 2009 21:02:13 schreef Peter112:
[...]
helaas is een mensenleven onbetaalbaar voor uw naaste dierbaren....
Zonder aarde is in dit geval helemaal niet gevaarlijk.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op 2 maart 2009 15:20:53 schreef klein is fijn:
Omdat sommigen toch bang waren dat het zo leeg bleef heb ik maar even een nieuwe foto gemaakt. Deze keer ook wat meer bewerkt zodat het buro weer recht is. Nouja, nagenoeg.Ondertussen twee kastjes erbij, het meeste staat weer op z'n plek en een potje bloemen.
Bureau??? Lijkt wel een gewezen kinderbed met inklimladdertje 
Wel een praktisch tweede gebruik!!
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Wow, dat is strak, ik heb de boel ook wat veranderd zodat ik ook weer wat ruimer kan zitten. Maar vergeleken bij jou blijft het een zooitje 
http://www.hamforum.nl/download/file.php?id=1457&mode=view
Thevel
Golden Member
ik heb de boel ook wat veranderd zodat ik ook weer wat ruimer kan zitten.
Nu ruimer? ik vraag mij af hoe je dan voorheen moest zitten.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
RetroRammdd
mijn verzameling mijn updates www.retrogamer.punt.nl
zo het heeft even geduurd maar ik heb mijn apperatuur maar eens te voorschijn gehaald. nu dat mijn passie voor gamen afneemt ga ik me maar terug richting op leukere en educeratieve dingen dit is mijn werkplek

het is natuurlijk niet veel maar ik heb altijd mijn broer timmie nog.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Op 26 april 2009 16:13:56 schreef fred101:
Wow, dat is strak, ik heb de boel ook wat veranderd zodat ik ook weer wat ruimer kan zitten. Maar vergeleken bij jou blijft het een zooitje
http://www.hamforum.nl/download/file.php?id=1457&mode=view
kijk, dat zijn de foto's. Samen met die van henry laatst lijkt het nu opeens alsof ik helemaal geen zooi heb en al helemaal geen apparatuur teveel 
mooie verzameling heb je!
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
even fotos van mijn nieuwe werkplek 
http://electronica.jovak.nl/zolder/z1.jpg
http://electronica.jovak.nl/zolder/z2.jpg
Ik zal de fotos binnenkort wel verkleinen. Zit nu druk in de verhuizing.
[color=darkgrey]Plaatjes even naar linkjes omgezet ivm het formaat[/]
[Bericht gewijzigd door Sine op (17%)]
Thevel
Golden Member
Lekkere de ruimte jovak, alleen is vloerbedekking wat minder prettig, of ga je er nog iets anders in leggen?
jovak
meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
de ruimte is 3,75m * 6m. Morgenstraks bij IKEA ( de conrad van de meubelindustrie) een paar buro's bestellen. werktafel en nog wat losse spullen.
19" rack kom vlak naast de kabels op de foto's. De kabels worden daar ook in afgemonteerd.
Gister 180 meter kabels in huis getrokken. Het lukte helaas niet om 3 UTP kabels in 1 pijp naar de zolder te trekken van uit de meterkast.
Voor 1 kabel moet ik nog een ander traject zoeken.
en anders ga ik Telefoon en ISDN toch maar in 1 UTP kabel combineren
Alle ruimtes op de boven verdiepingen hebben 1 TV kabel en 2 UTP CAT6 kabels. ( als ik toch bezig ben, meteen maar goed. ) Alleen de zolder waar ik dus ook me ISDN naar door getrokken wou hebben lukt niet.
Op 4 mei 2009 00:18:12 schreef thevel:
Lekkere de ruimte jovak, alleen is vloerbedekking wat minder prettig, of ga je er nog iets anders in leggen?
Ik heb er wel over na gedacht, maar nu nog even niet. Had het alleen me hobbykamer geweest had ik het wel gedaan, maar er moeten ook nog andere ruimtes van de woning ingericht worden. Wel komen er bij de buro's nog van die matten voor je burostoel met wieltjes.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 4 mei 2009 00:21:45 schreef jovak:
maar nu nog even niet.
HA! Dat dacht ik ook destijds, maar nu alles erin staat komt er nooit meer nieuwe in vrees ik... Nou was die vloerbedekking bij mij ook redelijk dun en al wat versleten, ik had hem gewoon meteen d'r uit moeten trekken. Maar je moet verhuizen en je hebt nog wel meer klussen, dus denk je: die zolder komt nog wel een keer.
Overigens heeft jouw ruimte wel wat weg van mijn zolder, inclusief de IKEA-bureaus. Oude foto, moet nog een keer een nieuwe maken:
http://www.uploadarchief.net/files/download/werkplek%20zomer06.jpg
[color=darkgrey]Plaatje even naar linkje omgezet ivm het formaat[/]
[Bericht gewijzigd door Sine op (6%)]
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Fish-eye achtige lens gebruikt ? de achtermuur lijkt wel bol zo. Veel ruimte, kan je met 3 man tegelijk werken. Lijkt me lekker zoveel werkblad ruimte Het nadeel van zonders (en schuine wanden ) is dat je zoweinig stapelruimte hebt. Waar heb je je meetapparatuur verstopt
Mooie ruimte.
Jovak wint het (nu nog) qua opgeruimdheid 
Ik ben ook weer wat verder. Ik heb nu een antenne patchpannel gemaakt zodat ik weer wat draden troep beter georganiseerd heb en ook op de operatietafel 4 UHF relais gemonteerd zodat ik bij metingen over kan schakelen van de ene naar de andere meting zonder een berg kabel los te halen en om te steken. Bij de VNA bv om te switchen tussen calibratie en DUT maar ook om bv tussen scoop en SA te switchen. Ik moet alleen nog wat bnc-kabels bij maken. VNA kabels zijn al (in lengte gematched ) rood, scoopkabels krijgen gele hulsjes, SA blauw en de 75 ohm kabels groen. Dat maakt het overzichtelijker
Jochem
Op 4 mei 2009 09:17:21 schreef fred101:
Fish-eye achtige lens gebruikt ? de achtermuur lijkt wel bol zo.
Verschillende foto's aan elkaar, 2D panorama stitch, foutje te zien bij de TFT-schermen. Het vertekent wat, maar geeft wel een leuke totaalindruk.
Het nadeel van zonders (en schuine wanden ) is dat je zoweinig stapelruimte hebt. Waar heb je je meetapparatuur verstopt
Op de foto zit de apparatuur nog voornamelijk in de dozen rechts, ik zat toen nog niet zo lang in de nieuwe woning. Nu heb ik een scoop op de plek waar nu uiterst rechts een monitor staat, de monitor op een plankje daar boven, nog een losse digiscoop in de kast en wat multimeters verspreid over het werkblad. Simpele voeding heb ik onder het werkblad beschikbaar, een wat zwaardere nog los. Ik moet de knutselhoek rechts (met dat groene werkblad) nog eens een dieper blad geven en dan een verhoging er bovenop voor wat apparatuur. Dan moeten echter de componentenkastjes (inmiddels ook meer dan op de foto) ook wat hoger en dat is weer een nadeel, ik kan nu net nog (half) zittend bij het hoogste laatje.
Jovak wint het (nu nog) qua opgeruimdheid
HA, en die rommelige hoop kabels langs de muur dan?
Ik ben ook weer wat verder. [knip]
Tja, wat jij daar allemaal opnoemt heb ik (gelukkig?) niet nodig. Alles wat analoog is en boven de 100 Hz houd ik me ver van, dan hoeft het tenminste niet in blikken trommels 
fred101
Golden Member
Het stomme is dat ik het niet "nodig" heb, bij mij is het meten/experimenteren met meetinstrumenten een beetje uitgegroeid (uit de hand gelopen) tot een hobby op zich. Wat overigens restauraties en zelfbouwen wel een stuk makkelijker maakt.
Ja, het is jammer van die kabels zo slordig uit de muur 
jovak
Op 4 mei 2009 11:42:45 schreef fred101:
Ja, het is jammer van die kabels zo slordig uit de muur
ik schaam me diep. maar zolang de verhuizers het rack er nog niet plaatsen blijft het nog even zo.
buro wordt vanmiddag geleverd:-)
jovak
Op 4 mei 2009 13:42:14 schreef Jochem:
Welk(e) bureau(s) is/zijn het geworden?
http://electronica.jovak.nl/zolder/z3.jpg
deze 
Morgen nog wel even terug. Ze hadden wat materiaal te veel uitgerekend en mee gegeven. (ook betaald
) Komt nu nog een andere werktafel bij met planken boven het werkblad. Model wat vaker op CO gezien is als soldeer/meet plek.
Modedit : maak er even thumbjes van, zoveel werk is dat niet.
[Bericht gewijzigd door Sine op (10%)]
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
mooie ruimte zo!
persoonlijk had ik gewoon volle platen multiplex oid genomen. dat is wat dieper. vooral omdat je ook nog met het schuine dak zit.
Nu is het nog keurignetjes 
Tidak Ada
Is niet handig!
Probeer maar es wat achteraan te pakken!
Buiten dat je je gehaaid moet uitrekken, stoot je ook nog es je kop 
Wat misschien een tip is:
Er bestaan verstelbare plankendragers voor schuine daken. Dan kun je op tactische plekken nog wat kwijt, maar denk steeds aan dat "hoofd stoten".....
[edit]
Verbindt die "rijplaten" goed aan elkaar ! Ze zullen zeker veschuiven en dan rijdt je op je tapijt (of parket) en dat vindt het niet leuk.
[/edit]
ik P.V.
ben gewoon amateur dus verwacht niet te veel van mij!!
Jochem