Show your projects! Part 14.

Dit topic is gesloten

Ik zat er al op te wachten Henry S. ...

Doet veel met LED-inbouw en reparaties

Op 22 mei 2009 13:49:23 schreef MAH:
[...]
waarom maakt iedereen dat toch instelbaar? Wanneer je eenmaal achter de goede tijd bent hoef je hem toch niet meer in te stellen?

Als je eens nieuwe / ander merk printen hebt is de belichtingstijd niet per sé hetzelfde.

Op 22 mei 2009 13:49:23 schreef MAH:
waarom maakt iedereen dat toch instelbaar? Wanneer je eenmaal achter de goede tijd bent hoef je hem toch niet meer in te stellen?

Ja, dat snap ik eigenlijk ook niet. Allemaal microcontrollers, LCDs, folietoetsenbordjes en zo. Ik vind het wel gaaf dat andere mensen het netjes afwerken hoor, daar niet van, maar ik heb een of andere oud industrieel tijdrelais uit een doos op zolder gevist, en daar doet het ding het prima mee. Nee, ik heb dus geen LCD, ik kan dus ook niet zien hoe lang ik nog moet wachten, en ik heb een kleine schroevendraaier en een stopwatch nodig om het ding in te stellen. Dat tijdrelais zit er dus gewoon aan de buitenkant tegenaan geschroeft. Nou en? Het ding doet wat hij moet doen, tijd voor andere projectjes.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Henry S.

Moderator

Op 22 mei 2009 14:54:06 schreef Kevin G.:
Ik zat er al op te wachten Henry S. ...

Waarom doe je het dan?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

... dat bedoel ik toch niet letterlijk :S
Ik bedoel dat ik wel wéér had verwacht dat er weer een opmerking van onze Henry S. zou komen alleen was de vraag waarover het deze keer gaat, en dan over zoon kleinigheid..
Ik vind het best zielig hoor...
maarja zo kijk ik er tegenaan

[Bericht gewijzigd door Henry S. op vrijdag 22 mei 2009 15:53:18 (19%)

Doet veel met LED-inbouw en reparaties
Henry S.

Moderator

Bedankt voor denigrerende post, je hebt http://www.circuitsonline.net/forum/faq#replys zeker niet gelezen... Krijg je meteen een echte waarschuwing voor.

Die smilies zijn er om iets te benadrukken, niet om te laten zien dat je zo stoned als een garnaal bent.

Dus als je geen opmerking van mij gehad zou hebben dan heel snel van een andere mod.

Dus even dimmen jij, en leer met moderatie om te gaan.
Mensen die dat niet kunnen... die zijn zielig.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

ik verveelde me gisteravond, en kreeg zin om wat weerstanden op te laten roken

http://www.youtube.com/watch?v=K-YSgIF3WVk&

die steekvlam bij 15 volt vind ik toch de mooiste!

owja, fotos van mijn voeding komen misschien later nog, als er interesse voor is.

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

Hmm, dat is me alleen nog maar per ongeluk overkomen : 120 Ohm 1/4W weerstand aan 50V (dag ervoor vergeten op 0 te draaien voor alles af te zetten) ... kan je nagaan wat een vlam daaruit kwam.

dit was expres (en wanneer gebruik je nou 12 ohm)

[Bericht gewijzigd door Alexander Verbeek op vrijdag 22 mei 2009 17:16:03 (31%)

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

Ja, maar wel 20W ong 80x teveel voor zo'n dingetje :p

waarom maakt iedereen dat toch instelbaar?

Lampen en fotolagen op printen degraderen met de tijd, zo kun je het nog eens wat langer instellen.

Ja het is tegenwoordig een hoop 'pimp' gehalte bij belichtingsbakken, maar da's toch geinig? Laat iedereen maar lekker knutselen hoor.

Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is er uit!

Na lange tijd weer iets gemaakt met buizen,ik heb wel het één en ander bij elkaar moeten zoeken.

2 x 4 watt versterkertje met 2 x PLC86.
Ugt's zijn eigelijk geen ugt's,maar trafo's uit twee oude draadloze telefoons.

Voorlopig wat voedings-trafo's aan elkaar gekoppelt voor de nodige spanningen.

Bedoeling is om er een hoofd-telefoon ampje van te maken.
Enkele foto's.
klik
klik
klik
klik
klik

Op 22 mei 2009 17:16:49 schreef stefhead:
Ja, maar wel 20W ong 80x teveel voor zo'n dingetje :p

leuk toch?

rook, stank, lekker vlammetje... :P

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

Op 22 mei 2009 17:08:20 schreef Alexander Verbeek:
ik verveelde me gisteravond, en kreeg zin om wat weerstanden op te laten roken

Hang eens wat elko's(liefst grote,lage spanning)aan het lichtnet!

Op 22 mei 2009 19:45:23 schreef transtube:
[...]Hang eens wat elko's(liefst grote,lage spanning)aan het lichtnet!

En filmen met een high speed camera!

True story bro!
klein is fijn

Moderator

Highspeed is al zovaak gedaan, tijd voor slowspeed!

Je pakt een (oude) digitale camera en opereert 'm even:
http://www.kleinisfijn.nl/co/time_lapse/time_lapse_mod.jpg
Een paar draadjes aan de powerconnector, een paar draadjes aan de sluiterknop..

Vervolgens zet je een ATtiny2313 met een paar regels software op een breadboard, hangt er een voeding aan en zet het geheel op de vensterbank van een zolderraam:
http://www.kleinisfijn.nl/co/time_lapse/time_lapse_setup_02.jpg

Laat het een paar uur staan en je hebt opeens ruim 700 foto's. Plak dat allemaal aan elkaar en je hebt dit:
http://i2.ytimg.com/vi/qbSRbCje_10/default.jpg Klik voor cool stuff!

Woow! prachtig!

Heeft het ook een nut/doel, of is het gewoon een leuk hobbyprojectje?

Je kan KiF beter vragen, welk elektronisch ding hij nog niet ontmanteld heeft! :-)

@KiF: knap resultaat, maar zelf zou ik eerder geneigd zijn om een servo of zo de bestaande toetsen te laten indrukken. Maar ja, ik ben dan ook zo avontuurlijk niet meer als toen ik m'n speelgoed sloopte om er wat anders van te maken... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 22 mei 2009 09:15:56 schreef Kevin G.:
Kijk en dit is dus precies wat ik al meteen tegen probeerde te gaan;)
Wanneer een speaker uit gaat moet de andere weer in gaan en andersom;)

Dat is toch volledig normaal bij luidspreker kasten! Da's altijd zo. Dat volume achter de speaker zorgt er juist voor dat er een soort "demping" of tegendruk aan het membraam geleverd wordt. Anders zou de boel enorm gaan resoneren (bv, maar nog andere effecten ook).
Het zou een mooi topic zijn, want in deze moeten we maar niet te lang doorgaan over dit onderwerp denk ik.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
klein is fijn

Moderator

Op 22 mei 2009 20:03:26 schreef T-baev:
Heeft het ook een nut/doel, of is het gewoon een leuk hobbyprojectje?

Natuurlijk heeft het geen nut! Maar het is wel leuk. :)

Op 22 mei 2009 20:12:48 schreef pros:
@KiF: knap resultaat, maar zelf zou ik eerder geneigd zijn om een servo of zo de bestaande toetsen te laten indrukken.

Mwa, dat geeft meteen weer zo'n berg meuk. Dit was een simpele snelle oplossing. Die camera VREET batterijen, dus dit was het enige zinnige dat ik er nog voor kon bedenken. Plus dat dit een van de zeldzame compact cams is waar je sluitertijd, diafragma, en een reeks andere dingen kan instellen.

Overgens staat ie weer op scherp, over een uurtje of twee ga ik wel eens naar het resultaat kijken.

Leuk om eens te doen met eb en vloed.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Op 22 mei 2009 19:59:30 schreef klein is fijn:
Laat het een paar uur staan en je hebt opeens ruim 700 foto's.

En nu 1 jaar laten staan, iedere middag 1 foto tot je 365 foto's hebt, 4 seizoenen in 15 seconden :)

True story bro!

Dit topic is gesloten